Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Å stå på ski"

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Hva betyr å stå på ski?
Alt som har med ski å gjøre 27 20,30%
Ulike varianter av nedoverski i en alpin/slalåmbakke 95 71,43%
Langrenn 1 0,75%
Jeg går ikke på ski, bryr meg ikke. 10 7,52%
Deltakere: 133. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-23, 13:21   #61
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så er det i denne sammenhengen viktig å skille mellom oss vestlendinger fra forblåste, flate øyer uten snø, og folk fra Volda, Voss, og alle steder nær Sunnmørsalpene. De har et forhold til "bratt" som rett og slett ikke ligner på det NOEN andre folk på kloden har.

(Når jeg leser skiturbeskrivelser fra der oppe, så må jeg oversette "lett, fin og barnevennlig tur med noen morsomme bakker" til "djevelsk kupert, livsfarlige plogebakker og en helvetes masse fiskebein!" )

Det gjelder forøvrig også for løypene rundt Bergen. Eller lysløypene er fine, du må bare slepe den håpefulle sutreungen opp en bratt bakke før skituren begynner... For ikke å snakke om kaotiske parkeringsplasser på den ene lørdagen med pent vær.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 13:24   #62
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så er det i denne sammenhengen viktig å skille mellom oss vestlendinger fra forblåste, flate øyer uten snø, og folk fra Volda, Voss, og alle steder nær Sunnmørsalpene. De har et forhold til "bratt" som rett og slett ikke ligner på det NOEN andre folk på kloden har.

og

Utflytta Volding her. "Ej renne på ski!" Gjelde både opp og ned. Bortover finst ikkje i vokabularet mitt. Har aldri eigd langrennski, men har minst fem par ski.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 13:27   #63
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Jeg tror ikke bortover finnes på Sunnmøre i det hele tatt. Opp, ned, fram og heim. That's it.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 13:46   #64
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det gjelder forøvrig også for løypene rundt Bergen. Eller lysløypene er fine, du må bare slepe den håpefulle sutreungen opp en bratt bakke før skituren begynner... For ikke å snakke om kaotiske parkeringsplasser på den ene lørdagen med pent vær.

Derav oppoverski.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 14:18   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Som sunnmøring med unger som ikke er glade i oppoverski så må jeg bare humre litt av min kollega sin beskrivelse av de kjempeflotte skiløypene.

Det er motbakke de første 5 km, men deretter er det fint og flatt, bare litt opp og ned da, inn til ei hytte hvor de av og til selger vafler og kakao.

Ja, altså, har jeg fått mine opp en 5 km motbakke så er det ikke aktuelt t de går ei mil elle så på jakt etter kakao altså... (det har vi i sekken. Og stopper lenge før de 5 km tipper jeg...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 16:47   #66
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Malama!

"Litt småkupert" bruker mannen mot turer jeg beskriver som "DET VAR JO BARE ENTEN FISKEBEIN ELLER LIVSFARLIGE NEDOVERBAKKER, JO!!!"

For fjellturer oversetter jeg på samme måten. Uttrykk som "barnevennlig, men litt luftig på toppen", eller "noe klyving, men ellers en grei tur", betyr LIVSFARLIG, DU KOMMER TIL Å VÆRE SÅ REDD FOR Å DØ AT DU ØNSKER PÅ DEG ET BEINBRUDD SÅ DU KAN HENTES AV HELIKOPTER!!!"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 19:17   #67
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Er man danske hvis man har vokst opp i et frisksport-/nikkersadelområde, men absolutt har nektet å føye seg og ikke har hatt ski på siden man var 12?

Med andre ord driver jeg verken med gåing eller ståing på ski, men har likevel et sylskarpt skille mellom gå (langrenn) og stå/kjøre (alskens livsfarlige alpintvarianter) på ski.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 20:51   #68
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Jeg hater ski, jeg. Men hvis jeg skal uttale meg om hva andre gjør med disse plankene, så går de på bortover ski og kjører på nedover ski.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 22:14   #69
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Er man danske hvis man har vokst opp i et frisksport-/nikkersadelområde, men absolutt har nektet å føye seg og ikke har hatt ski på siden man var 12?

Med andre ord driver jeg verken med gåing eller ståing på ski, men har likevel et sylskarpt skille mellom gå (langrenn) og stå/kjøre (alskens livsfarlige alpintvarianter) på ski.

Nei, bare trassig.

Nikkersadel!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-23, 22:24   #70
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Å stå på ski"

Trassig kan jeg stå for!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ski, språk

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no