Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal til Berlin

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-06, 23:33   #1
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Skal til Berlin

Og der har jeg ikke vært før! Vi skal dit første helgen i desember,
på julebord med sambos jobb, og blir der fra fredag til mandag.

Så - hvor shopper vi? Hvor dyrt er det, osv.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 23:36   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal til Berlin

Åå, heldiggris! Så gøy at dere alltid drar utenlands på julebord da, såvidt jeg husker var dere det i fjor også?

Har aldri vært i Berlin jeg, men så det var en som hadde byen som en favoritt i "Favoritt shoppingby"-tråden.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 23:48   #3
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal til Berlin

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Åå, heldiggris! Så gøy at dere alltid drar utenlands på julebord da, såvidt jeg husker var dere det i fjor også?

Har aldri vært i Berlin jeg, men så det var en som hadde byen som en favoritt i "Favoritt shoppingby"-tråden.

Har ikke vært der jeg heller God tur i skal du og mannen i ditt liv ha!

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 00:20   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal til Berlin

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Åå, heldiggris! Så gøy at dere alltid drar utenlands på julebord da, såvidt jeg husker var dere det i fjor også?

Vi er super-heldige!! Vi har vært i moderlandet ett år på hotell,
det var mitt første år. Siden det har vi vært 3 år med danskebåten og vært i Aalborg, et år i Finland, i Køben i fjor og til Berlin i år.
Det er likså dyrt å ha en weekend utenlands, som å være på hotell en eller to netter i Norge.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 00:25   #5
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal til Berlin

Var i Berlin i fjor sommer. Hadde det så kjekt der, vil gjerne tilbake Syntes det var forholdvis rimelig der jeg. Vet ikke helt hvor jeg skal anbefale deg å shoppe, siden vi ikke hadde tid til så masse shopping, men du må få med deg KaDeWe på Kurfurstemdam. Tysklands svar på Harrods.

Tysk bakverk er jo bare knallgodt da og ikke minst få kjøpt inn litt julesjokolade. Ville besøkt et av de mange julemarkedene som er der nå jeg....det har jeg lyst til nå!!!

God tur

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 20:06   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal til Berlin

Jeg likte også KaDeWe. Vi spiste en vanvittig god fiskesuppe der, og jeg ble skikkelig brisen av en Riesling de serverte. Veldig godt minne. (Det er et gigantisk kjøpesenter, og ikke stedet å dra på fylla. Men det var ufattelig trivelig å sitte langs en slags barbenk og bli servert overraskende god mat. Og når man er i Tyskland må man jo prøve det de har å tilby av Riesling...)

Siden det er vinter er kanskje ikke Tiergarten greia. Men nevner allikevel at Berlin Zoo er det beste jeg har sett av dyrehager. Blant annet var det noen flodhester som løp i vanvittig fart i et stort basseng. Kjempeartig.

Berlin har mye å by på. Julestemningen er jo vanvittig, det å lete etter artig julepynt kan jo være forslag til aktivitet. Det var også spesielt å se en kirke som var bombet halvt i stykker under krigen. Men husker ikke akkurat hvor det var.

Det blir sikkert kjempegøy. Jeg har ikke vært der så mye, så hadde dessverre ikke mange tips å komme med. Men god tur!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 11:57   #7
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal til Berlin

Tusen takk for tips jenter! Tar gjerne i mot flere!

Åssen er prisene i Berlin, typisk storby-priser?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 14:44   #8
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal til Berlin

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Tusen takk for tips jenter! Tar gjerne i mot flere!

Åssen er prisene i Berlin, typisk storby-priser?

Syntes det var overraskende billig! Vi var der med 4 barn. En liten tur innom bakeren med 2 cafe au lait, 1,5 l brus , 2 is og 3 boller kom på kr 50....

Passer for de flestes lommebok vil jeg tro. Kjøpte meg rasende billige Pumasko i hvertfall(13-åringen min overtok de selvfølgelig med en gang)

Vi hoppet forresten på en av turistbussene siden vi hadde så liten tid. Slettes ikke dumt.

Hadde det ikke vært for oppussingen vår nå, så skulle jeg dratt dit på julshopping i år.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no