Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

OK regntøy til førsteklassing?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-16, 22:10   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

OK regntøy til førsteklassing?

Førsteklassingen klager over at regntøyet er "barnslig" (det er fra Vill, rosa med rever på), og har forlangt nytt, men utvalget i nettbutikkene ser begredelig ut. Hva er egentlig OK til den aldersgruppen? Foreløpig er det våt vinter her, med enorme søledammer utenfor skolen, og vi venter derfor med skalltøyet til det blir ordentlig vår.

Vi må vel ta en tur innom de hovedmistenkte (XXL, GMax, Obs), men om noen har noen gode tips, mottas de med takk.

Hun er ganske spebygd, bruker 122 i klesstørrelse, og regntøyet bør ikke være veldig vidt i fasongen, som vi for eksempel oppdaget at PoP er.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 22:17   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Jeg lot min førsteklassing velge i høst, og hun likte ingen av de på sportsbutikkene. Men hun fant et hun likte på Nameit i dus rosafarge. Det holder fortsatt bra. De siste dagene har de omtrent badet i skolegården, og det holder tett om strikken er på...

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 22:23   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Ser du ikke vil ta i bruk skalltøy enda, men det er stort sett det mine har brukt.

Kan anbefale ticket regntøy som jeg kjøpte på salg for noen år siden. Har du sett om lekmer, ellos eller familiebutikken har noe OK?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 22:27   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Vår eldste bruker regntøy fra Reflex (kjøpt på Barnas Hus), ensfarget og greit. Skalltøy er ikke vanntett nok når det regner mye og det er skikkelig vått.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 15-03-16 kl 22:34.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 22:30   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

NameIt hadde jeg glemt litt, men det er sikkert lurt å sjekke. Jeg blir litt desillusjonert fordi butikken her er veldig liten, og overfylt.

Jeg skal sjekke ut Lekmer osv. Som oftest tar vi bare en tur innom XXL, og ser hva de har. Men hun har så mange meninger om hvordan ting skal være at det av og til blir vanskelig å få det til å klaffe. Førsteklassinger bruker jo ikke regntøyet like hardt som i barnehagen; på vanlige dager er de ute 2x30 minutter i løpet av dagen, i tillegg til uteskole på torsdager der de er ute halve dagen.

(og de tre kommende dagene har de vinteraktivitetsuke, og hun fabler om å stå på vannski i de enorme søledammene i skolegården. Jada.)

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 22:40   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Lekmer har i alle fall nøytralt fra Didriksons.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 08:32   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Til 05-jenta og 07-gutten kjøpte et greit sett fra Missing Link på G-sport, som ikke kostet all verden. Henholdsvis ensfarget blå og sjokkrosa jakke, og svart bukse, i "knitrestoff", ikke gummistoff. Holder tørt ved vanlig bruk, som lek og tur i regnet for større barn, men sikkert ikke til å hoppe, plaske og sitte i søla på barnehagevis (førsteklassinger er jo så forskjellige på det omårdet, en del er fortsatt i barnehagemodus). Buksa har ikke seler og ikke strikk under bena, så det er med andre ord storungeregntøy. Til 07-jenta endte jeg opp med et sett på Sport Outlet, med neongrønn jakke og svart bukse (omsider fant vi en grønn, som stod høyest på ønskelista), som også er av samme type stoff. Merket heter visst ZigZag. Det er mykt og fint, og virker også bra.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-03-16 kl 20:09.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 08:37   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.597
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Jeg kjøpte et sett på Lindex for et par uker siden (= ikke rukket å teste noe særlig), det virker ikke så tykt som en del andre.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 08:53   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Barnas hus har regntøy i forskjellige merker, ganske stort utvalg sist jeg var innom.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 17:54   #10
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Hvis dere allerede har skalltøy i god kvalitet ville jeg gått for det altså. Her i huset har vi ikke kjøpt regntøy etter at vi fikk skolebarn. Har brukt skalltøy fra Bergans, Reimatec, Helly Hansen og 8848 Altitude. Bergans har vært det beste, og holdt tørt uansett vær.


Sist redigert av Lyppa : 22-03-16 kl 22:52.
Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:18   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Jeg opplevde samme maset på SFO som i barnehagen. Altså mye mas fra de ansatte om at barnet ikke hadde regntøy (selv om de hadde skalltøy), barna fikk mye pes, og ble fra tid til annen tvunget til å låne regntøy fra gjenglemtkassa. Så jeg ga opp og kjøpte regntøy, som kun hang på skolen og aldri ble tatt med hjem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:37   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Vi har brukt Helly Hansen shelter pant helt siden gutta sluttet med dress. Jakke fra ymse. Polarnopyret O pyret, Helly Hansen og nå reima. Funker fint.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-16, 18:40   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OK regntøy til førsteklassing?

Jeg endte til slutt opp med å kjøpe regntøy fra Reflex hos Barnas Hus, med skikkelig regnbuefarger, og det falt i smak. De hadde dessuten halv pris på dem, så det ble en ganske rimelig affære.

Skalltøyet er OK, men ikke til å ødelegge i søledammer med masse sand og gnikking.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no