Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 21:47   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Vi har tenkt oss en tur til Ikea i morgen, og jeg sitter nå og skal snekre sammen en innkjøpsliste for morgendagen. Vi skal ikke ha noe store greier - hovedsaklig nyttig småtteri til huset. Det jeg har skrevet opp til nå er et par store skittentøyskurver, noen lekekasser, kanskje litt nytt sengetøy og liftgardin til kjøkkenet om de har i den bredden jeg ønsker. Og smålamper til nattbordene våre om jeg finner noen fine. Men siden vi ikke er innover den veien så ofte, tenkte jeg det kunne være greit å lufte her om noen vet om noe vi bør få med oss.

Så altså; noen her som har tips om must-have's fra Ikea? Praktiske artikler til kjøkken, bad, barnerom, entré etc? Oppbevaringsgreier? Småmøbler? Whatever? Medfølgende linker er supert.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 21:54   #2
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Malesaker til barna, kanskje? Disse er kjempefine!

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:00   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Jeg elsker de hvite serviettene deres, og lysene er også ok.

De har fått en del silikonredskaper og et kjempepraktisk dørslag/sil. Denne er utrekkbar og passer på alle vasker. Da slipper en å sette det i vasken som ikke er særlig renslig eller holde den i en hånd og helle av den andre.


Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:09   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

- De 365+ grytene er kjempegode og billige. Mye bedre enn adskillig dyrere gryter jeg har. http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...103&langId=-14
- Poseklypene bruker jeg mye, og de er mye billigere enn andre steder.
- Barneleker i tre er veldig billig.
- Vi bruker kun gavepapir og tråd fra Ikea. Billige og i flotte farger.
- Fine planter. Sånne avskjærte enkeltblomster er spesielt fine synes jeg.
- Delicatoprodukter (kokosboller++) og diverse andre varer fra butikken med mat og godis.
- Dobørste til 9 kroner.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:12   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Liker godt disse dersom du trenger småmøbler til barna:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=87474709

Ellers er hele den MÅLA serien som LaLuna nevner slett ikke dum, med stor tavle med mange muligheter. De to yngste litt unge for deler av den kanskje, men man kan kjøpe den med papir. Min på 21 måneder fikk den til jul og selv om jeg er usikker på hva svigermor tenkte med whiteboardtusjene hun gav ham, er det fint for ham å tegne på papirrullen med fargestiftene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:13   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Ellers er Kjøttbullarne i store frosne pakker å anbefale.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:18   #7
Alma
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 19
Alma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Bruksting jeg kjøper på IKEA
* plastikk kopper. Blir litt ekle etter et år i oppvaskmaskinen, men er så billig at de kan kastes.
* lys
* servietter
* husfred (de lever ikke så lenge hjemme hos oss)

Andre ting jeg har kjøpt:
* fine papp esker til lagring av gamle klær
* gode og fine kommoder
* fine og veldig billige glass (både store og små)
* sofa puter

Dette var det jeg kom på i farten

Alma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:18   #8
Saga
Nybegynner
 
Saga sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 20
Saga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Siden du nevner lekekasser, så har de utrolig fine hyller med uttrekksbare lekekasser. Jeg forklarer sikkert kjempedårlig nå, men om du ikke skjønner hva jeg mener så ta en titt i Ikea katalogen eller spør på Ikea. De finner både høye og brede.


Saga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-06, 22:45   #9
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Som Maz nevner har de fått en del fine silikonredskaper der nå.
Jeg kjøpte en visp som er utrolig god. Den ligner en litt flat ballonvisp, men den har en bøy på seg sånn at den kommer til i kantene på gryta. Den kostet bare 29 kr, så den var i hvert fall verdt prisen.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 19:32   #10
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Tusen takk for alle tips.
Nå ble det dessverre ingen Ikeatur på meg idag grunnet noe som hendte i går. Skal poste et innlegg om det etterpå. Mannen tok seg en tur da, sammen med en kompis, og fikk da kjøpt med litt småtteri. Men vi får ta en ny tur på nyåret så jeg får rasket med meg en del av det dere tipser om.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 20:00   #11
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Kjøpte 8 stk slike til krydderskuffen min. Helt genial!!

http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=50094671

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 20:28   #12
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Kjøpte 8 stk slike til krydderskuffen min. Helt genial!!

http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=50094671

Veldig smart med slike krydderinnsatser i en skuff, ja. Vi har dette integrert i kjøkkeninnredningen vår, i skuffen under komfyrtoppen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 20:40   #13
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Plastservise til barna er superpraktisk på sommeren.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 11:11   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Denne har vi kjøpt på Ikea:



Jentene på snart 1 år og 5 år leker masse med den! Veldig ok

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 11:12   #15
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Denne har vi kjøpt på Ikea:



Jentene på snart 1 år og 5 år leker masse med den! Veldig ok

Den har vi fra før. Dette minte meg om at den ligger på boden, og muligens er moden for å tas frem igjen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 13:04   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Denne har vi kjøpt på Ikea:



Jentene på snart 1 år og 5 år leker masse med den! Veldig ok

Har de den fortsatt? Har vært tomme de gangene jeg har vært der, og en av de ansatte mente de var sluttet å produsere den

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:02   #17
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Har de den fortsatt? Har vært tomme de gangene jeg har vært der, og en av de ansatte mente de var sluttet å produsere den

Kjøpte den på Ikea Forus i slutten av november......

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:38   #18
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Vi kjøpte Expedit hylle sist, helt genial på barnerommet.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 12:03   #19
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Denne har vi kjøpt på Ikea:



Jentene på snart 1 år og 5 år leker masse med den! Veldig ok

Noen som vet hva denne heter? Tenkte å søke den opp for å se om de har den på Ikea Furuset.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 12:29   #20
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikeatur - hva bør vi kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Noen som vet hva denne heter? Tenkte å søke den opp for å se om de har den på Ikea Furuset.

Den heter "Speja"

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no