Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-10, 18:19   #1
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Sønnen vår er overhodet ikke interessert i å kvitte seg med smukken. Blir det bare styr om en avtaler en dag "smukkesluttdag" når han ikke er motivert for det? Og hvordan motivere? Føler jeg har prøvd det meste... Gode tips og erfaringer mottas med stor takk!!!

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:22   #2
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Hvor gammel er han?

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:28   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Her hadde minste rota den vekk ein kveld. Då hadde ho slutta med smokken sa eg. Ho var sjølvsagt ikkje enig i dette og hylte og bar seg den kvelden og natta. Litt betre neste kveld osv osv. No har me passert halvanna veke. Framleis sutrer ho etter smokken om kvelden, men no er det meir ein vane. Ho er 3,5 år.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:40   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Storebror sluttet "når det blir sommer" Avtalen var ikke mer avtalt enn det, men siste dag før sommerferien i barnehagen, så sa han"æ vil ikke ha smokke, no e det sommer" - og så var han ferdig. Vi pratet mye om det.

Har han smokke hele tiden, eller bare om natten? Om han har den hele tiden, så kan dere jo først bestemme at det ikke er lov å "se tv med smokk" "leke med smokk" "være ut med smokk" - så er det kanskje lettere å kvitte seg med den også?

Selv sluttet jeg med smokken fordi kråka tok den og gav den til ungene sine som var så lei seg. Det funker for meg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:08   #5
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Hehe. Kråke...
Han er snart 4 1/2 år ... Føler det begynner å haste skikkelig, men han er HELT hekta (på natta og litt i noen situasjoner på ettermiddagen).

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:16   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Begge mine ga smukkene sine til harepusbabyene i skogen.
Vi snakket en stund om det på forhånd. Snakket om at de var store og stakkars harepusene som ikke kunne gå på butikken for å kjøpe seg smokker.

Så de samlet sammen smokkene, tegnet en tegning og hang alt ut i et tre i "skogen"
Dagen etter hang det en annen pose på samme tre. En gave fra harepusene til ungene.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:20   #7
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Jeg blir rett og slett fornærmet av denne overskriften.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:22   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

4,5 år? Nei da hadde jeg bare sagt at nå er han for stor og tatt den tror jeg... si noe lurt som at man må spare smokkene til babyene, eller smør de inn med tran eller eddik og si de er blitt gamle og ødelagt.. Om det så blir et helvete første dagene så so be it..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:24   #9
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Hva med å sette en dato frem i tid (f.eks. femårsdagen) og avtale at når den dagen kommer, da er han stor gutt og skal ikke bruke smokk mere og dere skal gjøre ett eller annet for å markere dette (sende dem til Kaptein Sabeltann f.eks.?)
Også bruker du tiden i mellom til å snakke og forberede frem til da? Jeg vet om flere barn dette har funket på.

Nevøen min måtte slutte Cold Turkey forrige sommer etter sitt første tannlegebesøk som treåring. Det gikk greit det også, ikke noe skriking og drama, men jeg tror han fortsatt savner den

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:26   #10
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Når barnet er så gammelt forstår det godt hva man sier. Du kan fortelle om tennene som blir skjeve når man bruker smokke. Sett en dato og gi kun smokke om natten frem til da, ikke ellers. Når dagen kommer samler dere alle smokkene og sender til f.eks Kaptein Sabeltann, julenissen, eller en plass de trenger smokker. Ikke ha ekstra smokker i huset og ikke gi dere.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:28   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smukkeavvenning. Gode råd mottas med takk!

Du kan også alliere deg med en tannpleier og ta et tannlegebesøk, slik at hun/han kan fortelle at det er lurt å slutte med smokke nå. Det kan gi en dytt i riktig retning.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no