Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Crocs (igjen - igjen...)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-07, 13:18   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Crocs (igjen - igjen...)

Etter å ha studert svigermors Crocs inngående i ferien (de var dessverre alt for store til at jeg fikk prøvd dem skikkelig på), driver jeg nå og skal bestille Crocs fra Taylorshoes.com.

Men jeg ser av det europeiske størrelseskartet at den minste voksenstørrelsen, 4/6, tilsvarer størrelse 37. Jeg bruker ellers størrelse 35 og 36 om hverandre - sko i størrelse 37 har jeg aldri eid, det er alt for stort.

Betyr dette at jeg heller bør bestille største barnestørrelse, som tilsvarer 35/36? Noen erfarne Crocs-brukere med små føtter som kan komme med råd?

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.

Sist redigert av Xian : 09-07-07 kl 22:37.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 13:19   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crocs (igjen-[I]igjen[/I]...)

Jeg tror jeg prøvde et par crocs i fjor sommer, og 37 passet til meg. Jeg vet sannelig ikke - du får nesten ta en tur ned til byen og prøve dem?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 13:28   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crocs (igjen-[I]igjen[/I]...)

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg tror jeg prøvde et par crocs i fjor sommer, og 37 passet til meg. Jeg vet sannelig ikke - du får nesten ta en tur ned til byen og prøve dem?

(Grr, ingen HTML i tittelfeltet, ser jeg...)

Ja, jeg bør vel kanskje det - men jeg tror faktisk ikke jeg har sett Crocs i Norge i det hele tatt jeg?

(Ingen spitord om skovalget, altså? Eller er det meningen at vi skal ta det på bakrommet/i RL? )

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 13:28   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Crocs (igjen-[I]igjen[/I]...)

Dessverre så varierer Crocs i størrelsen på de forskjellige modellene og også på de samme modellene. Det jeg har gjort er å finne samme modell i butikken, prøve, også har jeg bestilt på www.taylorshoes.com I modellen Mary Jane har jeg opplevd at de i svarte passer best i 9 og de i f.eks gull eller sølv passer best i 10.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 13:37   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crocs (igjen-[I]igjen[/I]...)

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

(Ingen spitord om skovalget, altså? Eller er det meningen at vi skal ta det på bakrommet/i RL? )

He-he, jeg har vel allerede sagt hva jeg mener. Jeg prøvde for øvrig skoene på Grændsens Skotøimagazin (ja, det heter visst faktisk det!) Tror det var i fjor.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 13:39   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Crocs (igjen-[I]igjen[/I]...)

Hva slags modell skal du ha da Xian?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 13:40   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crocs (igjen-[I]igjen[/I]...)

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Dessverre så varierer Crocs i størrelsen på de forskjellige modellene og også på de samme modellene. Det jeg har gjort er å finne samme modell i butikken, prøve, også har jeg bestilt på www.taylorshoes.com I modellen Mary Jane har jeg opplevd at de i svarte passer best i 9 og de i f.eks gull eller sølv passer best i 10.

Jasågitt, takk for nyttig informasjon! Nå har jeg forelsket meg i en Disney-modell med Mikke Mus-øre-mønster (barnslig, såklart, men når det først skal være glorete plastsko, så... ), og den spørs det vel om jeg finner her til lands.

Jeg prøvde forresten fake-Crocsene til min nevø på seks år nettopp, de var merket størrelse 34 og passet nesten. Så kanskje jeg skal ta sjansen på største barnestørrelse. Jeg kan jo alltids selge dem her om de er for små.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 21:50   #8
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.480
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crocs (igjen-[I]igjen[/I]...)

Svigerinnen min som normalt bruker str. 35 og 36 har bestilt barnestørrelse på sine Mary Jane Crocs. Hun var iallefall skråsikker på at det skulle passe.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 22:14   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crocs (igjen-[I]igjen[/I]...)

Det ble til at jeg bestilte disse:



... i største barnestørrelse, som skal tilsvare 35/36. Håper de passer!

Jeg slapp forresten unna de verste valgsnevrosene, da det viste seg at de ikke hadde disse inne:

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 22:17   #10
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

De var fine.
Jeg sitter akkurat og ser hva som finnes av crocs på ebay, og falt litt for denne versjonen, må jeg si.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 22:36   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Etter å ha studert svigermors Crocs inngående i fereien (de var dessverre alt for store til at jeg fikk prøvd dem skikkelig på), driver jeg nå og skal bestille Crocs fra Taylorshoes.com.

Men jeg ser av det europeiske størrelseskartet at den minste voksenstørrelsen, 4/6, tilsvarer størrelse 37. Jeg bruker ellers størrelse 35 og 36 om hverandre - sko i størrelse 37 har jeg aldri eid, det er alt for stort.

Betyr dette at jeg heller bør bestille største barnestørrelse, som tilsvarer 35/36? Noen erfarne Crocs-brukere med små føtter som kan komme med råd?

Womens 7 er str 38
Womens 4 er da str 35.

Jeg har både Athens og Cayman i Womans 7 og de er en normal 38 str. Dvs at i Athens kunne jeg hatt Womans 6 fordi det er en åpen sko.
Crocs med reim bak skal være litt romslige for ikke å bli klamme.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 22:39   #12
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crocs (igjen-[I]igjen[/I]...)

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det ble til at jeg bestilte disse:



... i største barnestørrelse, som skal tilsvare 35/36. Håper de passer!

Jeg slapp forresten unna de verste valgsnevrosene, da det viste seg at de ikke hadde disse inne:


Ikke så dumt å kjøpe barnestørrelsen da, for voksenstørrelsen blir vesentlig dyrere. De koster nemlig over Nok 200.

Her er de råsa i flittig bruk av avkommet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 22:58   #13
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Womens 7 er str 38
Womens 4 er da str 35.

Jeg har både Athens og Cayman i Womans 7 og de er en normal 38 str. Dvs at i Athens kunne jeg hatt Womans 6 fordi det er en åpen sko.
Crocs med reim bak skal være litt romslige for ikke å bli klamme.

Aha! Jeg ser nå at de fleste andre modellene begynner på Womens 4/5. Mikke Mus-modellen startet på Women 6/7, som jeg er redd ville blitt for store.

Det blir spennende å se om barnestørrelsen passer. Det er jo dessuten økonomisk gunstig, som det også ble påpekt her i tråden. Jeg kommer uansett til å bruke dem til å tråkke inn i her hjemme - altså uten remmen bak.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:21   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

Lille E har de rosa Disney Cayman, W har de grønne og gule og de sorte og røde. Skikkelig festlige.
Men da må du også ha Disney Jibbitz ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:58   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det blir spennende å se om barnestørrelsen passer. Det er jo dessuten økonomisk gunstig, som det også ble påpekt her i tråden. Jeg kommer uansett til å bruke dem til å tråkke inn i her hjemme - altså uten remmen bak.

Drar opp denne for å fortelle at Crocsene passet. Og vel så det! Jeg, som altså bruker 35/36 i sko (oftest 36 da de fleste voksenmodeller begynner på den størrelsen), bestilte største barnestørrelse (3) av disse:



De er romslige, både i lengde og bredde (og jeg har brede andeføtter). Jeg er veldig fornøyd!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 20:51   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

De Mikke Mus-skoene har jeg skikkelig lyst på og det hadde ungene blitt elleville for også. Kanskje jeg bare må?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:05   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

De Mikke Mus-skoene har jeg skikkelig lyst på og det hadde ungene blitt elleville for også. Kanskje jeg bare må?

Kjør på! Du blir nok hekta, og hvis ikke får du alltids solgt de her inne

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:13   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Kjør på! Du blir nok hekta, og hvis ikke får du alltids solgt de her inne

Ja, det tror jeg nok.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 21:48   #19
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.634
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

De Mikke Mus-skoene har jeg skikkelig lyst på og det hadde ungene blitt elleville for også. Kanskje jeg bare må?

Kjør på! Jeg sitter og skotter ned på føttene mine, og er veldig begeistret. Og så så gode, da. Og de veier jo ingenting!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 09:19   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Crocs (igjen - igjen...)

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Womens 7 er str 38
Womens 4 er da str 35.

Jeg har både Athens og Cayman i Womans 7 og de er en normal 38 str. Dvs at i Athens kunne jeg hatt Womans 6 fordi det er en åpen sko.
Crocs med reim bak skal være litt romslige for ikke å bli klamme.

Det stemmer nok ganske godt ja. Jeg har både Cayman i str 8 og i str 9, Outdoor i str 8 og Mary Jane i str 9 - og str 9 er str 40.
Jeg bruker normalt 39/40 i sko- kommer litt an på skofasongen. Str 9 i Crocs er mer enn stort nok - så de er ikke små i størrelsen i hvert fall.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no