Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-22, 08:06   #81
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Vi serverer pannekaker med masse egg,gjerne endel grovt mel, og har på masse bacon og litt syltetøy. Passerer definitivt som middag her. Er dog ikke så ofte vi har det.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 08:15   #82
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Vi har pannekaker såpass sjelden (mange måneder mellom hver gang) at vi rett og slett ikke bryr oss om det er et "fullverdig" måltid eller ikke. Og vi serverer IKKE sunne pannekaker. De er kun lagd på hvetemel og spises med sukker og bacon.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 08:16   #83
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Pannekake er middag hos oss i alle fall. Jeg lager de litt grove, har bacon og blåbær til.
Om man definerer tomatsuppe alene som middag, så er pannekake det og, tenker jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 08:41   #84
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.611
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Pannekaker er middag hos oss. Ikke veldig sunn middag, men middag.

Da jeg var barn hadde vi alltid suppe før pannekakene, jeg mistenker at det var fordi det er ganske mye jobb å steke pannekaker til fem personer. Vi er bare tre, så det er mer overkommelig.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:09   #85
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.363
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Tja, jeg regner det vel mest som en slags kriseløsning dersom det for eksempel ramler hauger med venner av barna innom, alle vil ha middag, og jeg vil lage noe enkelt som alle liker. Jeg bruker mye egg i røra, blåbærsyltetøy og bacon hører med, gjerne også en suppeskvett om jeg har noen poser liggende.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:23   #86
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.812
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Det er ikke ofte vi har pannekaker, men vi kan fint ha det til middag i ulike varianter;
Med tomatsuppe. (Funker helt strålende med Toro sin tomatsuppe. Den er jo ferdig lenge før man er ferdig med å steke alle pannekakene..)
Med bacon, da lager jeg gjerne røren litt tykkere.
Gratinert i ovnen med enten ost og skinte, eller pizzafyll. Det er supergodt, og kan fint være lørdagskos.

Tynne pannekaker med sukker eller syltetøy er sjeldent middag. Det er kaffemat/dessert.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:25   #87
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Jeg tenker på det som middag, men ikke en spesielt sunn middag. Så det blir kanskje en gang i måneden fordi ungene liker det. Mye egg i røra og serveres med bacon og syltetøy.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:55   #88
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes ikke pannekaker alene er skikkelig middag. Vi har det sjelden, men når vi først har det er det likevel som oftest uten suppe eller annet i tillegg, bare med syltetøy/sirup/sukker/sitron på. Hadde vi hatt det oftere ville jeg laget noe annet i tillegg.

Dette. Pannekaker (med mindre de er fylt med noe) og grøt blir aldri fullverdig middag i mitt hode, og den suppekomboen gir heller ikke mening for meg. Dog synes de andre i huset at pannekaker er utmerket middag, så jeg serverer det en sjelden gang, og da er det på hvetemel og masse egg, med sukker og bacon til. Om jeg gidder lager jeg soppstuing til oss voksne, det gir litt mer middagsfølelse.

For meg er pannekaker dessert eller kaffemat - flortynne pannekaker med mandeldråper i, servert med jordbærkrem eller bare sukker.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:55   #89
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Og nå fikk jeg selvsagt sjukt lyst på pannekaker.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:57   #90
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Det er en lettvint middag, men likevel - vi kan ha det til middag hjemme hos oss. Det er dog sjelden siden jeg syns det er så kjedelig å stå der å steke ørt-og-fjørti pannekaker i evigheter, og så blir de spis på to minutter liksom.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 10:17   #91
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Ja, pannekaker alene passerer som middag her også.Spiser det maks en gang i måneden, og lager linsepannekaker med en del grovt mel og uten sukker. Jeg spiser dem med cottage cheese og varme blåbær tilsatt chia.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 11:17   #92
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har diskusjon i heimen. Vi har matkasse annenhver uke. Den uka vi ikke har matkasse, så skal alle lage middag en hverdag hver. Den som lager middagen bestemmer hva som skal serveres, men det skal være en «fullstendig» middag. Og vi har definert at fullstendig inkluderer en grei mengde grønnsak(er).

Et av barna ønsker å servere pannekaker. Hen innser at det ikke inneholder grønnsaker, men påstår at jeg er «håpløs» og at pannekaker er en vanlig middag hos Alle André.

Regnes pannekaker som en skikkelig middag hos dere?

Nei, bare som del to av en middag. Vi lager hjemmelaget tomatsuppe først, gjerne med litt pasta i, eller kokte egg. Så det blir ordentlig mat først og så pannekaker etterpå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 11:31   #93
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Ja. Vi får det kun servert hos mamma, med bacon og ertesuppe. Og vi spiser det maks 3-4 ganger per år.
Dersom det var en middag vi spiste ukentlig, så er det kanskje ikke så fullverdig.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 11:41   #94
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Det er veldig sjelden vi har det til middag, men de få gangene vi har det er det med syltetøy og sukker. Gjerne med suppe først.

Av en eller annen grunn synes jeg pannekaker er skrekkelig tungt fordøyelig, og får alltid halsbrann og blir uggen etterpå. (Vafler går fint, forstå det den som kan.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 11:58   #95
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Pannekaker er go to når både jeg og ungene er matlei. Bacon, syltetøy og sukker.
Middag er så utrolig vanskelig i vår familie. Kan vi slippe billig unna med pannekaker en dag så gjør jeg det.

Amerikanske pannekaker er helgefrokost.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 12:50   #96
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Pleier å ha suppe først, men ja: det regnes som middag.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 12:59   #97
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.340
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Grove pannekaker er (favoritt-)middag hos oss.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 13:04   #98
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.023
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Strålende. Jeg hadde håpet på kanskje 10 svar og nå har jeg fått nesten 100.

Avkommet skal få lov til å lage pannekake til middag mot å love å bruke mange egg. Så får jeg bare spise noe i tillegg en times tid etterpå. Jeg mistenker at det blir en engangsforeteelse når det innsees hvor mange pannekaker som skal stekes for å mette 4 voksne mennesker.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 13:06   #99
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.023
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Mannen min scorer usedvanlig mye pappapoeng når det er overnattingsgjester, for da pleier han å varte opp med amerikanske pannekaker til frokost. Det er veldig poppis.

(Jeg spiser én for å være grei.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 16:16   #100
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.459
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Regnes pannekaker som en fullstendig middag?

Fullstendig middag er i mine øyne mat som spises på middagstidspunkt og som man blir mett av. Såklart er det bedre med balanserte måltider og grønnsaker og alt som er bra for deg, men man kan ikke si at noe ikke er en fullstendig middag hvis man blir mett etter å ha spist det. I går hadde vi egg og bacon til middag. Det er frokost i andre sammenhenger, men det var det vi hadde lyst på og vi ble mette. Så tar vi noe sunnere en annen dag og det er heldigvis flest av sånne andre dager.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no