Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Nytt akvarium! Hjelp ...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-07, 19:48   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Nytt akvarium! Hjelp ...

HEi folkens. I morgen henter jeg mitt nye store flotte akvarium. Over i dette skal alle mine søte små flytte Greia er bare at jeg trenger noen tips på hvordan dette skal gjøres. Vil jo tro jeg må la den store tanken gå noen dager som ved alle nyinredninger, men skal jeg fylle i noe av vannet fra det gamle akvariet ?
Hvor mye ? Hvor lenge bør det stå uten fisk ?

Sliter med å ha to akvarier i den bittelille stua samtidig særlig lenge...

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 20:11   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt akvarium ! Hjelp..

Et nytt akvarium skal helst stå i ei uke før du har fiskene i. Du bør ha litt vann i fra det gamle.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 20:55   #3
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Nytt akvarium ! Hjelp..

Her får du greie på alt du trenger å vite: http://akvaforum.no/

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:27   #4
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Tommel opp

Sv: Nytt akvarium ! Hjelp..

Opprinnelig lagt inn av Betsy, her.

Her får du greie på alt du trenger å vite: http://akvaforum.no/


Tusen, tusen takk for linken !! Meldte meg inn der og har fått masse hjelp og akvariet blir kjempebra

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 20:30   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt akvarium ! Hjelp..

Jeg og en venninne diskuterte dette i ste. Hun har akvarium og jeg skal kjøpe snart. Hun sa at det lønner seg å la vannet stå i noen uker for at ph verdien skal bli riktig. Og så må man vaske sanden først. Men det vet du jo helt sikkert allerede.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:41   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Smil

Sv: Nytt akvarium ! Hjelp..

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg og en venninne diskuterte dette i ste. Hun har akvarium og jeg skal kjøpe snart. Hun sa at det lønner seg å la vannet stå i noen uker for at ph verdien skal bli riktig. Og så må man vaske sanden først. Men det vet du jo helt sikkert allerede.

Det stemmer det Estrella men det er anneledes når en skal "flytte" akvarium med innhold, pumpe, stein og fisk. Da har en med seg bakteriefloraen en trenger fra før av.
Det har gått knirkefritt, ingen skumle bakterier har ødelagt for meg og 200literen er blir såååå fin

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:46   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt akvarium! Hjelp ...

Vi har flere ganger hatt storengjøring i akvariet. All fisken ble plassert i et lite 20 l plast-akrvarie, mens vannet, sanden og stenene ble grundig vasket. Når det nye vannet fikke rett temperatur, tømte vi alt som var i plastakvariet over i storakvariet (inkl. vannet). Vi har aldri mistet noen fisk på denne måten.

Nå har vi et 200-liters i stua og et tomt 520-liters nede. Jeg lurer på hva vi kan bruke det største til. Det siste var skilpadder, men de bet hardt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 20:47   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt akvarium ! Hjelp..

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hun sa at det lønner seg å la vannet stå i noen uker for at ph verdien skal bli riktig. Og så må man vaske sanden først. Men det vet du jo helt sikkert allerede.

Min erfaring er at ingen av delene er nødvendig.
:lat:




(Vi begynte med 20 fisk og hadde noen og 50 når vi begynte å gi dem vekk ...)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no