Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min hund (ventetiden)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 00:33   #41
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Gled deg.
Vi kjøpte en strihåret Dachs i oktober.
Han blir 5 mnd den 30 nov.
Herlig liten kar.
Han heter Kenai-

Vi har fulgt rådene av oppdretter og vetrinær å skaffet bur til den.
Han elsker buret sitt og det er hans fristed.
Der har ingen lov til å stikke handa si inn.
Dit går han når han vil ha fred.
Han er også der hele natten og når vi ikke er hjemme.
Buret er et trygt sted for han.

Nå er det lenge siden han tisset inne, men noen uhell har det vært ja.
Tygge leker får de aldri nok av-
Han har tygd istykker 3 stk allerede.
Hvis valpen din er urolig når den kommer, så får man kjøpt en spray og en stikkontakt med duft (feronomer eller hva det heter)
Det er lik lukt som moren til valper skiller ut som roer ned valpene.
Vi har ikke hatt bruk for det heldigvis.
Lurt å spraye buret i bilen også-


Mye morro med hun.
Vi var så heldige at vi slapp å stå opp på natten med han.
Han gikk første gang på do kl 07.00, da vil han inn i buret igjen for å sove mer.
Jeg var forberedt på mange våken netter, men det slapp vi unna-

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:22   #42
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Michayla:

Tusen takk for innspill! Jeg har hørt om flere som har sluppet å stå opp om natta, og jeg håper at jeg kan være en av de heldige!

Og takk for tipset om den sprayen. Det har jeg ikke hørt om før. Kjøper man den på dyrebutikken, eller?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 17:09   #43
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Ja bur er virkelig å anbefale Jeg stod opp de første nettene av egen fri vilje, men etter det trengtes det ikke. Jeg puttet inn strømpene jeg hadde hatt på meg den første dagen i buret noe jeg ble anbefalt av oppdretter. Da kjente han den duften av meg som han hadde kjent hele dagen, det var jo føttene han luktet mest på.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:19   #44
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Michayla:

Tusen takk for innspill! Jeg har hørt om flere som har sluppet å stå opp om natta, og jeg håper at jeg kan være en av de heldige!

Og takk for tipset om den sprayen. Det har jeg ikke hørt om før. Kjøper man den på dyrebutikken, eller?


Her får man kjøpt de hos vetrinæren.
Vet ikke om man får den i dyrebutikken.
Venninnen min jobber hos vetrinæren, det var hun som tipset meg om det, hvis valpen ikke roet seg med våres lukter.

Hun brukte den stikk kontakten da de flyttet inn i det nye huset, da den ene bikkja (flere år gammel) ikke roet seg der.
Virket med en gang.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 12:53   #45
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Jeg spurte hun i klubben om dette med karantenetid, for jeg har hørt at det tar 3 mnd, og da fikk jeg vite at valpen er født i Danmark, det er moren som er fra USA. Så da er det vel litt annerledes regler med henhold til vaksinasjonsprogrammet hvis jeg har forstått det rett?

Ja da skjønner jeg det!

(Ikke at jeg trodde du måtte vente tre mnd, for det virker jo som om oppdretteren har orden, men jeg skjønte ikke hvordan de kunne omgås karantenetiden...)

  Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 20:28   #46
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

I dag har jeg handlet igjen! Enda en biteleke, en pose go'biter, og noen rasjoner med råfor (ønsker å fore hunden min rått da dette er bedre for hunden, og billigere for meg)

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 01:12   #47
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Forresten, jeg var å besøkte en venninne i dag som fikk seg hund for noen mnd siden. Da hunden hennes ankom var den verdens mest rolige hund som ikke lot seg berøre av noenting, men i dag var den kjempenervøs. Og jeg har mine teorier når jeg så hvordan hun behandlet hunden sin. " jeg lærte det på kurset" kunne hun fortelle meg. Kursholderen kom fra Norsk Hundeskole som (visstnok) var det beste kurset i norge (men jeg har hørt at det er svært delte meninger om det). Jeg var ganske så sur og grinete da jeg dro fra henne, og nå forstår jeg hvorfor "alle" hundemennesker er sære folk. Enten forstår du deg på hunder, eller så forstår du deg på mennesker. Det lar seg ikke kombinere, og nå er jeg redd for at jeg også kommer til å bli en av de sære, sure, vanskelige mennskene etter at jeg får valpen min i hus....

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 10:11   #48
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Vi gikk på www.oslohundeskole.no og hadde Geir Marring på valpekurset. Han er helt super! Han har en enorm erfaring og bygger alt på positiv forsterkning. Han har også jobbet med mange dyr som har vært med i filmer. De har avdelinger på flere plasser.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 11:03   #49
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi gikk på www.oslohundeskole.no og hadde Geir Marring på valpekurset. Han er helt super! Han har en enorm erfaring og bygger alt på positiv forsterkning. Han har også jobbet med mange dyr som har vært med i filmer. De har avdelinger på flere plasser.


Jeg sendte en mail til disse folkene. Han Geir skal ha kurs på Hamar på nyåret, men jeg avventer noen dager før jeg melder meg på. Det er nemlig ikke helt bestemt om det blir kurs her i Elverum enda, og jeg vil helst slippe å reise 3 mil en vei hvis jeg kan. Det er litt vanskelig med barnepass her i huset

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 11:05   #50
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Nå har jeg forøvrig handlet for nesten 3000kroner, og valpen har ikke kommet enda. *venter og venter*

Jeg har lest ut "Fra valp til voksen hund", og er kommet halvveis i "dempende signaler" (Turid Rugaas).

Har også bestilt "Lydighetstrening i teori og praksis".

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 11:06   #51
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Nå er du klar for å få den , skjønner jeg. Er det lenge igjen?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:29   #52
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Hei, spennende tråd dette. Jeg synes du gjør et helt riktig valg av hund jeg Du har gjort mye forundersøkelse og lest deg frem til hva som kan passe deg best. Når man er så godt forbredt vet man også at alt ikke går av seg selv med valp i huset, det er jo mye jobb å ha en hund. Men mye kos også
Vi var der du er for ganske lenge siden. Vi har lest og lest, og fundert lenge på hva slags hund vi skulle ha. Mannen min har vokst opp med to Grand Danoiser, og det er jo ikke småtteri

Jeg ville gjerne ha en hund som orker lengre turer, men samtidig ikke tar for stor plass hjemme. Etter mange besøk på utstillinger, og hyggelige hundeprater med oppdrettere fant vi hunden for oss. I september kunne vi endelig hente han, en svart og hvit amerikansk cocker spaniel. Albert heter han, og han er en skikkelig rampete liten going. Logrer konstant og er så glad i alt og alle. Vi har nå gjennomført to kurs på Oslo Hundeskole, og lært mye. Som du sier må man jo sile litt. Alle forslag passer ikke for alle hunder, men gjengangeren er mye ros for ønsket atferd, og det funker skikkelig bra. Bur har vært en super invistering for oss og Albert. Han ser buret som hula si, og går dit når han vil være i fred. Han sover der om natten også. Vi har også satt opp en trappegrind i kjøkkendøra, så vi kan skille litt på barna og hunden hvis det blir litt for høyt tempo inne. Han trives godt på kjøkkenet, og ligger gjerne på bena mine når jeg lager mat

Det er uvant å gå tur morgen og kveld, men det er utrolig hvor deilig det er også. Særlig kveldsturen. Jeg føler at jeg får renset hodet når jeg går en god tur i frisk luft, samtidig ser jeg at Albert storkoser seg ute på oppdagelsesferd.

Vi kommer ganske sikkert til å trene spor med han etterhvert, men nå skal vi trene mye på de tingene vi har lært til nå. Slik at det sitter. Puberteten hans er like rundt hjørne også, og da glemmer visst hunden nesten alt den kan. Så vi stålsetter oss til det. Regner med at det hvertfall tar to år før vi har en rolig og kosete familiehund som vi ønsker oss.

Lykke til!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 13:22   #53
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Emm; Kjempefint å lese om dere og hunden deres. Hva slags kurs har dere gått? Skal dere gå flere kurs?

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 13:22   #54
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Nå er du klar for å få den , skjønner jeg. Er det lenge igjen?


Det ble sagt at den skulle komme i helga, men ingenting var sikkert igår. Får vel vite mer i kveld.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:23   #55
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Emm; Kjempefint å lese om dere og hunden deres. Hva slags kurs har dere gått? Skal dere gå flere kurs?

Vi har gått på valpekurs og grunnkurs. Det kan anbefales!
Over jul skal vi kanskje gå et familiehundkurs, men etter grunnkurset kan man også velge mer spesialiserte kurs i dressur. Det kommer an på hva man skal ha hunden til.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 11:35   #56
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Og i ventetiden ser jeg på film...Håper min hund blir like teit som denne


(Kilde: youtube.com)

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:04   #57
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Og i ventetiden ser jeg på film...Håper min hund blir like teit som denne


(Kilde: youtube.com)

Det blir den nok, for det der er jo typisk for en hund

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 11:04   #58
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Så ble det ikke noe av forvert-avtalen likevel
Pga noen papirer, vaksiner og sånt som ikke var helt klart, ble hunden pålagt å være i karantene før den fikk komme til norge. Da vil valpen være altfor gammel til at jeg ønsker å ha den her sammen med min sønn. Og gudene vet hva den opplever i karantene-tiden som kan prege den i negativ retning. Jeg tar ingen sjanser.

Men jeg har fått tilbud om en annen valp, og i morgen skal jeg se på den. Jeg var å hilste på det kullet da de var 3 uker gamle, og fikk møte foreldrene. Likte veldig godt både moren og faren, så sjansen er stor for at jeg tar med den ene valpen.

En av disse blir det http://www.redneckbulldogs.net/home.html

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 11:58   #59
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Uff, du som har gledet deg sånn.
Disse hundene er også fine. Jeg håper du får en av dem da.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 12:50   #60
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Uff, så dumt!
Får håpe du trives med en av de valpene du skal se på da. OBS! Det er veeeldig vanskelig å bare kikke på valp og ikke ta med seg en

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no