Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-18, 13:19   #61
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg synes Nora Helmers oppsummering av Norway Cup virkelig var på kanten. Det er mer synd på de under unnarennet i Kollen.
https://www.aftenposten.no/meninger/...tea_-darling-3

Hvilken del av dette er det du reagerer på? Jeg synes det var en helt vanlig Nora Helmer- betraktning. Som jeg humrer av.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:26   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvilken del av dette er det du reagerer på? Jeg synes det var en helt vanlig Nora Helmer- betraktning. Som jeg humrer av.

Stigmatisering av barn som spiller på et navngitt fotballag?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:29   #63
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Stigmatisering av barn som spiller på et navngitt fotballag?

Heming, mener du?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:46   #64
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvilken del av dette er det du reagerer på? Jeg synes det var en helt vanlig Nora Helmer- betraktning. Som jeg humrer av.

Jeg synes den var vel stygg med grønt lag nordfra, gutter fra Romsås og klær fra kjedebutikker. Men så er jeg litt følsom når det harseleres med barn.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:48   #65
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Heming, mener du?

Var det jeg mente ja. Aner ikke altså, jeg er ikke kjent, prøver bare å gjette på hva som kan oppleves som over grensa. Er det et oppdiktet lag?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-08-18 kl 13:59.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:50   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg synes den var vel stygg med grønt lag nordfra, gutter fra Romsås og klær fra kjedebutikker. Men så er jeg litt følsom når det harseleres med barn.

Det var jo ikke laget fra Finnsnes som kom dårlig ut her da, tviler på at noen der vil ta det ille opp.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:54   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Den harselerer med folk som harselerer med barn, da! Eller kunne tenke seg å gjøre det.

Enig med Mave, om noen blir hengt ut der, så er det Heming!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:54   #68
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Det ser ut som de fleste jentene på bussen fra der jeg bor, Oslo Vest, har vesker. Det er ikke alle som har dyre vesker, men jeg hører om de med de dyre veskene, for mine sønner synes de er så teite som gidder å bruke penger på sånt, og at de har foreldre som lar dem. (Og det er jo jeg helt enig i!) Så joda. Her er det vanlig, dessverre.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:59   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg synes den var vel stygg med grønt lag nordfra, gutter fra Romsås og klær fra kjedebutikker. Men så er jeg litt følsom når det harseleres med barn.

OK. Men dette er tonen i denne spalten, og jeg synes ikke at denne var verre enn ellers. Den spiller jo vilt på alle fordommer man kunne tenkes å ha.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:06   #70
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Både Romsås og Heming er helt reelle lag.

Heming holder til i Holmenkollen (sånn omtrentlig) og Romsås er øverst i Groruddalen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:07   #71
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det var jo ikke laget fra Finnsnes som kom dårlig ut her da, tviler på at noen der vil ta det ille opp.

Joda, jeg skjønner at det er mor Heming som henges ut her. Det er jeg som tar det ille opp på barnas vegne. For Nora Helmer har et bittelite snev av virkelighet med sin inspirasjon fra Linje 1, trikken som de kaller den, og CC Vest.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:11   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Både Romsås og Heming er helt reelle lag.

Heming holder til i Holmenkollen (sånn omtrentlig) og Romsås er øverst i Groruddalen.

Takk! Det var det jeg trodde, men ble litt usikker av spørsmålet til Maverick. Ja, det er jo Heming-spillerne det harseleres med her, ikke de fra Finnsnes eller Romsås. Så min tanke var at noen kan synes den går over streken fordi det handler om en navngitt sportsklubb, hvor det faktisk spiller ekte barn, mens det vanligvis handler om voksne, mer fiktive personer/gatenavn (som jeg riktignok ikke har helt kontroll på) etc.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:17   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

For Nora Helmer har et bittelite snev av virkelighet med sin inspirasjon fra Linje 1, trikken som de kaller den, og CC Vest.

Og jeg det er vel nettopp dette jeg synes er litt morsomt med serien. For jeg er en slik som elsker når fordommer viser seg å stemme.

(Og så kjenner jeg masse koselige damer fra Heming-land som slett ikke er som Nora Helmer, så jeg vet jo at det ikke stemmer.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:21   #74
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Dette er jo en problemstilling vi jevnlig diskuterer på FP. At mange føler at det er lov til å snakke nedsettende og karikert om vestkantfolk, mens det ville blitt ville protester om man snakket like fordomsfullt om en del på østkanten.

Jeg ler godt av godt karikerte spalter så lenge de sparker oppover. Så om det er Hemingmødre i Tesla, hipstere på Grünerløkka eller kunstnersjeler på Vålerenga så synes jeg det er morsomt. Det jeg ikke ler av er når man harselerer med folks elendighet og fattigdom.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:24   #75
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er jo en problemstilling vi jevnlig diskuterer på FP. At mange føler at det er lov til å snakke nedsettende og karikert om vestkantfolk, mens det ville blitt ville protester om man snakket like fordomsfullt om en del på østkanten.

Jeg ler godt av godt karikerte spalter så lenge de sparker oppover. Så om det er Hemingmødre i Tesla, hipstere på Grünerløkka eller kunstnersjeler på Vålerenga så synes jeg det er morsomt. Det jeg ikke ler av er når man harselerer med folks elendighet og fattigdom.

Enig. Selv der jeg føler meg skikkelig truffet selv. Eller kanskje spesielt da (nevnte jeg at mannen min er Sunnmørsk gründer og teslaeier?).

Men poenget her er vel at det er godt som umulig å sparke oppover og samtidig treffe barn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:37   #76
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Som hemingmor kan jeg forsikre om at vi tar det med stor ro. Dette gjør jo ikke narr av barn, bare av idiotmødre som tror sitt lag er det eneste i verden med grønne drakter. Det eneste litt stygge stikket må være at hun insinuerer at barna nordfra var mer overvektige, den synes jeg var på kanten - selv om den skal harselere med moren.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:41   #77
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Tilbake til skolevesker:

Det med at man får vondt i skuldrene av å bære vondt, er det noe dere bekymrer dere over for ungdom, egentlig? Jeg må si at jeg tenker "hans valg, hans problem" om akkurat det. (Tenker det samme om lue, votter og skotøy også. Det hjelper selvsagt at han ene er "aldri syk", hun neste er snusfornuftig. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 14:48   #78
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Jeg tenker det samme som deg, Polyanna. Min har veske. Hun er litt skeiv i utganspunktet (Skoliose) så jeg har bedt henne bære på den høyeste skulderen.

Men seriøst, min kunne f.eks hatt spesielle sko for å støtte ryggen. Legen mente det var ca null poeng å bruke penger på det til en tenåring. Hun hadde ikke brukt det uansett. Og som hun sier, "if it ain't broke, don't fix it". Hvis hun får vondt får vi justere det, men jeg gidder ikke bruke energi på å krangle om sekk vs veske.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 15:01   #79
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tilbake til skolevesker:

Det med at man får vondt i skuldrene av å bære vondt, er det noe dere bekymrer dere over for ungdom, egentlig? Jeg må si at jeg tenker "hans valg, hans problem" om akkurat det. (Tenker det samme om lue, votter og skotøy også. Det hjelper selvsagt at han ene er "aldri syk", hun neste er snusfornuftig. )

Nei, jeg er ikke nevneverdig bekymret for det. Det eneste jeg tenker på i den sammenhengen er å bruke veldig mye penger på dyr sekk eller veske, som bare blir liggende, fordi det viste seg at det ble for ubehagelig eller upraktisk å bruke den. Hvis man først skal kjøpe noe dyrt bør man ha tenkt godt nok igjennom det til at man er sikker på at det kommer til å bli brukt. Masse.

Jeg er gal nok til heller ikke å bekymre meg for om barnet eller ungdommen går en hel 17.mai med vonde sko, så lenge det er de skoa vedkommende absolutt vil ha, og derfor helt frivillig velger å lide seg gjennom dagen for skjønnheten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 15:05   #80
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?

Jeg brukte skulderbag på vgs og det første året jeg studerte. Etter det hadde jeg en bekkenløsning å ta hensyn til, og da ble skjeivheten vanskelig å håndtere. Men jeg synes ryggsekk er veldig vondt, jeg tror bare ikke jeg har skuldre og nakke som egner seg. (Og ja: Jeg har fått dyre, veltipassede ryggsekker. Vonde likevel.)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no