Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Legopose?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-08, 12:27   #1
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Legopose?

Nokon som veit kor eg kan få tak i det?.
Me hadde ein i olastoff når eg var liten og den var superkjekk.
Det er ein stor runding av stoff ein kan snurpe sammen. Sikkert greit å sy sjølv men no har eg ikkje symaskin ein gong.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 12:46   #2
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legopose?

Hm... jeg har ikke sett det noe sted men har du søkt på nettet ifm lego ?

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 12:56   #3
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legopose?

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Hm... jeg har ikke sett det noe sted men har du søkt på nettet ifm lego ?

Ja har prøvd å søke litt men ikkje funne det. Søkt mest på norske sider men prøve litt utanlandske.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 14:30   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legopose?

Åh, det var lurt. :abonnerer:

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 14:58   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legopose?

Jeg sydde en selv (firkantet med glidelås i sidene), men det er jo ikke så greit når man ikke har symaskin nei, selv om det egentlig sikkert er ganske lett å tråkle det sammen fr hånd også, for det er vel ikke mange sømmene som trengs på en sånn rund greie?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:06   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legopose?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg sydde en selv (firkantet med glidelås i sidene), men det er jo ikke så greit når man ikke har symaskin nei, selv om det egentlig sikkert er ganske lett å tråkle det sammen fr hånd også, for det er vel ikke mange sømmene som trengs på en sånn rund greie?

Trenger ikke sy noe dersom du lager den rund nei - velg et stoff som ikke rakner lett og træ en kraftig snor gjennom med nål etc.

Kunne du forklart nærmere hvordan du laget din? Hvor lange glidelåser? Bilde? Fungerer den som en kasse når den er glidet sammen da? *har symaskin*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:07   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legopose?

Skal ta bilde. Vent litt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:18   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legopose?

Her. Vedlegg 9197

Vedlegg 9198
Se bort ifra rotet rundt.

Glidelåsen er ganske lang ...
Den ble laget av restestoff (og glidelås) etter at jeg skulle sy fleecepose(r) til vogna.

__________________
02 10

Sist redigert av Fluke : 31-03-09 kl 19:32.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:18   #9
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legopose?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Trenger ikke sy noe dersom du lager den rund nei - velg et stoff som ikke rakner lett og træ en kraftig snor gjennom med nål etc.

Kunne du forklart nærmere hvordan du laget din? Hvor lange glidelåser? Bilde? Fungerer den som en kasse når den er glidet sammen da? *har symaskin*

Ja kunne nok fått til en grei nok men litt lyst på ein skikkelig ein. Den me hadde når eg var liten var i olastoff og med metall rundt hola så det var lett å ta den sammen. Skal høre om nokon vil sy eg

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:19   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legopose?

Den der McQueen-greia som står bak er forresten genial til oppbevating av duplo, og T. nekter å pakke vekk duploen enda.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:23   #11
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legopose?

Eg fant bilde av slik me hadde på ebay





__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:35   #12
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legopose?

Åh, den var lur!
Ikke rare sømmen som skal til der da, men det blir langt å sy for hånd likevel kanskje.
Jeg rapper denne ideen jeg, for jeg har ny symaskin. Ikke at det blir plass til all legoen vi har oppi der, men den kan jo f.eks. brukes når man skal bort og ha med seg litt av det. Eller til andre leker for den del. Kanskje med vattert fór, så blir det leketeppe samtidig ... *drømmer om hurtig rydding av barneværelse*

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:38   #13
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legopose?

Har en lignende den i olastoff, men den er det mange år siden jeg kjøpte. Tror den ble kjøpt i lekebutikk. Den var det også metalltinger som tråden var tredd igjennom. Veldig praktisk!

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 15:43   #14
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legopose?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Har en lignende den i olastoff, men den er det mange år siden jeg kjøpte. Tror den ble kjøpt i lekebutikk. Den var det også metalltinger som tråden var tredd igjennom. Veldig praktisk!

Ja det vil eg og ha. Da er det lettare for ungane å ta den sammen sjølv og.

Er plass til veldig mykje lego der. Me hadde mykje og hadde det meste der. Men no til dags har vel dei fleste enormt.

Har hørt om dei kan sende til Norge, hvis dei kan det så kjøper eg den på ebay trur eg

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 16:17   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legopose?

En sånn en er kjempelett å sy. Sånne maljer/ringer har de på panduro til under hundrelappen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 16:20   #16
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legopose?

Ja hadde eg hatt symaskin så. Trur ikkje eg gidd å begynne for hånd.
Prisen på ebay var 200 kr så syns ikkje det var ille

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:35   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legopose?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Prisen på ebay var 200 kr så syns ikkje det var ille

Hørtes ut som en grei pris ja

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 19:22   #18
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legopose?

Så vidt jeg husker så jeg en sånn som LilleLeo hadde sydd et eller annet sted her inne.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 19:32   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legopose?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Eg fant bilde av slik me hadde på ebay






Vi har min enda! Den er fra ca- 1979 og ser akkurat slik ut! Glimrende til legoen til lillemor!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 21:12   #20
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Legopose?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi har min enda! Den er fra ca- 1979 og ser akkurat slik ut! Glimrende til legoen til lillemor!

Snuppa har min gamle også. Prikk lik den på bildet. Veldig praktisk, og veldig koselig. :nostalgisk:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no