Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mimre 1970-tallet

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-09, 11:14   #121
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jepp- vet det, men det var en som sa at Pernille og mr. Nelson gikk på 80-tallet....

Husker forøvrig Kojak godt

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 13:25   #122
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Den husker jeg. Og ettersom jeg er ganske så ung, , så må den vel ha vært på 80-tallet?

Pernille og Mr. Nelson gikk i reprise på sent åttitall, tidlig nittitall. Det er nemlig barne-TV min eldste husker, og han er født i 1987.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 20:24   #123
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Pernille og Mr. Nelson gikk i reprise på sent åttitall, tidlig nittitall. Det er nemlig barne-TV min eldste husker, og han er født i 1987.

Det ble også vist på NRK ifjor.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:52   #124
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Nå kom jeg på "Pernille og mister Nelson" Noen som husker den ??

Jepp. *peker på avataren min*

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 16:57   #125
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jeg er født i 1971 og husker veldig godt Colargol. Han var favoritten min. Ellers husker jeg ikke så mye egentlig. I allefall ikke fra første halvdel. Begynte på skolen i 78.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 00:53   #126
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ja, tenk at vi satt i baksetet i bilen uten sikkerhetsbelte

Vi til og med lekte i baksetet. I huset vårt var det 8 leiligheter. Det var kun to familier som hadde bil. Vi kjøpte en gammel Volvo PV i 1975. Tenk at bestevenninna mi sa at bilen vår var stygg, og de hadde folkevogn

Her er jeg i 1975:

Legg merke til hvordan barnesetet henger på seteryggen i baksetet, tipper dette var farligere enn om jeg hadde sittet helt uten "sikring"

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 01:16   #127
Kallisti
Apfel der Zwietracht
 
Kallisti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 150
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Hoola Bandoola band og Nationalteartern. Min mor spilte og sang Bob Dylan. Jeg stakk av fra barnehagen i 1979 med to andre barn. Vi skulle ta 1-bussen til Australia, for der hadde jeg vært.

__________________
ΚΑΛΛΊΣΤῌ
Kallisti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 01:19   #128
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Pompel og Pilt var IKKE morsomme. De var skumle

[...]

Jeg elsket Abba og "Thank you for the music" osv...

Jeg var livredd Pompel og Pilt! Kine i sandkassa? Var det Vibeke Sæter det også? Var det hun med lydene i alle bevegelsene? Jeg var møkkredd det også!

I alle disse 'mine klassekamerater' osv så skrev alle mine venninner at deres favorittband var ABBA. Jeg hadde en 7 år eldre bror som påvirket meg (les: sto bak meg og fortalte hva jeg skulle skrive) til å skrive at favorittbandet var E.L.O. Jeg kunne snaut nok uttale navnet.

Jeg er født i -72...og har MANGE av minnene som er nevnt her ja.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 01:21   #129
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jeg må jo legge til søndagsturene i min onkels stasjonsvogn. (vi hadde ikke bil, så min onkel forbarmet seg over oss..) Jeg lå på et teppe bak i bagasjedelen og leste Donald. Hva var sikkerhetsbelter?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 08:35   #130
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Kine i sandkassa var ikke Vibeke, hun var trønder. Det var vel hun som tok på seg eventyrbriller og fikk besøk av Stian med sekken. Ellers husker jeg en Birgitte- Strøm-dukke som het nesten "Viola da gamba" - altså, navnet var et ordspill på det. Fiola? H*n fikk dirigere et stort symfoniorkester. Den var i s-h, så jeg tror det må ha vært en rerun fra 60-tallet. Ikke for det, vi hadde s-h-TV til 1980.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 08:37   #131
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Vi hadde for øvrig en flaskegrønn Mazda 616 med ordentlig fecesbrunt interiør, og min søster hadde samme barnesete som Flubby. Hun pleide å spy ned fra det og traff meg.

Min onkel hadde lysebrun Mazda 818, og vant selvsagt konkurransen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 08:54   #132
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Kine i sandkassa? Var det Vibeke Sæter det også? Var det hun med lydene i alle bevegelsene? Jeg var møkkredd det også!

Kine i sandkassa var nok ikke Vibeke Sæter. Mulig det var en kul trønderjente? Hun hadde drømmesandkassa, fantaserer litt om den ennå faktisk! Det var elver, innsjøer, broer og veier. Hus, dyr og mennesker.
Så sang hun litt tror jeg. Skulle gjerne sett igjen, har ikke sett siden 70-tallet.

Men Vibeke var psyko som Puslingen, rar musikk mens hun føk rundt med trillebår med trekantet hjul, ristet forvirret på hodet mens det sa: THSSJ-THSSJ-THSSJ.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 09:39   #133
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Kine i sandkassa var vel Kine Aune? Jeg husker jeg så henne ofte på trikken, og det var veldig rart å se noen fra tv sånn "på årntli".

Har noe nevnt Birgitte Grimstad da, hun med kanoen og "Vi seilte opp ad åen"?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 00:54   #134
toddy
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2016
Innlegg: 5
toddy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Kine i sandkassa var nok ikke Vibeke Sæter. Mulig det var en kul trønderjente? Hun hadde drømmesandkassa, fantaserer litt om den ennå faktisk! Det var elver, innsjøer, broer og veier. Hus, dyr og mennesker.
Så sang hun litt tror jeg. Skulle gjerne sett igjen, har ikke sett siden 70-tallet.

Men Vibeke var psyko som Puslingen, rar musikk mens hun føk rundt med trillebår med trekantet hjul, ristet forvirret på hodet mens det sa: THSSJ-THSSJ-THSSJ.

drømmesandkassa ligger på NRK sitt arkiv, Husker fra jeg bynte på skolen i 1980 så kikk jeg bare i cordbukser hovedsakelig bredstripete de som var smalstripet lagde sånn teit lyd. Tror ikke jeg fikk min første 501 før på ungdoms skolen. Så husker jeg det var noe vi kalte jumbo cord som jeg hadde. Av tv er det vel Alf Jeg husker best fra 80tallet

toddy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 01:07   #135
toddy
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2016
Innlegg: 5
toddy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er født i 1971 og husker veldig godt Colargol. Han var favoritten min. Ellers husker jeg ikke så mye egentlig. I allefall ikke fra første halvdel. Begynte på skolen i 78.

Ja Coralgol var artig, han husker jeg og Sjonkel Rolf er født i 73 og bynte i 1980 på skolen. Tror jeg var den siste som fikk 501 gikk i bredstripete cordfløyelsbukser husker at jeeg syntes at de som var smalstripet lagde sånn teit lyd. Ellers var det Apache sykkel som jeg hadde arvet. Tror vi arvet mye mer før klær og ting som ski og sykkler. Husker jeg arvet ei rød bukse fra søskenbarnet mitt cord det og og fant ett bilde av meg i den, hadde ikke blitt i dag

toddy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 03:55   #136
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Jessica

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 22:06   #137
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Apachesykkel var jo innmari tøft, da.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 22:20   #138
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jessica

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 22:37   #139
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Ja NÅ husker jeg Kine i sandkassa. Jeg var utrolig fascinert av det.
Vibeke Sæter var Puslingen...det var den jeg var så sinnsvakt redd. Får grøssninger ved tanken.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-16, 23:01   #140
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimre 1970-tallet

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jessica

Det var det jeg tenkte og..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no