Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Eh, jeg tror vi må bytte sete

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 19:09   #21
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Forskjellen er at Two-Way kan stå helt inntil seteryggen. Cosmic må stå over kanten på baksetet når barnet veier mer enn 11 kg. Det utgjorde veldig mange cm i den ene bilen hos oss. Nok til at vi måtte bytte. Så selv om setene er like lange så er det monteringen som er forskjellen.

Bredden er vel viktig for Mama Rosa for å få plass mellom de to beltestolene.

Se uthevet setning; er det noe nytt nå? For bakovervendt stilling? Noe jeg har gått glipp av?

Skal skrive ut ny anvisning i linken over og sjekke. Håper vi fremdeles har mulighet til å ha det bakovervendt.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 19:44   #22
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Se uthevet setning; er det noe nytt nå? For bakovervendt stilling? Noe jeg har gått glipp av?

Skal skrive ut ny anvisning i linken over og sjekke. Håper vi fremdeles har mulighet til å ha det bakovervendt.

Ja det ble nytt i sommer, etter testen som blant annet stod i F&B. Hvis dere ikke har plass til å sette det ut over kanten så er det jo en mulighet å sette det i framsetet. Med utkoblet airbag selvsagt. Eller bytte stol. Finnes flere rimlige gode bakovervendte stoler.

Opprinnelig lagt inn av Gaia

Takk. Noen som vet hva det betyr at sette ikke er T-godkjent lengere?

T-godkjenningen er en svensk godkjenning som ikke er vektbegrenset. Dvs at hvis setet er T-godkjent på en plass så kan det brukes opp til 25kg. T-godkjenningen er veldig streng på nakkebelastningen så det er kun bakovervendte som kan klare den. Den er vel litt på vei ut nå siden alle seter må være E-godkjent allikevel. Disse godkjenningene har mange fellestrekk men er litt strengere på hver sin del.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 19:47   #23
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Ja det ble nytt i sommer, etter testen som blant annet stod i F&B. Hvis dere ikke har plass til å sette det ut over kanten så er det jo en mulighet å sette det i framsetet. Med utkoblet airbag selvsagt. Eller bytte stol. Finnes flere rimlige gode bakovervendte stoler.



T-godkjenningen er en svensk godkjenning som ikke er vektbegrenset. Dvs at hvis setet er T-godkjent på en plass så kan det brukes opp til 25kg. T-godkjenningen er veldig streng på nakkebelastningen så det er kun bakovervendte som kan klare den. Den er vel litt på vei ut nå siden alle seter må være E-godkjent allikevel. Disse godkjenningene har mange fellestrekk men er litt strengere på hver sin del.

Takk, ja jeg får se på de løsningene som finnes. Har jo mest lyst til å ha ham bakovervendt så lenge det er mulig.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:21   #24
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Takk, ja jeg får se på de løsningene som finnes. Har jo mest lyst til å ha ham bakovervendt så lenge det er mulig.

Bakovervendt er mulig så lenge du vil. Det finnes seter med lange rygger som kan brukes bakovervendt til 25kg og ikke har sære regler for montering.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 10:13   #25
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Takk, ja jeg får se på de løsningene som finnes. Har jo mest lyst til å ha ham bakovervendt så lenge det er mulig.

Da må man jo isåfall bytte sete.

  Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:00   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Takk. Noen som vet hva det betyr at sette ikke er T-godkjent lengere?

Dette sto på Britax sine sider:

Sitat:

En E-stol godkjennes etter vekten på barnet og en T-stol godkjennes fra barnet kan sitte i stolen. Det betyr f.eks. at en stol som er både T- och E-godkjent for barn fra 9 kg, også kan brukes fra vekt under 9 kg, ettersom T-normen ikke stiller vektkrav. Derfor går det bra å ha et mindre barn i stolen forutsatt at barnet kan sitte i stolen. Stolen kan brukes så lenge barnets hode i øyehøyde ikke kommer over øvre kant av ryggstøtten.
T-normen tester belastningen på barnets hode ved en kollisjon. T-normen krever lav belastning på barnets hode. E-normen stiller andre krav og er svært spesifikk når det gjelder andre verdier enn belastningen på barnets hode, som den ikke måler i det hele tatt.

Er ikke Akta Cosmic XTP T-godkjent lengre?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:19   #27
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.



Er ikke Akta Cosmic XTP T-godkjent lengre?

Nei. Den har jo restriksjoner på monteringen så derfor forsvant T-godkjenningen også.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:51   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Nei. Den har jo restriksjoner på monteringen så derfor forsvant T-godkjenningen også.

Kan du forklare, jeg tror jeg må ha inn dette med teskje. :skjønnerikkeno:

Og hvor har det stått om dette? Testen i F&B har jeg fått med meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:57   #29
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eh, jeg tror vi må bytte sete

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kan du forklare, jeg tror jeg må ha inn dette med teskje. :skjønnerikkeno:

Og hvor har det stått om dette? Testen i F&B har jeg fått med meg.

Det har vært veldig lite info om dette i Norge. Det står på sidene til Akta og i Sverige fikk jeg utdelt ny bruksanvisning på Cosmic, hvor dette med T-godkjenningen stod, tidlig i høst.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no