Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Voldtektstrusa!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-09, 18:21   #21
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Jeg merker at jeg er skeptisk til hele tankegangen "du må regne med å bli voldtatt og du må ta dine forholdsregler og det er ditt ansvar".

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 19:00   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Tenker en sinna voldtektsmann kan bli enda sintere om trusa sitter fast i offeret. :upraktisk:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 19:16   #23
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg merker at jeg er skeptisk til hele tankegangen "du må regne med å bli voldtatt og du må ta dine forholdsregler og det er ditt ansvar".

Det, kombinert med omtrent ingen praktisk nytteverdi gjør at jeg syns det bare blir tåpelig. Og tiltvunget oralsex er vel også en ikke uvanlig voldtektsform, vil jeg tro?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 21:15   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

For en aldeles latterlig dings!

Man må jo bruke den hver dag hvis det skal ha noen "sikker effekt", eller er det slik at man bør kunne forutse hvilken dag man skal bli voldtatt på?

Og dessuten er det vel slik at de fleste jenter som blir voldtatt, blir det av en full date eller sinna kjæreste, og hvis man er i date-modus, er det vel neppe den innretningen der jenter flest ville ønsket å iføre seg?

Også er jeg veldig enig med Acsa i at jeg misliker tankegangen/signaleffekten: "bruk kyskhetsbelte; det er ditt ansvar å unngå voldtekt". Jeg tror en NEI-forsterker™ for gutter vil være vesentlig mer effektiv og plassere ansvaret mye nærmere der det hører hjemme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 21:31   #25
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg merker at jeg er skeptisk til hele tankegangen "du må regne med å bli voldtatt og du må ta dine forholdsregler og det er ditt ansvar".

Det var min tanke også. Har generelt lite tro på at dette vli være forebyggende for voldtektsstatistikken.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 21:34   #26
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Den trusa blir nok ingen suksess,er nok andre ting som funker bedre for å unngå en evt voldtekt, å tenk dere scenario om hun kommer hjem å må veldig tisse da

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 21:41   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Kunne man ikke heller montert på noe lignende på alle menn? Kanskje de ikke gidder å voldta når de må slite sånn med å få av trusa.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 22:21   #28
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kunne man ikke heller montert på noe lignende på alle menn? Kanskje de ikke gidder å voldta når de må slite sånn med å få av trusa.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 16:48   #29
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Den der blir rett og slett for dum i mine øyne. Det at en ovegriper skal streve mer vil heve aggressjonsnivået og mest sansynlig vil jo voldtekten da bli langt mer brutal. Det interessante er at det er en kvinne som faktisk mener at vi bør iføre oss en grusomt stygg og sikkert veldig ubehagelig truse for å forhindre at vi blir voldtatte. Hvorfor i alle dager ikke kvinne oss opp til å lære oss selvforsvar eller fortelle verden at det ikke er slik at kvinner skal være nødt til å føle seg redde når de er ute.

  Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 16:57   #30
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå er det 46 brukere i tråden, kanskje man kunne formulere retningslinjer angående link i hovedinnlegget her på FP?

Dette har jeg faktisk aldri vært klar over og fikk nå svar på hvorfor de fleste legger linken først i innlegg nr 2. Har undret litt over det der. Som du foreslår her Irma så bør kanskje folk gjøres oppmerksom på dette slik at man unngår at det skjer? Dette gjelder forresten uansett hvilket forum man poster linker på i hovedinnlegget det da, eller? Og siden jeg er blank på dette området, men nysgjerrig, hvorfor skjer ikke det samme om linken legges i innlegg nr 2?

Dette står også på toppen av forumet: "Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegget så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet".


Sist redigert av Luvi : 10-04-09 kl 20:50.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 09:28   #31
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Hvem vil gå med så synlige beltepenner under en pen kjole?? Eller tettsitende bukser?

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 09:44   #32
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Som flere har nevnt, provoseres jeg av slike innretninger. Den skyver ansvaret over på kvinnen, og tar oppmerksomheten vekk fra menn som voldtar. Hvordan skal det gå om voldtektsmenns advokater skal kunne bruke "hvorfor hadde du ikke på voldtektstruse"-argument. Nei, dette var tullete

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 09:56   #33
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Jeg tror denne vil kunne gi enkelte en trygghetsfølelse og det har jo en verdi i seg selv. Men så veldig beskyttende tror jeg ikke den er, da må en jo "vente seg" et overgrep.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:06   #34
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Jeg vil nå si det burde holde lenge med en helt ordinær push-in/korsett- greie fra sparkjøp.
Alle som har brukt de en kveld veit hvor umulig det er å gå på dass..!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:52   #35
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Bare teit, blir man først overfalt har jo muligens overfallsmannen en kniv ol, og hvis han absloutt vil, får han den nok av.
Så da blir man jo voldtatt, straffet for å ha slik en truse og at den antageligvis dyre trusa blir ødelagt!

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 21:07   #36
Gulefugl
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
Gulefugl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Voldtektstrusa!

Som vanlig plasseres ansvaret på spinnesiden.
Ærlig talt synes jeg at det er de som voldtar som burde utstyres med både elektronisk fotlenke og kyskhetsbelte for menn som en del av en rettskraftig dom.

Gulefugl er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no