Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når begynner barn med vintersko i Oslo?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-13, 10:40   #21
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når begynner barn med vintersko i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Høres helt normalt ut. Min okt 10 fikk nettopp sko i 27.

Normalt ja. Min april-10 har fått vinterskoene sine i 29 nå for at de skal holde vinteren ut. Hun hadde 27 i fjor på slutten av sesongen, og 27 i joggesko i år.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 14:19   #22
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Når begynner barn med vintersko i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mine har heller aldri hatt overgangssko, men brukt helt vanlige joggesko frem til vinterskoene tas i bruk. Når det skjer varierer jo med været. Vanligvis en eller annen gang i oktober/november.

Signerer denne og bor også i nærheten av Oslo.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 16:06   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner barn med vintersko i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Høres helt normalt ut. Min okt 10 fikk nettopp sko i 27.

Jeg er mer "bekymret" for hvor fort de vokser enn størrelsen nå. Han fikk joggesko i str. 24 i mai, nye i 25 i august og nå må de altså veldig snart for små. Selv om jeg følger regelen med 1,5 cm "vokseplass".

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Jeg hadde nok heller brukt pengene på et par skikkelige vintersko. (og håpt at de passet hele vinteren.. )

Akkurat det har jeg ingen forhåpninger om. Har budsjettert med 1500,- kr til bare hans sko denne vinteren.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 18:09   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når begynner barn med vintersko i Oslo?

Noen vokser jevnt, andre i rykk og napp. Min eldste gikk fra 22 til 24 på to mnd. Han fortsatte ikke i samme tempo og har 43 nå. Som femtenåring.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 18:32   #25
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når begynner barn med vintersko i Oslo?

Jeg ville kjøpt et par sko med Gore-tex eller sympatex jeg frem til snøen kommer. Det er jo ikke hele vinteren det er kaldt og minusgrader så dere vil vel kunne få brukt de mer selv om snøen kommer, om ikke annet enn når dere bare skal ut å kjøre og slikt? Evnt kjøpt et par rimelige joggesko og brukt støvler på halvfuktige dager når vanntette sko skulle ha vært et alternativ. Kanskje varer jo de han har nå også til kulda kommer så jeg synes ikke du trenger å tenke på det før de faktisk er for små, han trenger ikke vokse i samme tempo de neste ukene.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 22:52   #26
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.277
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når begynner barn med vintersko i Oslo?

Jeg glemmer å sjekke disse skoene hver eneste dag. Send meg gjerne en melding eller to - etter kl 16 og 20 - om at jeg skal sjekke!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-13, 06:46   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner barn med vintersko i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg glemmer å sjekke disse skoene hver eneste dag. Send meg gjerne en melding eller to - etter kl 16 og 20 - om at jeg skal sjekke!

Jeg har en annen melding fra deg jeg har glemt å svare på, så..

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no