Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-09, 11:21   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Gi meg tips på "sååå mye annet nam å drikke".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:21   #22
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av LimboLine, her.

Puh, jeg drikker heldigvis bare 4.



Men altså, er det ikke mye stress å ha så mye brus i huset, det skal jo kjøpes og bæres inn også? Men jeg er nok preget av å ha bodd i 4 etasje uten heis i mange år.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:23   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.387
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Gi meg tips på "sååå mye annet nam å drikke".

I hverdagen drikker jeg vann. Innimellom drikker jeg jus. Jeg har virkelig ikke behov for brus, og har omtrent ikke drukket det siden jeg ble gravid. Lettbrus har jeg aldri kunnet utstå, og jeg blir dårlig i magen og får vondt i hodet av sukkererstatninger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:23   #24
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg bærer inn matvarene, så tar mannen brusen når han kommer hjem

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:24   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Gi meg tips på "sååå mye annet nam å drikke".

Det er vel nettopp der det ligger. Det er ikke nødvendig å drikke noe som smaker godt hele tiden, det er jo lurt å venne seg av med det. Er man vant til det så er det ikke noe savn å drikke vann om man vil ha noe å drikke. Da drikker man heller når man er tørst i stedet for å gå å nippe til noe hele tiden.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:25   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Gi meg tips på "sååå mye annet nam å drikke".

Det beste er vel å drikke mest mulig vann, så går det vel an å ta seg et glass av noe annet, juice, smoothie eller noe til frokost, lunsj. Det jo lov å unne seg et glass brus også, men ikke flere flasker pr. dag.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:29   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Lettbrus må være veldig avhengighetsskapende, for det er stort sett pepsi max-flasker man ser limt i hånda på folk, samt i OBS-handlevogner fylt til randen. Lettbrus øker vel "suget" etter mat også? Jeg ville nå uansett kuttet ut brusen og brukt pengene på noe annet.

Jeg drikker ikke brus som annet enn blandevann, så det er sikkert lett for meg å si.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:57   #28
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Gi meg tips på "sååå mye annet nam å drikke".

Helt ferskt, kaldt og klart fjellvann.

Mim: Ikke bare det; prøv å få tak i en halv liter med Pepsi. Det er veldig få butikker som selger det, mens de har hylle opp og ned med Max-varianten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 11:59   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Friskt fjellvann slår alt, helt klart. Synd det er litt vanskelig å få tak i.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 12:00   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg lurer på hva de har puttet i pepsi max, for det må være veldig avhengighetsskapende. Hvis man har vært uten en stund og kommet over både tørsten, munntørrheten og hodepinen, smaker det jo egentlig ikke så veldig godt heller. Men det skal ikke så mange glass til før man er på kjøret igjen...

*prøver å slutte*

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 12:04   #31
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg liker ikke brus noe særlig, drikker nesten bare vann. Pluss et to, tre kopper kaffe daglig.

Kaldt vann er nydelig tørstedrikk!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 12:18   #32
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Vann
Vann
Juice- gigautvalg!
smoothies- hjemmelaget eller bortelaget, uansett fantastisk godt
milkshake - Ok, ikke hver dag, men drikker man ikke brus, blir liksom kontoen ikke brukt opp like fort!
saft- Ja, SELVFØØØLGELIG den uten aspartam...! Mormors hjemmelagede blåbærsaft..namnam
te- meengder kulturell nam
kaffe- Ok, noen laster skal man ha, og for noen blodtyper er kaffe faktisk nesten sunt! Masse antioksidanter! Og hva er bedre enn en latte eller mocca?
øl! - trenger jeg si mer..!
vin- ett glass om dagen er bra for magen....

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 12:49   #33
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Det er mulig å slutte.
"Jeg er en cola zeroliker, men jeg drikker ikke lenger!" :erklærer høyt og tydelig og forventer applaus:

Jeg begynte på lavkarbo-kost for nøyaktig 8 uker siden og da bestemte jeg meg for å kutte brusen i samme slengen, for jeg vet at den gir meg søtsug. Det gikk mye lettere enn forventet, selv om jeg har vært av de som hamstret på tilbud og alltid drakk minst 1,5L pr dag. Det var abstinenser i form av kvalme, dundrende hodepine, svimmelhet osv i noen dager, men etter det har jeg ikke merket noe. Jeg har tatt ett lite glass i enkelte sammenhenger (dåp, bursdag), men det smaker jo faktisk ikke godt lenger heller! Jeg er avvent!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 13:04   #34
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Det er mulig å slutte.
"Jeg er en cola zeroliker, men jeg drikker ikke lenger!" :erklærer høyt og tydelig og forventer applaus:

Jeg begynte på lavkarbo-kost for nøyaktig 8 uker siden og da bestemte jeg meg for å kutte brusen i samme slengen, for jeg vet at den gir meg søtsug. Det gikk mye lettere enn forventet, selv om jeg har vært av de som hamstret på tilbud og alltid drakk minst 1,5L pr dag. Det var abstinenser i form av kvalme, dundrende hodepine, svimmelhet osv i noen dager, men etter det har jeg ikke merket noe. Jeg har tatt ett lite glass i enkelte sammenhenger (dåp, bursdag), men det smaker jo faktisk ikke godt lenger heller! Jeg er avvent!

"Hei, Maimor". - Inspirerende lesning. Jeg vurderer faktisk å ikke kjøpe pepsi max når jeg skal handle idag. Er nemlig tom, og kunne godt tenke meg å kutte brus helt.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 13:22   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg har drukket litervis med pm hver dag i evigheter. Før jeg altså kuttet den helt ut etter ordre fra Balanse i februar. Nå er det et par måneder og velsådet siden og jeg kan rapportere om følgende:

Matbehovet sank dramatisk ganske raskt - jeg var ikke sulten mer. Og jeg lever frem til i dag eller i går sånn ca på ketogen kost, så blodsukker og denslags man ellers ville vurdert kan dere se bort fra med denne damen.

Jeg fikk veldig vondt i hodet de første dagene - måtte ta tablett. (Drømmeprinsen har døpt om ibux til pm-metadon )

Suget slapp taket etter noen få dager.

Forsøkte å drikke lettbrus av annen type i påsken og ble sulten igjen ganske fort.

Jeg savner imidlertid noe annet enn vann og te å drikke iblant. Det blir litt tørt med bare vann, og jeg drikker ikke melk, saft, smoothies, juice med unntak av 1 dl tranebær light, kaffe eller øl.

Så... Litt kjedelig med bare vann.

  Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 13:26   #36
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er vel nettopp der det ligger. Det er ikke nødvendig å drikke noe som smaker godt hele tiden, det er jo lurt å venne seg av med det. Er man vant til det så er det ikke noe savn å drikke vann om man vil ha noe å drikke. Da drikker man heller når man er tørst i stedet for å gå å nippe til noe hele tiden.

Tror absolutt dette er poenget! Det er jo også et poeng å fylle på med mye vann ila dagen, og når man drikker mye Pepsi-Max, så blir det plass til mindre vann. Ikke gunstig. Jeg kan nesten ikke få uttrykt hvor deilig det er å være "av"!

I de situasjonene hvor det er helt rimelig å ønske seg noe godt å drikke (kafe, hjemme på fredagskvelden og liknende) så syns jeg det funker veldig bra med øl. Med eller uten avhengig av situasjonen.

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 13:32   #37
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg har liksom godtestopp fra og med nå, så jeg har tenkt at å kutte pm i samme slengen sikkert er for tøft for stakkars meg. Men hvis man blir mindre sulten/sugen av det så kanskje jeg like godt skal ta en kræsj-avvenning.

Men da spørs det om jeg må innom kaffebrenneriet etter god te.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 13:35   #38
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har liksom godtestopp fra og med nå, så jeg har tenkt at å kutte pm i samme slengen sikkert er for tøft for stakkars meg. Men hvis man blir mindre sulten/sugen av det så kanskje jeg like godt skal ta en kræsj-avvenning.

Men da spørs det om jeg må innom kaffebrenneriet etter god te.

Jeg har ikke godtestopp, men uten pm så blir jeg mye mindre fysen på godis. Vil absolutt anbefale å kombinere de to!

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 14:23   #39
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Ingen brus = knapt noe godtebehov, bortsett fra ammesjokoladen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 15:17   #40
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg er kjempeskeptisk til kunstige søtningsmidler både når det gjelder meg selv og poden. Vi drikker omtrent aldri lettbrus (bare hvis vi får det på besøk hos andre el.l.), og vanlig brus bare av og til. I stedet drikker vi mye vann, juice blandet med vann, saft med lite sukker, og litt rismelk. Et tips som faller veldig i smak her i huset er å friske opp juice og saft med litt sitron eller lime.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no