Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-09, 15:27   #41
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg elsker vann.
Og jeg elsker Pepsi max.

Men jeg drikker mye mer vann enn Max.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 15:48   #42
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er vel nettopp der det ligger. Det er ikke nødvendig å drikke noe som smaker godt hele tiden, det er jo lurt å venne seg av med det. Er man vant til det så er det ikke noe savn å drikke vann om man vil ha noe å drikke. Da drikker man heller når man er tørst i stedet for å gå å nippe til noe hele tiden.

Jeg tror definitivt det er avhengighetsskapende, og er helt på linje med Esme. Det er ikke nødvendig å erstatte en uvane med en annen. Jeg tror de fleste vil oppleve at suget går ned etter relativt kort tid.

Her i huset drikkes det vann, melk og juice. Brus handler vi inn noen lørdager eller på fyllesykedager (da gjerne sammen med alt annet du kan finne av usunne saker). Men jeg må innrømme at jeg da drikker light-varianten. Jeg er ikke glad i den søte sukkersmaken på sukkerholdig brus.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 16:25   #43
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Brus og lettbrus er helt på linje med godteri av typen kjemisk og fargesterkt. Hvorfor lever så mange med den holdning at brus er hakket bedre enn godteri? Min nokså subjektive påstand er at vann er tørstedrikk, all annen drikke er "mat" i større eller mindre grad, og mer eller mindre sunn "mat". Barnelegen sa en gang at barn på et eller annet tidspunkt må lære seg å spise mat i stedet for å drikke mat. Alt annet enn vann inneholder "mat" i større eller mindre grad. Om denne "maten" er næringen i melk, de kjemiske stoffene i brus forandrer ikke det faktum at man faktisk får i seg "mat" i tillegg til væske. Lettbrus og brus inneholder i hovedsak stoffer som er kjemisk fremstilt, og som kroppen ikke har behov for i det hele tatt. De gjør ingen nytte i kroppen, men kan ha skadevirkninger. Det er altså ikke et suksessprosjekt å helle i seg brus, heller sannsynligvis et rent tapsprosjekt (hvis man ser bort fra den (sikkert kortvarige) lykkefølelsen). Kroppen ville nok helst unnvært hele brusen og foretrukket vann.

Det jeg prøver å si er at å drikke brus mellom måltidene er å småspise, men av en for meg uforståelig grunn er det ikke ansett som det. Å drikke brus til maten istedet for vann er å ha tilbehør (med colasmak, eller fantasmak!) til maten. Hvem vil ha noe på lasagnetallerkenen, eller torsketallerkenen, som smaker cola? Men som drikke er det ok. Forstå det den som kan.

Dette var et ekstremt dårlig og rotete formulert innlegg. Ja ja.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Friskt fjellvann slår alt, helt klart. Synd det er litt vanskelig å få tak i.

Det er det letteste i verden å få tak i bare man er ute i naturen!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 16:55   #44
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg har vært på Pepsi-max kjøret en stund nå, men er veldig motivert for å slutte...

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 13:00   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Det denne undersøkelsen viser, eller indikerer, er selvsagt, som HI påpeker, at det stort sett er folk som generelt er ganske usunne som drikker mye lettbrus. Jeg kjenner få folk som spiser sunt og variert, drikker mye vann, trener regelmessig og sover godt, som også drikker masse lettbrus (de finne selvsagt, da). Og hvis man titter i handlevogner ( ) så ser man jo at lettbrusen stort sett har følge med mengder av annen usunn mat.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 13:04   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.



Det er det letteste i verden å få tak i bare man er ute i naturen!

Jajaja, men jeg er jo ikke ute i fjellet hver gang jeg skal drikke vann.
Men når jeg er ute og går tur der man kan drikke vannet, drikker jeg det selvsagt. Men jeg er jo glad jeg drikker vann litt oftere enn dét da.
Jeg er glad i vann og drikker mye av det, jeg lurte bare på Dårris sitt utsagn om at "når man kutter ut brusen finner man ut at det er såå mye annet nam å drikke", for det synes jeg ikke det er så voldsomt mye av. Som ikke er usunt altså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 13:26   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det blir litt tørt med bare vann

:fniser hjelpeløst:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 13:34   #48
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner få folk som spiser sunt og variert, drikker mye vann, trener regelmessig og sover godt, som også drikker masse lettbrus (de finne selvsagt, da). Og hvis man titter i handlevogner ( ) så ser man jo at lettbrusen stort sett har følge med mengder av annen usunn mat.

Jeg kjenner mange, inkludert meg selv, som lever som du beskriver (noe minus på regelmessig trening, men dog), og som er eller har vært ivrige drikkere av pm. Jeg har mange ganger hatt en 4-pack med halvannen litere i handlevogna sammen med annen "bra mat". Den gruppen du antyder er majoriteten av pm-drikkere tror jeg bare er en av flere grupper og ikke en majoritet.

Er også litt hårsår på antydninger om at man er dum når man drikker pm. Ingen har vel sagt det rett ut i denne tråden, men flere av de som ikke har kjent på suget selv har sikkert vanskelig for å forstå hvordan relativt oppegående mennesker gjør såpass dårlige valg. Min mor derimot, har alltid sagt veldig tydelig at hun ikke forstår hvordan jeg kan drikke noe som er så dårlig samtidig som jeg har kunnskapen om at det er det (dårlig altså). Men poenget er jo at dette overhodet ikke er et kunnskapsbasert valg. Det er godt og vanedannende.

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:21   #49
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det denne undersøkelsen viser, eller indikerer, er selvsagt, som HI påpeker, at det stort sett er folk som generelt er ganske usunne som drikker mye lettbrus. Jeg kjenner få folk som spiser sunt og variert, drikker mye vann, trener regelmessig og sover godt, som også drikker masse lettbrus (de finne selvsagt, da). Og hvis man titter i handlevogner ( ) så ser man jo at lettbrusen stort sett har følge med mengder av annen usunn mat.

Jeg er nok en av de som ikke passer inni denne teorien....

Jeg trener regelmessig, spiser ALDRI sjokolade, smågodt, eller potetgull. (Regner med at det finnes andre som har store problemer med å holde seg unna den slags, og dermed har ganske usunne vaner... )
Jeg drikker mye vann selv om jeg drikker Pepsi max, og spiser mye frukt og grønt.
Jeg har forøvrig begynt å trappe ned bruken av Pepsi Max, og drikker mye mindre enn før.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:25   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Men poenget er jo at dette overhodet ikke er et kunnskapsbasert valg. Det er godt og vanedannende.

Det syns jeg er en sannhet med modifikasjoner. Akkurat som røyking, man vet jo at det er farlig, og man velger å ikke ta opp kampen mot abstinensene. Man kan ikke påstå at røykere og lightbrusavhengige ikke har kunnskap om farene ved hva de gjør.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:31   #51
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det syns jeg er en sannhet med modifikasjoner. Akkurat som røyking, man vet jo at det er farlig, og man velger å ikke ta opp kampen mot abstinensene. Man kan ikke påstå at røykere og lightbrusavhengige ikke har kunnskap om farene ved hva de gjør.

Jeg mente ikke at man ikke hadde kunnskap om farene. Tvert i mot. Med å si at valget ikke er kunnskapsbasert så mente jeg å si at man velger å drikke pm fordi det er deilig, og på tross av kunnskapen man har om farene. Jeg manglet ikke kunnskap, jeg manglet viljestyrke.

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:47   #52
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Påstanden er vel at man velger å gjøre det på tross av at man kjenner til farene.

Edit: og der var jeg litt sent ute.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 14:51   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Grei oppklaring, Valborg. På det første du skrev så ble det litt sånt "jammen, jeg MÅ jo bare drikke det når det er så godt - hva skal jeg gjøre, lizzom? " Ja, for det handler jo om viljestyrke, som for det meste annet. Både sunn mat og trening. Vi har vel alle vårt. Men sånn generelt så er det vel sånn at noen klarer å ta mer fornuftige valg enn andre? Sånn at har man viljestyrke på godis og grønnsaker og trening så er det visse odds for at man også har det på lettbrus, sånn i en større befolkningsgruppe.

(Ja, og så finnes det absolutt dem som tror at det er sunt fordi det er kalorifritt. Jeg kjenner mange som tenker sånn. Til og med på hva de gir ungene)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 15:07   #54
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Grei oppklaring, Valborg. På det første du skrev så ble det litt sånt "jammen, jeg MÅ jo bare drikke det når det er så godt - hva skal jeg gjøre, lizzom? "

Hårsår igjen. Der kom antydningen om dum/enkel. Og hvordan visste du at jeg er blond? Til og med fake på mine gamle dager.

Forskjellen på meg og venninner som aldri har vært pm-drikkere kan nok til en viss grad finnes i grad av viljestyrke. Jeg er ikke utpreget viljesterk, desverre.

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 15:14   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg mente at det hørtest sånn ut med det første du skrev.

Det andre var mer "to the point".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 15:35   #56
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ingen brus = knapt noe godtebehov, bortsett fra ammesjokoladen.

Gid det var så vel. Jeg drikker nesten aldri brus lenger, men har det ført til mindre godtebehov? Niks og nei.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 15:44   #57
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Gid det var så vel. Jeg drikker nesten aldri brus lenger, men har det ført til mindre godtebehov? Niks og nei.

Jeg drikker aldri brus, men har alltid lyst på sjokolade.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:05   #58
Dååris
Aktiv
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 190
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Jeg er av de som mener at å skylde på viljestrke er ett argument man bruker for å slippe å ha viljestyrke..
Motivasjonen i forkant er alt.
Abstinenser er ikke SÅÅ sterke at man bare ikke KAN leve uten! Det er snakk om relativt små sug, men som vi klarer å blåse opp til å bli gigantiske, fordi vi faktisk VL ha det! Jeg har sluttet å røyke, jeg har sluttet å drikke brus, jeg har tilogmed en gang for veldig lenge siden sluttet med hasj, og det er faktisk ikke SÅ vanskelig, bare man vil! Det går ikke på styrke i viljen, men det å faktisk ville!
Jeg VIL IKKE slutte å spise sjokolade. Derfor klarer jeg ikke.

Jeg vet dette høres veldig unyansert ut for mange, men jeg tror nå uansett det er slik..

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:19   #59
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.


Jeg vet dette høres veldig unyansert ut for mange, men jeg tror nå uansett det er slik..

Du tror, ja. Jeg sier som min mor: Du skal ikke tro, du skal vite. Jeg synes synsingen din ER unyansert og et hån mot de som virkelig sliter med ekstremt sug etter mat (eller andre ting, for den del).

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 16:49   #60
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettbrus kan føre til diabetes (db.no)

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Jeg er av de som mener at å skylde på viljestrke er ett argument man bruker for å slippe å ha viljestyrke..
Motivasjonen i forkant er alt.
Abstinenser er ikke SÅÅ sterke at man bare ikke KAN leve uten! Det er snakk om relativt små sug, men som vi klarer å blåse opp til å bli gigantiske, fordi vi faktisk VL ha det! Jeg har sluttet å røyke, jeg har sluttet å drikke brus, jeg har tilogmed en gang for veldig lenge siden sluttet med hasj, og det er faktisk ikke SÅ vanskelig, bare man vil! Det går ikke på styrke i viljen, men det å faktisk ville!
Jeg VIL IKKE slutte å spise sjokolade. Derfor klarer jeg ikke.

Jeg vet dette høres veldig unyansert ut for mange, men jeg tror nå uansett det er slik..

Jeg har sluttet å røyke (+40 daglig) og jeg har sluttet med Pepsi Max. Det siste var desidert værst. Jeg hadde sterke abstinenser og det hanlet ikke om å ville jeg kunne da ikke drikke det og ville blitt syk. Hadde det ikke vært en nødvendighet hadde jeg ikke greit det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no