Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Insektforskere advarer mot skrekksommer

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 07:44   #41
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

"Rattata!! SKYND DEG! Det kommer snegler mot vinduet ditt!!!!"

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 08:31   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Bare jeg som reagerte på det med orm?
Jeg pleier å starte hver sommer med å begynne å jogge i skauen. Så driver jeg med det inntil jeg antastes av den første stålormen - og da er den sesongen over for et års tid. I år er det mulig det blir en walkover hvis det er mye orm. Jeg hater orm.

  Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 08:33   #43
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Berre du planter beina godt nok ned i bakken når du jogger ( lager litt bråk ) så pleier ormer å vera langt vekke innan du dukker opp.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 08:46   #44
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Hvorfor begynte jeg å klø på hele kroppen nå?

I tillegg har jeg tatt på meg en bukse som lå i en pose utendørs i flere timer i går, så nå har jeg nesten panikk for at det befinner seg flått på innsiden som bare leter etter det beste stedet å bite seg fast.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 08:49   #45
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Jeg driter i snegler, huggorm og mygg, men den JÆVLA flåtten tar nesten nattesøvnen fra meg. Det er nesten så jeg er glad for at jeg ikke har katt lenger - som i fjor dro inn et tjuetalls flått i løpet av sesongen. For å ikke snakke om hvor mange jeg dro av ham.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 10:21   #46
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

I går oppdaget ungene et ormebol på tomta vår. Vi har riktignok stor tomt og det er et stykke fra huset, men lite trivelig! Jeg reagerer vanligvis ikke så mye på orm, men når 3 ormeunger krelet rundt på den store ormen........det var ganske ekkelt. Tror det må være en slik.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 10:32   #47
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Her vi bor er det ikke så mye orm. Har aldri sett det her faktisk, men en nabo ble visst bitt av hoggorm her for et par somrer siden da de gjorde klar tomta. Da vi bodde sørpå så jeg hoggorm en gang på 5 år, så jeg kan ikke si jeg var så redd da heller.
Der var det derimot masse flott. Og jeg plukket av meg noen hver sommer, men ikke så mange at jeg måtte sjekkes hver dag. Katten var et annet kapittel da. Han plukket vi flott av nesten hver dag. Og langt utover høsten, og tidlig, tidlig på nyåret. Håper ikke det blir like ille med flotten her i Trøndelag som det var sørpå, men jeg tenker på det når jeg går i einerkratt med bikkja ja. Hun har heldigvis kort pels, og det har jeg og, stort sett over det hele bortsett fra hodet

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 10:47   #48
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Ikke så mye man får gjort med dette, er det vel....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:45   #49
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Jeg er allerede bitt av flått og venter på stor og rød ring rundt. Jeg hater flått og er livredde dem. Jeg tok på pyrisept og Fucidinsalve på bittstedet. Det beistet har kost seg UTEN at jeg oppdaget det før etterpå. Det er observert hoggormboler et stykke fra der vi bor, og håper de holder seg der de er. Vil ikke ha orm i hagen!

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:55   #50
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Går våren og sommeren fryktløst i møte (insekts-/reptilsmessig).

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 08:51   #51
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Opprinnelig lagt inn av iana, her.

I går oppdaget ungene et ormebol på tomta vår. Vi har riktignok stor tomt og det er et stykke fra huset, men lite trivelig! Jeg reagerer vanligvis ikke så mye på orm, men når 3 ormeunger krelet rundt på den store ormen........det var ganske ekkelt. Tror det må være en slik.

For en flott buorm, helt ufarlig er den jo også. Synes det er vakre skapninger jeg.

  Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 08:57   #52
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

jeg syns de skriver slikt hvert år jeg..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 09:17   #53
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Jeg liker slanger og krypdyr, det er alltid en bonus når jeg treffer på hoggorm på turen. Det er ganske mange i de turområdene jeg ferdes mest i, ikke så rart kanskje med alle froskene som hopper rundt der.

Flåtten er ekkel fordi de kan være smittebærere og fordi de kan være vanskelige å oppdage. Jeg er alltid forsiktig i begynnelsen av sesongen, drar sokkene langt oppover buksa og sjekker kroppen etter turen. Etter et par uker gir jeg mer blaffen, på med shortsen og så som så med sjekkinga. Jeg har likevel aldri - såvidt jeg vet - fått flått på meg i voksen alder, og jeg ferdes mye i skog/mark/fjell. Det ser ut som flåtten også har sine favoritter blant menneskene og jeg er heldigvis ikke en av dem.

Mygg og knott kan greit holdes unna med diverse myggmidler.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 10:15   #54
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Insektforskere advarer mot skrekksommer

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

For en flott buorm, helt ufarlig er den jo også. Synes det er vakre skapninger jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no