Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lønnsnivået i Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-09, 08:43   #1
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Spørsmål

Lønnsnivået i Norge

Jeg har noen tanker omkring lønnsnivået i Norge.

En sykepleier lønnes i lavtlønnsyrke. Det sies hele tiden. Selv er jeg nyutdannet sykepleier, men er ikke blitt satt på begynnerlønn da jeg har ansiennitet som har trukket meg opp til 10 år +. Heldigvis. Med tillegg i normal turnus dag/kveld, vil min årslønn bli omkring 400 000. Er dette fremdeles inn under kategorien lav lønn?

Hva med en mekaniker. I bil- eller båtbransjen. F. eks. Jeg har nylig blitt fortalt at en bekjent, en mann på omkring 40 år og som jobber i båtbransjen med salg og service, har en timelønn på 150kr. Vedkommende mestrer ikke å få opp sin årslønn til over 300 000,- Hva skal man si at denne lønnen er? Elendig?

Er det ikke slik at mange av oss vanlige dødlige nettopp arbeider i yrker hvor det avlønnes tilsvarende?

Hvilke bransjer kjenner du til, og hva er lønnen pr time/pr år?

Det hadde vært interessant å se litt nærmere på dette i disse valgkamp tider. Norge består jo faktisk av flest normalt arbeidende mennesker som etter sigende ikke har anledning til å klare seg spesielt godt når de aller fleste visstnok avlønnes med minstelønn og enda dårligere!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 08:53   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.042
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Sykepleiere har ikke overbetalt, det er ikke det jeg nå sier. Men de er ikke et lavtlønnsyrke. Poenget er vel at de får lite betalt i forhold til at de faktisk har ganske lang utdannelse og veldig mye ansvar på jobben.

Jeg definerer lavtlønnsyrker som rengjøringspersonale, sekretærer osv.

Jeg er siviløkonom. Mange med min tittel tjener veldig, veldig mye. Det gjør ikke jeg, men jeg skal ikke klage på lønna mi. Allikevel; det skal ikke utelukkes at lønn av faktorene som gjorde at jeg syntes det kunne være en interessant utdannelse (hva kom først: høna eller egget?).

Broren min er faglært murer. Han har i gode tider tjent nesten like mye som meg siden de får akkordbetalt. Han har heller ikke noe studielån som skal nedbetales.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette?

Sitat:

Norge består jo faktisk av flest normalt arbeidende mennesker som etter sigende ikke har anledning til å klare seg spesielt godt når de aller fleste visstnok avlønnes med minstelønn og enda dårligere!

Etter min oppfatning består Norge av mange personer som tjener penger som gjør at de får det til å gå rundt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 08:56   #3
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Jeg synes ikke 400 000 kan regnes som lavtlønn, selv om du har utdannelse og ansvar. Om 300 000 er lavt etter 40 år synes jeg kommer litt an på utdanningsnivå...

Jeg jobber på universitet og i vår gruppe ligger man rundt 350 000 som nybegynner etter mastergrad og rundt 430 000 etter doktorgrad.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 08:56   #4
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette?


Etter min oppfatning består Norge av mange personer som tjener penger som gjør at de får det til å gå rundt.

Jeg brukte ikke mine egne ord, men ord som en kan lese i aviser og høre på tv. Poenget er at når sykepleiere omtales i lavtlønnsyrker og en mekaniker tjener enda dårligere, så betyr vel det at de aller fleste i Norge skal inn under gruppen med lav lønn?

Jeg synes at det er en snodig måte å omtale lønnsnivået på.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:00   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Jeg er førskolelærer og nyutdannet. Jeg har ingen ansinitet men fikk 4år fra jobben fordi de sliter med å få inn pedagoger. Derfor har jeg nå 343000. Uten kveld og helgejobbing, uten mulighet for å få utbetalt overtid så får jeg ikke mer enn det heller.

Mange sier at jeg tjener bra osv. For å være 22 så gjør jeg kansje det. Men i det yrke jeg er i så får jeg nok aldri spesielt mye mer lønn enn hva jeg har nå heller. Om jeg blir styrer for en stor barnehage kommer jeg muligens opp i 450 000. Da med MYE ansvar, og sikkert enda mer utdannelse enn jeg allerede har.

Men mannen som er serviceelektroniker tjener 400 000 nå, med mulighet for å stige høyere i gradene + mulighet for overtid + at han ikke har studielån eller lange studier bak seg.

Førskolelærer yrke vil jeg ikke si er lavtlønnet, men lavt i forhold til utdannelse. Og dårlige muligheter for å få noe mer etter hvert.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:01   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Litt av problemet er vel også deltids-problematikken ...
Det hjelper ikke med grunnlønn på nærmere 400 000 i 100% stilling, når man ikke får mer enn 13,6% stillinger.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:05   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.042
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Jeg synes man skal skille mellom virkelige lavtlønnsyrker og yrker hvor man tjener lite selv om man har lang utdannelse.

340 000 er ikke mye, men lavtlønn er det heller ikke. Tilbakebetaling av studielån må jo også tas med i betraktningen.

Synes jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:07   #8
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes man skal skille mellom virkelige lavtlønnsyrker og yrker hvor man tjener lite selv om man har lang utdannelse.

340 000 er ikke mye, men lavtlønn er det heller ikke. Tilbakebetaling av studielån må jo også tas med i betraktningen.

Synes jeg.

Enig

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:07   #9
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Litt av problemet er vel også deltids-problematikken ...
Det hjelper ikke med grunnlønn på nærmere 400 000 i 100% stilling, når man ikke får mer enn 13,6% stillinger.

Er selvfølgelig helt enig i dette. På dette området er det virkelig en stor jobb å gjøre.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:09   #10
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Burde gjøres en jobb både mhp deltid og midlertidig ansettelse.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:12   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes man skal skille mellom virkelige lavtlønnsyrker og yrker hvor man tjener lite selv om man har lang utdannelse.

Det er jeg helt enig i.

Lavtlønnsyrker er mer helsefagarbeider enn sykepleier.
Og det er mer assistent enn ped.leder i barnehage.

Hvis man da tar med i betraktningen hvor mye enklere det er å få jobb som sykepleier og førskolelærer enn det er for de på gulvet, om man kan si det sånn, så øker forskjellen betraktelig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:13   #12
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Både meg og sambo har "kun" fagbrev men tjener begge 2 over 400.000 så sånn sett er sykepleieryrket ikke betalt etter hvor mangen år man har gått på skolen.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:23   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Jeg synes 343 000 er lavtlønnet i forhold til utdannelsen, i hvertfall i Oslo hvor jeg kjenner lønnsnivået. Jeg tror de fleste som har litt guts får seg en bedre betalt jobb uten utdannelse (kanskje med unntak av akkurat nå i finanskrisen)

Hvis man er to i familien med samme lønn som dette, med studielån og man er unge og uten egenkapital, kan jeg ikke forstå hvordan man skal komme seg inn på boligmarkedet i Oslo med en sånn inntekt, og da blir det lavtlønnet for meg.

Hvor lite tjener da assistene i barnehagen? Eller er det nært opptil sånn at utdannelsen egentlig ikke betaler seg?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:27   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvor lite tjener da assistene i barnehagen? Eller er det nært opptil sånn at utdannelsen egentlig ikke betaler seg?

Assistentene er ofte ufaglærte. Disse har for øvrig fått en god del lønnsløft de siste årene, men de ligger vel på en 230 000, kanskje? Nå bare tipper jeg, for jeg gidder ikke å gå inn www.ks.no og lete.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:29   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Jeg har HØY begynner lønn. Jobber privat og fikk 4års ansinitet som jeg ikke hadde rett på. Andre jeg studerte med har 326 000 i PBL-A og litt mindre i en del andre barnehager.

Assistent uten annsinitet: 242 500, Barne og ungdomsarbeider: 272 000

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:30   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.852
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

400.000 er ikke lavt for en treårig utdanning synes jeg. Selv har jeg en fire- og et halvtårig utdanning der man i tillegg måtte skaffe seg relevant praksis svarende til et semester, i løpet av studiet, i stedet for å få praksisen bakt inn som sykepleier og lærere for eksempel gjør. Så sånn sett svarer det til et femårig studium. Da jeg sluttet å jobbe i det offentlige i fjor etter ca. 13 år i arbeidslivet, tjente jeg litt i underkant av 450.000. Det er ganske vanlig lønnsnivå i det offentlig for den type stilling og utdanningsnivå. Jeg synes ikke 300.000 i året er lavt for en som er ufaglært. Virkelig ikke.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:32   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes ikke 300.000 i året er lavt for en som er ufaglært. Virkelig ikke.



Jeg hadde 260 000 da jeg begynte i kommunen. Med 5 års erfaring og 4 år på høgskole ...
Men vi klarte oss jo helt fint, så jeg synes ikke det var så lav lønn jeg. (Dette er jo noen år siden, men ikke så lenge siden.)
Dessuten kom jeg jo fra noe veldig mye dårligere i utlandet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:34   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Begrepet lavtlønnsyrke sier noe om at man tjener lite, og at betalingsevnen er liten. Det betyr for meg at jeg syns ikke sykepleiere er i et lavtlønnsyrke, selv om jeg syns at sykepleiere har forholdsvis lav lønn sett i forhold til utdanning og ansvar. Kanskje mest ansvar, for i dag er det mange som har 3-årig høgskole, det regnes ikke som spesielt høy utdanning lenger.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:34   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Ingeniører er jo såkalt høytlønnede. En nyutdannet ingeniør i mitt firma tjener ikke mer enn en førskolelærer ser jeg. Med samme lengde utdannelse, og som regel med større ansvar økonomisk og for de som jobber med sikkerhetsanlegg - minst like stort ansvar menneskelig.

En ingeniør må ha lang erfaring for å tjene det man nok ser for seg at ingeniører tjener.

Noen ingeniører tjener jo millionlønn - men det er ikke normen.

  Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:36   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Jeg tror som mange andre er ine på at det er mer det at en ingeniør gjerne jobber ekstremt mye og dermed har mye overtid, reiser mye og tar inn mye på diett og denslags. Mens en del tradisjonelle kvinneyrker ofte er en vrimmel av deltidsjobber. Det gjør jo dramatiske utslag på hva man får inn på kontoen - men det kommer da ikke av det generelle lønnsnivået. Skal man sammenligne lønnsnivå så må man jo nesten sammenligne grunnlønna i full stilling.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no