Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-14, 18:17   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Vi var i London i juli i fjor. Det var ekstremt varmt; over 30 grader alle dagene. Vi taklet det greit fordi vi hadde god a/c på hotellrommet og valgte å dra hjem to-tre ganger i løpet av dagen og kjøle oss ned, men jeg hadde aldri tatt en baby med dit om sommeren. Jeg hadde nok problemer med å få de store ungene mine til å drikke nok vann, og en baby er jo ofte vanskeligere å få til å drikke.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 20:41   #22
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Det er en grunn til at man ikke ser barnevogner i London, kun triller. Man kan risikere å bli nektet på busser hvis sjåføren ikke synes det er plass, og det er vanlig at man slår sammen trillen når man går på bussen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 21:00   #23
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Jeg hadde med Zapp-understell og MaxiCosi Cabriofix til lillebror når han var baby. Da satt han i setet på flyet og understellet i hattehyllen. I London gikk vi endel og så tok vi taxi på lengre avstander. Da var det fort gjort å slå sammen understellet og hive det inn og så feste bilstolen i taxien. Veldig praktisk. Hadde også med mei tai så byttet på å sitte i bilstolen og bære. Dette var i november så litt mer levelig temperatur. Sommer i London kan være veldig varmt og jeg hadde i hvertfall ikke reist uten noen slags vogn. Bære tett på kroppen hele tiden kan bli svett og varmt både for liten og stor.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 21:20   #24
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Det er faktisk et krav om at vogn skal kunne slås sammen - du finner sikkert info på tfl.gov.uk.

Jeg skal feriere i London omtrent samtidig som deg, men det er fordi jeg skal delta på verdenskongressen i science fiction, så jeg har ikke så mye valg når det gjelder tidspunkt. Ellers ville jeg aldri ha funnet ut på å reise dit med eller uten barn i august. Det er jo den engelske fellesferien, så det blir kaos.

Ikke alle T-banestasjonene har heis, så det er også noe å tenke på. Jeg har aldri turt å ha med trille på rulletrappene der, så mine barn har ikke fått lov til å bli med på tur til London før de var såpass store at vogn ikke var nødvendig.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 22:24   #25
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Jøss så forskjellige vi er. Elsker London i juli og august. Deilig deilig sommer. I fjor sommer var vi 3 uker i London, 5 dager i Amsterdam og 10 dager i Paris. Det var godt opp mot 30 grader i alle byene og med unntak av Amsterdam, der hasjstanken kunne bli vel drøy i varmen, var det bare helt herlig.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 22:25   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Jeg liker godt varme, men ikke i storbyer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 22:40   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Vi var i Londin med fireåring, jeg syns det var perfekt. Vi hang i parker og gikk på kule museer. Selv medbrakt som gikk selv tok vi mest buss, hodet hans var jo omtrent i rumpehøyde med voksne, og da er ikke stappa t-bane så kult.

Så jeg ville dratt med trille og ergosele, og belaget meg på busskjøring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 23:21   #28
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Vi var i London sist for bare noen uker siden med 4-åring og selv i rushen var det null problem. Folk er jo så hyggelige, hun fikk sitte så godt som alltid. Selv om vi stod langt unna stolsetene, så ropte folk "Ma´am! There´s room here for the little one" og gikk unna og sørget for at vi fikk sitte. Og vi reiste mye med T-banen altså. Ikke tror jeg at jeg ser spesielt skrøpelig ut heller, så det er gjengs holdning.

Så jeg hadde glatt reist med baby i sjal jeg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-14, 23:43   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Er i tvil altså. Kan jo fort bli veldig varmt i sjalet og (i vogna og, men der er det jo skygge hele tiden). Jeg vurderer å ta med de to store ungene, og la mannen og babyen være hjemme. Han vil jo også dra, men han er ikke like gira som meg, jeg har så vanvittig lyst å få med meg den festivalen i år, og det hadde vært superkjekt for ungene også. Min mor skal jo dit samtidig, og kanskje også brodern og kjæresten.

Hvis ikke tar vi det neste år, da er hun nesten halvannet og litt mindre "skjør". Hun er uansett såpass grinete for tiden, at om det ikke er bedre om et par måneder så tar jeg henne ikke med NOE sted, langt mindre på et fly. Det å fly med henne fremstår som et levende mareritt akkurat nå, så det kan hende vi bare blir hjemme denne sommeren.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 08:24   #30
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Kan det vera eit alternativ å bu t.d. i sør- England, og reise på dagsturer inn til London? Me kikka på feriehus i Hastings, og det er berre ein time med toget inn til London trur eg. Då kan du reise inn, mens resten av gjengen koser seg på stranda.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 08:31   #31
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kollektivtrafikk og spedbarn i London

Puslingen hadde et godt alternativ. Det er jo så korte avstander! Jeg har vært der to ganger med vognbarn og det har gått greit. Litt knot, men alt går. Bo sånn at buss er greit. Det blir mye bæring hvis ikke siden så få stasjoner er tilrettelagt på banen. Da vi var der med junior så hadde jeg akkurat fått albuen ute av ledd og gikk med halvgips på hele armen. Mannen skulle på fotballkamp og jeg hadde bare min mor med dårlige hofter å hjelpe meg med. Det gikk greit det også. Folk bare tok tak i vognen med det samme og vi bare fløt opp av banen syntes jeg. De spurte nesten ikke en gang, men bare lempet avgårde.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no