Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-23, 00:04   #1
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Etter drøye 11 år fikk jeg sms fra eksen om at han plutselig hadde funnet en eske med ting som var mine. Jadda. Det var masse kjekke familiebilder av fars familie (blant annet lagbilde av farfar på landslaget i fotball), en haug med ræl (blant annet flere porselensdukker og klovner - de har jeg savnet. ). Og min fars frimerkesamling.

Det er fryktelig mange frimerker fra hele verden, sirlig limt inn i en bok, og selv om alle bare er verd en krone, er det snakk om en del 1000 kr (teoretisk sett i alle fall). Jeg har fått sett på en del av se nordiske, og de er typisk verd 1-10 kr stykket. Noen av de danske var verd litt mer så det ut til. Men jeg måtte gi opp når det kom til de utenlandske - en del av landene eksisterer ikke en gang lengre.

Men hvem kan hjelpe meg med å verdsette dem? Jeg vil jo ikke gå til noen som sier «de er ikke verd mer enn er par lusentapper - og så finnes det kanskje et par som er verd så mye alene blant alle frimerkene.

Noen som samler selv som vet? Google gjør meg bare forvirra. .gaah:

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-23, 00:52   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Skal du til Oslo kan du stikke innom her.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-23, 06:04   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Jeg kan ta med min frimerkesamling, så kan vi gå hjem til hverandre og se på dem!

Men jeg har altså også liggende en samling som jeg har arvet. Noen vet jeg er smått verdifulle, andre er sikkert mest kuriositeter (fra land jeg omtrent ikke har hørt om til østblokkland som er en saga blott).

Henger i tråden for tips.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-23, 07:03   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Jeg tror dessverre bunnen har falt fullstendig ut av frimerkemarkedet. Vi fikk ingenting for svigerfars samling, som han kalte «pensjonen sin».

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-23, 08:46   #5
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror dessverre bunnen har falt fullstendig ut av frimerkemarkedet. Vi fikk ingenting for svigerfars samling, som han kalte «pensjonen sin».

Kanskje like greit å legge den i boden da, kan jo hende frimerker fra 1880 er mer verd om om 50 år til. Den tar jo ikke veldig stor plass.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-23, 09:33   #6
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Har du sett på denne siden?

https://www.oslofilatelistklubb.no/salg-av-frimerker/

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-23, 12:42   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

https://skanfil.no/auksjon/

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-23, 12:50   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Faren min, som var sjømann, etterlot seg en stor samling som han var svært stolt av. Det var det vi etterkommere skulle leve av. For ca tjue år siden var de knapt verdt permen de sto i, mente to antikvariater. Nå har broren min dem, så får vi se.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-23, 13:02   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Jeg hadde en (visstnok) bra frimerkesamling etter mamma. Jeg kontaktet den lokale frimerkeklubben. De liker å se gjennom sånt og se om det er noe som er verdt noe, lederen var tydelig på at de er ærlige og sier fra hvis det er noe av verdi, men hvis det ikke er det vil de ikke kjøpe selv om samlingen totalt sett inneholder mye av beskjeden verdi. Det var ikke noe av (noen større) verdi der. Samlingen var stor, men det hjalp ikke. Jeg ga dem allikevel samlingen, for han sa at de fint kan bruke det til utlodning og slikt, men det er ikke noe som er bra nok til at det er vits i å selge det.

Nå har jeg bare myntsamlingen igjen. En rull med 20-kroninger, usirkulert, har så lite merverdi at jeg velger å bruke den til å handle dagligvarer med, bare som et eksempel. Disse tingene er ikke lenger hva de var (ment å være).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-23, 18:16   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du bli med meg hjem og se frimerkesamlingen min?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror dessverre bunnen har falt fullstendig ut av frimerkemarkedet. Vi fikk ingenting for svigerfars samling, som han kalte «pensjonen sin».

Jeg har hørt omtrent det samme fra et par som har peiling på slikt, litt derfor jeg ikke har gjort noe for å sjekke vår samling. (Tenker det samme gjelder glansbilder, jeg har også arvet en nokså stor samling med gamle glansbilder, mange av dem er over hundre år gamle.)

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no