Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 17:09   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Disse er veldig greie å ty til når man feks. har det travelt, eller skal ut på tur og må ha med seg noe energirikt og sunt. Perfekt for lavkarbofolk men kan selvsagt spises av alle. Kjempegode!

12 store amerikanske muffinsformer:

8 egg
7-8 store sjampinjonger, delte
2 pølser i biter eller 1/2 - 1 boks skinke i biter, eller annet kjøtt
100 gram revet ost
1 rød paprika i småbiter
1 løk, hakket
Evt. hvitløk, most eller hakket
Litt fløte, melk eller vann

Stek sopp, løk, pølse og paprika. Jeg steker soppen alene først siden den tar en stund, og så har jeg oppi det andre etterpå og lar det steke litt videre. Man MÅ ikke steke det heller, men jeg synes det får det lille ekstra når jeg steker det.
Pisk eggene og ha i væsken og det krydderet du liker. Hell kjøttet og grønnsakene, samt osten over eggeblandingen og rør alt godt sammen.

Hell massen i store muffinsformer, det blir ca. 12 stykker. Stek dem på 175 grader i rundt 20 minutter, avhengig av ovn (ei som prøvde denne måtte steke dem i 40 minutter, så det varierer tydeligvis veldig, følg med).

Ingrediensene i muffinsene kan selvsagt varieres i det uendelige.

På denne hjemmesiden er det bilde av dem, en litt annen oppskrift da:

http://www.freewebs.com/lavkarbo/ (se på "bilder").

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 08:05   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Disse er virkelig snadder altså. Jeg har spist en til frokost i dag, har helt dilla. Jeg er ikke så glad i vanlig omelett, men dette blir annerledes. Jeg hadde i pølsebiter, men neste gang vil jeg ha i skinke. Brukte vel 150 gram revet ost, godt med mye ost.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 20:59   #3
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Hørtes godt ut! Tror jeg må investere i noen store muffinsformer.

Du har forresten utrolig mange gode oppskrifter på lager! Veldig bra at du er så flink til å dele med andre. Jeg sikler enda bare jeg tenker på snickerskonfekten.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:17   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Hehe den er knallgod ja. Jeg blir truet på livet for å lage den til jul hvert år.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:29   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Snickerskonfekt?
Jeg digger oppskriftene dine, og har prøvd en haug av dem, denne er lagret også
(Vi bare har ikke store muffinsformer atm.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:36   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Mannen får med seg disse i matboksen på jobb.

Her er snickerskonfekten:

ISET'S SNICKERSKONFEKT

1 glass peanøttsmør, bør helst være crunchy type
2 dl lys sirup (går godt med mørk og altså)
1 dl sukker

2-3 dl kokosmasse
3 plater lys kokesjokolade (jeg har brukt Coop sin, er kjempegod, men melkesjokolade blir vel enda bedre!!)

Smelt sirup og sukker sammen i en gryte. Sukkeret bør være mest mulig smeltet så det ikke knaser i tennene.
Ha oppi glasset med peanøttsmør og kokosen og bland GODT sammen. Ha evt mindre kokos i om det blir for tykt (jeg tror jeg tok 3 dl i, men jeg målte ikke helt).

Ha alt utover i en liten papirkledd langpanne. Sett den i kjøleskapet i ca 15 minutter til det er helt hardt.
Smelt sjokoladen (Coop sin kan jeg smelte i mikroen, derfor bruker jeg den, og den smaker kjempegodt også) og hell den utover peanøttmassen. Bre den godt utover så den dekker massen helt. 3 plater er akkurat passe har jeg funnet ut, da smaker det best.

Sett det i kjøleskapet til det er helt stivt. Ta ut hele papiret med massen på, legg det på kjøkkenbenken og skjær massen i forkanter. Velg størrelse selv, men siden dette skal være litt konfektaktig, bør bitene ikke være større enn dobbelt så store som twist feks.

Legg dem lagvis med bakepapir i en kakeboks og oppbevar dem i kjøleskapet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:38   #7
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Har lagd muffinsene!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:49   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

:sikle: på Snickerskonfekten.
Dette skal prøves, takk Iset!
(Veeeldig sunt også, så )

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:52   #9
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Eggemuffinsen høres fantastisk god ut, den skal testes.

Snickerskonfekten har jeg nesten maken oppskrift på, men uten sukker, og cornflaces istedenfor kokos. I min oppskrift står det melkesjokolade. Utrolig mektig, men farlig god.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:52   #10
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe den er knallgod ja. Jeg blir truet på livet for å lage den til jul hvert år.


Jeg og min søster fant ut i fellesskap at den GODT kan lages til påske også!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 21:54   #11
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Eggemuffinsen høres fantastisk god ut, den skal testes.

Snickerskonfekten har jeg nesten maken oppskrift på, men uten sukker, og cornflaces istedenfor kokos. I min oppskrift står det melkesjokolade. Utrolig mektig, men farlig god.

Nøyktig lik bortsett fra det, eller må du legge ut en oppskrift?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:02   #12
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Nøyktig lik bortsett fra det, eller må du legge ut en oppskrift?

Ja, såvidt jeg kunne se. Skal vi se: 2 dl lys sirup
1 boks peanøttsmør
8 dl cornflakes (se der ja, det var
større mengde cornflakes).

1 stor plate melkesjokolade

Smelt sirup, hell oppi peanøttsmøret og varm det. Bland i cornflakes og hell i liten langpanne. Settes kjølig.
Smelt melkesjokoladen og bre over.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:11   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Er denne eggemuffinsen bare en variant av matmuffinsen du har lagt ut før, Iset?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:20   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Jeg og min søster fant ut i fellesskap at den GODT kan lages til påske også!

Jeg synes den godt kan lages til en hvilken som helst dag jeg da

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:22   #15
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Helt hypotetisk såklart, så kan en f.eks droppe paprika, for det hadde en jo kanskje ikke likevel, og bytte ut det med sukkererter, tomater og brokkoli!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:26   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Er denne eggemuffinsen bare en variant av matmuffinsen du har lagt ut før, Iset?

Nope, matmuffinsene er det mel og kesam og greier i, de er som brød. Disse muffinsene er mer som omelett, men mye bedre.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:35   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nope, matmuffinsene er det mel og kesam og greier i, de er som brød. Disse muffinsene er mer som omelett, men mye bedre.

Mmm, må prøve denne også!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:37   #18
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Ja, såvidt jeg kunne se. Skal vi se: 2 dl lys sirup
1 boks peanøttsmør
8 dl cornflakes (se der ja, det var
større mengde cornflakes).

1 stor plate melkesjokolade

Smelt sirup, hell oppi peanøttsmøret og varm det. Bland i cornflakes og hell i liten langpanne. Settes kjølig.
Smelt melkesjokoladen og bre over.

Ah! Må prøves.


Aminta: HELT enig!

Så, nå skal jeg ikke prate bort den egentlige tråden mer.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 08:08   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Her legger jeg ut en sunn oppskrift og så vinkles den over til en skikkelig snopetråd. (Nåvel, det var jo jeg som la ut snickersen først så jeg skal vel ikke si noe). Fnis.

Hvor lenge tror dere disse eggemuffinsene holder seg i kjøleskapet? Jeg vet de kan fryses men jeg spiser dem så ofte at det er greit å ha dem i kjøleskapet. Jeg lot dem avjøles helt før jeg tok dem ut av papirformene og pakket en og en inn i gladpack og la i en boks i kjøleskapet. Holder de seg i en uke da, tror dere?

Jeg skal lage disse til dåpen. Med forskjellig fyll. De ser faktisk ut som små paier når de ikke ligger i formene. Veldig delikat.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 21:41   #20
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Eggemuffins med kjøtt og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Stek dem på 175 grader i rundt 20 minutter, avhengig av ovn


Egg i muffinsformer i ovn. Spennende!
Prøver det ut med enkel eggerøre med en liten osteskive oppå.
I ovnen. Nu.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no