Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Husarbeid til mannen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-07, 22:41   #21
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Tror nok at dersom jeg hadde laget en sånn liste til min mann hadde han ledd av meg.

Han må finne sin måte å gjøre tingene på.

Han fikk lese den og godt

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 10:34   #22
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Tror nok at dersom jeg hadde laget en sånn liste til min mann hadde han ledd av meg.

Han må finne sin måte å gjøre tingene på.

Han fikk lese den og godt

Heldigvis har jeg en mann som ikke ler AV meg da Han ønsket en slik liste for å hjelpe meg med det daglige etter han kom hjem fra jobb. Han innrømmer selv at han bidrar for lite og ønsker at jeg gir ham noen oppgaver som gjør min dag lettere Synes det er en fin ting!! Stolt av mannen min jeg

PS: kanskje du er så heldig at mannen din tar det meste av husarbeidet selv?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 12:20   #23
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Her hjemme er det mannen min som gjør mest. Han kunnne nok funnet på å lage en slik liste til meg.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 13:18   #24
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Her hjemme er det mannen min som gjør mest. Han kunnne nok funnet på å lage en slik liste til meg.



Nei, men seriøst. Ting som er forbeholdt mannen her i heimen er
* støvsuging
* vasking av badet
* rydde etter middag


Ellers er han vel så flink som meg til å plukke ut av oppvaksmaskina, dra over gulvet når det trengs og å brette tøy.
Det er kun en ting han ikke får gjøre, det er å vaske tøy. Det har han gjort en gang for mye.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 13:23   #25
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Jeg er glad jeg har en mann som ser hva som må gjøres uten at jeg må si noe.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:05   #26
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Jaria, her.

Jeg er glad jeg slipper å lage liste. Hjemme hos samboeren har det alltid vært moren som har gjort alt i huset, og han har aldri hatt noen plikter. Likevel bidrar han minst like mye som meg. Jeg synes ikke det er noen unnskyldning at det er det de har opplevd hjemme. De er voksne, og det er jo ikke noe verre for dem enn for oss. Jeg hadde KREVD en holdningsendring.


Enig med deg i dette.
Mannen min var også svært bortskjemt av sin mor. Han var ikke vant til å løfte en finger.
Men endel år som ungkar og mange mil unna svigermor gjorde underverker og han er svært så huslig.

Hadde aldri giftet meg med han om han ikke orket å løfte en finger i huset.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:23   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Jeg er glad jeg har en mann som ser hva som må gjøres uten at jeg må si noe.

Det er selvsagt det beste. Men jeg blir litt imponert over folk som ikke er så flinke til å se hva som må gjøres, og som selv er klar over denne svakheten og ber om hjelp til å bli flinkere. Veldig bra av mannen din, smurfine.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:25   #28
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er selvsagt det beste. Men jeg blir litt imponert over folk som ikke er så flinke til å se hva som må gjøres, og som selv er klar over denne svakheten og ber om hjelp til å bli flinkere. Veldig bra av mannen din, smurfine.

Enig med Skilpadda. En god egenskap.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:33   #29
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvordan kunne du gjette det??

Ja, gjett om han er. Hollandske menn er fritatt fra husarbeid. Det i følge mødrene deres (fy faen for noen nek!).

Min hollender er fryktelig flink i huset når han bare slipper til. Han støvsuger og vasker mye mer nøye enn det jeg gjør og han holder et vanvittig bra system i klesskap.
Har aldri hatt det så ryddig og rent som etter at jeg flyttet sammen med han!

Om jeg skulle sette opp oppgaver til han på kveldstid hadde det nok blitt å ta inn og ut av oppvaskmaskin og å stryke klær

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 14:36   #30
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er selvsagt det beste. Men jeg blir litt imponert over folk som ikke er så flinke til å se hva som må gjøres, og som selv er klar over denne svakheten og ber om hjelp til å bli flinkere. Veldig bra av mannen din, smurfine.

Ja å innse sine svakheter og ber om hjelp er flott og det viser jo at en er villig til å gjøre noe med det.
Verre er det med de som ikke vil eller orker.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 18:06   #31
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Min hollender er fryktelig flink i huset når han bare slipper til. Han støvsuger og vasker mye mer nøye enn det jeg gjør og han holder et vanvittig bra system i klesskap.
Har aldri hatt det så ryddig og rent som etter at jeg flyttet sammen med han!

Om jeg skulle sette opp oppgaver til han på kveldstid hadde det nok blitt å ta inn og ut av oppvaskmaskin og å stryke klær

Flott!! Men da hører han ikke til den hollandkske gjennomsnittsmannen, og det skal du være glad for. Det er ikke noe galt med mannen, men med oppfostringen av gutter i Nederland, og selv i liberale Nederland så klarer de ikke å komme seg ut av denne ukulturen med at gutter ikke skal gjøre noe i hjemmet. Mødrene kommer til og med hjem til sine single sønner for å stryke, vaske osv. og fyller deretter opp fryseren med hjemmelaget mat før de reiser hjem igjen.

En helt vanlig diskusjon i beg. da jeg syntes dette var helt hårreisende kunne forløpe slik:

Elin: Jeg synes det er fryktelig umoderne at en mann av i dag ikke hjelper til i huset når han har samboer.

Svigermor/annen hollandsk mor: Synes du? Hvorfor det? De jobber jo!

Elin: Jeg jobber også. Det gjør de fleste kvinner i dag. Jeg jobber fulltid faktisk, og pendler, og allikevel gidder ikke han å rydde og gjøre det litt hyggelig rundt seg før jeg kommer hjem, langt mindre fylle opp det tomme kjøleskapet.

Svigermor/annen hollandsk mor: Ja, men han jobber jo hele dagen!

Elin: Ja, det gjør han og det er flott det, men det gjør faktisk jeg også. Burde vi kanskje skaffe oss hushjelp?

Svigermor/annen hollandsk mor: Nei, det er vel litt overdrevet, nå har du jo fri så da kan du jo rydde og vaske.

Elin: Men han da?

Svigermor/annen hollandsk mor: Han er sliten for han har jo jobbet hele uken..... og da er det ikke spesielt morsomt å sette i gang med husarbeid med en gang.

Elin: Nei akkurat, det synes ikke jeg heller. Jeg er sliten. Jeg jobbet mer enn 50 timer denne uken og jeg er veldig sliten, og jeg synes det er egoistisk at han ikke hjelper meg så lenge vi jobber fulltid begge to og bor sammen og deler utgiftene.

Svigermor/annen hollandsk mor: Ja, det forstår jeg godt. Dere er flinke begge to.

Elin: Så da bør han jo hjelpe meg...

Svigermor/annen hollandsk mor: Men han er ikke vant til det. Han kan det ikke. Han synes ikke det er gøy, og det har ikke noe med at han er egoistisk å gjøre, han bare liker det ikke. Det er greit å være litt gammeldags på den måten er det ikke, for sånn har det alltid vært.

Elin: og det synes du er greit?...

Svigermor/annen hollandsk mor: Du skulle bare vite hvor lite svigerfaren din gjør. Han gjør ingenting han. Han leser avisen og vet ikke engang hvor brødboksen står selv om den har stått på samme sted i 34 år.

Elin: Ja men sånn er sønnen din og...

Svigermor/annen hollandsk mor: Jeg kan godt komme å hjelpe deg litt om dere slitne, sånn at dere begge får hvile ut.....

Elin: Snilt av deg det, men nei takk, du burde heller fortelle NN at han burde hjelpe meg litt i huset.

Svigermor/hollandsk mor: Ja, jeg skal si det til han.... (men det skjer selvfølglelig aldri)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 18:10   #32
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Flott!! Men da hører han ikke til den hollandkske gjennomsnittsmannen, og det skal du være glad for. Det er ikke noe galt med mannen, men med oppfostringen av gutter i Nederland, og selv i liberale Nederland så klarer de ikke å komme seg ut av denne ukulturen med at gutter ikke skal gjøre noe i hjemmet. Mødrene kommer til og med hjem til sine single sønner for å stryke, vaske osv. og fyller deretter opp fryseren med hjemmelaget mat før de reiser hjem igjen.

En helt vanlig diskusjon i beg. da jeg syntes dette var helt hårreisende kunne forløpe slik:

Elin: Jeg synes det er fryktelig umoderne at en mann av i dag ikke hjelper til i huset når han har samboer.

Svigermor/annen hollandsk mor: Synes du? Hvorfor det? De jobber jo!

Elin: Jeg jobber også. Det gjør de fleste kvinner i dag. Jeg jobber fulltid faktisk, og pendler, og allikevel gidder ikke han å rydde og gjøre det litt hyggelig rundt seg før jeg kommer hjem, langt mindre fylle opp det tomme kjøleskapet.

Svigermor/annen hollandsk mor: Ja, men han jobber jo hele dagen!

Elin: Ja, det gjør han og det er flott det, men det gjør faktisk jeg også. Burde vi kanskje skaffe oss hushjelp?

Svigermor/annen hollandsk mor: Nei, det er vel litt overdrevet, nå har du jo fri så da kan du jo rydde og vaske.

Elin: Men han da?

Svigermor/annen hollandsk mor: Han er sliten for han har jo jobbet hele uken..... og da er det ikke spesielt morsomt å sette i gang med husarbeid med en gang.

Elin: Nei akkurat, det synes ikke jeg heller. Jeg er sliten. Jeg jobbet mer enn 50 timer denne uken og jeg er veldig sliten, og jeg synes det er egoistisk at han ikke hjelper meg så lenge vi jobber fulltid begge to og bor sammen og deler utgiftene.

Svigermor/annen hollandsk mor: Ja, det forstår jeg godt. Dere er flinke begge to.

Elin: Så da bør han jo hjelpe meg...

Svigermor/annen hollandsk mor: Men han er ikke vant til det. Han kan det ikke. Han synes ikke det er gøy, og det har ikke noe med at han er egoistisk å gjøre, han bare liker det ikke. Det er greit å være litt gammeldags på den måten er det ikke, for sånn har det alltid vært.

Elin: og det synes du er greit?...

Svigermor/annen hollandsk mor: Du skulle bare vite hvor lite svigerfaren din gjør. Han gjør ingenting han. Han leser avisen og vet ikke engang hvor brødboksen står selv om den har stått på samme sted i 34 år.

Elin: Ja men sånn er sønnen din og...

Svigermor/annen hollandsk mor: Jeg kan godt komme å hjelpe deg litt om dere slitne, sånn at dere begge får hvile ut.....

Elin: Snilt av deg det, men nei takk, du burde heller fortelle NN at han burde hjelpe meg litt i huset.

Svigermor/hollandsk mor: Ja, jeg skal si det til han.... (men det skjer selvfølglelig aldri)

Lurer på om det er betinget ut fra hvor i landet en kommer fra da. For alle de jeg kjenner her, deler på alt fra matlaging, henting/bringing av barn og husvask. Svigermors barn har alle hjulpet til hjemme og hennes mann gjør det samme.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 18:24   #33
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Lurer på om det er betinget ut fra hvor i landet en kommer fra da. For alle de jeg kjenner her, deler på alt fra matlaging, henting/bringing av barn og husvask. Svigermors barn har alle hjulpet til hjemme og hennes mann gjør det samme.

Henting/bringing av barn er ikke husarbeid.... heller ikke handle mat eller gå tur med hunden. Det gjør faktisk min hollender og

Nei, jeg tror ikke det er geografisk betinget. Hollandske menn er kjent for dette fenomenet.... Jeg kjenner ikke en hollandsk mann som gjør såpass mye at han kan få godskrevet at han faktisk gjør noe.

Det er en grunn til at de har så elendige betingelser i forb. med svangerskap og permisjon i Nederland. Ingen står på krava for bedre rettigheter for kvinner, og de aller, aller fleste nederlandske kvinner jobber deltid fordi de må hente ungene på skolen i ungenes lunsjpause (Yes, de henter ungene, reiser hjem med dem i lunsjpausen og gir dem mat og bringer dem deretter tilbake til skolen igjen) og det nytter jo ikke dersom de er i full jobb.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:11   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Elin: Som sagt er mannen min hollender, men det hjelper muligens at han har norsk mor. Han er vokst opp med å ta ansvar for det meste (de var tre gutter i familien) og han gjør enormt masse her hjemme. Tar ansvar for alt fra unger til husarbeid og i det hele tatt. Jeg rydder litt, bretter klær og lager mat, men ellers gjør han daglig og ukentlig ting som rydding, støvsuging, rydde etter middag, henter og bringer barn, vasker golv, vasker bad, vasker vinduer (dog ikke ukentlig), ja, you name it.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:18   #35
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, jeg tror ikke det er geografisk betinget. Hollandske menn er kjent for dette fenomenet.... Jeg kjenner ikke en hollandsk mann som gjør såpass mye at han kan få godskrevet at han faktisk gjør noe.

Da er våre venner utypiske hollendere da, men det er jo greit. Jeg kjenner ingen som passer til beskrivelsen din, men det er jo ikke noe tap for meg

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:21   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Elin: Som sagt er mannen min hollender, men det hjelper muligens at han har norsk mor. Han er vokst opp med å ta ansvar for det meste (de var tre gutter i familien) og han gjør enormt masse her hjemme. Tar ansvar for alt fra unger til husarbeid og i det hele tatt. Jeg rydder litt, bretter klær og lager mat, men ellers gjør han daglig og ukentlig ting som rydding, støvsuging, rydde etter middag, henter og bringer barn, vasker golv, vasker bad, vasker vinduer (dog ikke ukentlig), ja, you name it.


Det hjelper helt klart med norsk mor ja, samt at det selvfølgelig finnes unntak, Orkidé. Jeg har ingen ting å utsette på mannen min eller andre flotte hollandske menn (for DET skal dem ha!) av mange andre grunner enn "bare" husarbeid.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:25   #37
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, jeg tror ikke det er geografisk betinget. Hollandske menn er kjent for dette fenomenet.... Jeg kjenner ikke en hollandsk mann som gjør såpass mye at han kan få godskrevet at han faktisk gjør noe.

og jeg som trodde de var så "frigjigjorte" og moderne! Det er kanskje på andre områder enn likestilling....

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:37   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

og jeg som trodde de var så "frigjigjorte" og moderne! Det er kanskje på andre områder enn likestilling....

Jeg føler at min mann er det. Men han har som sagt norsk mor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:47   #39
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er selvsagt det beste. Men jeg blir litt imponert over folk som ikke er så flinke til å se hva som må gjøres, og som selv er klar over denne svakheten og ber om hjelp til å bli flinkere. Veldig bra av mannen din, smurfine.

Jepp!

Mannen min ser heller ingenting, jeg må be han om alt! Han er ikke det minste negativ eller lite velvillig, det er bare en kombinasjon av å ikke se behovet, og en dæsj glemsomhet.

Men, en sånn liste er ikke så dumt, jeg hater å være (evt. bli) en nag!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 20:24   #40
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

og jeg som trodde de var så "frigjigjorte" og moderne! Det er kanskje på andre områder enn likestilling....

Ja, de er moderne og frigjorte på mange områder, men ikke likestilling.
De er lite selvhøytidelige, svært tolerante og har en moderne og liberal innstilling til homofili, religion, sex og andre ting, men snevre som få når det gjelder husarbeid.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no