Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta fri fra skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-07, 10:48   #81
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg synes Tinetoff hadde et svært viktig poeng, dette inngrodde og gammeldagse synet på at skolen er en streng plikt, ikke et sted der man skal suge til seg kunnskap og trigge lærevilje.

Veldig enig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 10:55   #82
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Da ville man trolig har gjort det slik at en del barn ikke kunne fått reist på ferie på grunn av økonomi. Men det gjør kanskje ingenting så lenge det ikke gjelder oss selv.

Med litt planlegging vil de aller fleste av den type ferier du nevner være fullt mulig å gjennomføre i ordinære ferier uten at det blir noe særlig dyrere. Jeg tror ikke at majoriteten av dem som drar på ferie utenom skoleferiene er dem som ellers ikke ville fått noen tur noe sted. For øvrig klarer jeg heller ikke tro at barn MÅ til syden eller London med familien for å ha en fin tid sammen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 10:59   #83
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


På et noe dypere nivå; at det ikke er naturlig å be om ekstra fri for å få en billig syden-tur. At det ikke er ok ift dem som er igjen i klassen som ikke har så frekke foreldre. At dersom alle gjorde dette, ville det garantert blitt forbudt, og den eneste grunnen til at det fungerer er antagelig at ikke alle gjør det.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Da ville man trolig har gjort det slik at en del barn ikke kunne fått reist på ferie på grunn av økonomi. Men det gjør kanskje ingenting så lenge det ikke gjelder oss selv.

Sorry at jeg er så lat, men Apan sier uansett mye av det jeg syns.
Vi har ikke råd til å reise på "sydenferie", men jeg har fortsatt ikke planer om å søke fri fra skolen for at det skal bli billigere. Vi har uansett fine ferier i skolens planlagte ferier. Og det er jo flott for de som faktisk tar barna ut for å få en billig sydentur.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:01   #84
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Med litt planlegging vil de aller fleste av den type ferier du nevner være fullt mulig å gjennomføre i ordinære ferier uten at det blir noe særlig dyrere. Jeg tror ikke at majoriteten av dem som drar på ferie utenom skoleferiene er dem som ellers ikke ville fått noen tur noe sted. For øvrig klarer jeg heller ikke tro at barn MÅ til syden eller London med familien for å ha en fin tid sammen.

Selvsagt må man ikke det, men jeg ser ingen grunn til at du eller jeg skal være den som avgjør det.

Vi drar f. eks ikke til syden fordi syden i skoleferiene (som er eneste tida jeg har fri) kommer på minimum 40 000. Det har vi rett og slett ikke råd til, men vi harveldig lyst. bevares, og vi var i syden i mai da jeg var i permisjon med minsten og kunne reise på den tida. Om vi hadde reist i mai nå så hadde vi kommet oss på ferie for 15 000. For meg er 25 000 fryktelig mye penger og det som det står på med hensyn til gjennomførbarhet.

Andre er kanskje aget av penger. Hva vet jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:02   #85
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Sorry at jeg er så lat, men Apan sier uansett mye av det jeg syns.
Vi har ikke råd til å reise på "sydenferie", men jeg har fortsatt ikke planer om å søke fri fra skolen for at det skal bli billigere. Vi har uansett fine ferier i skolens planlagte ferier. Og det er jo flott for de som faktisk tar barna ut for å få en billig sydentur.

Så flott at dere velger for dere og deres barn og vi andre for oss og våre barn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:03   #86
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Gleder meg til å ta ungene ut av skolen og dra på rundtur i Sørvest-Kina i april sånn ca. i 2012.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:03   #87
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har mye større problemer med signalene man sender ved å se på skolen som et tungt pliktens sted hvor man ikke for noen pris må gå glipp av en eneste time hvis det ikke finnes moralsk høyverdige grunner til det.

Jeg ser ikke skolen som et tungt pliktens sted. :deler:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:05   #88
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Selvsagt må man ikke det, men jeg ser ingen grunn til at du eller jeg skal være den som avgjør det.

Vi drar f. eks ikke til syden fordi syden i skoleferiene (som er eneste tida jeg har fri) kommer på minimum 40 000. Det har vi rett og slett ikke råd til, men vi harveldig lyst. bevares, og vi var i syden i mai da jeg var i permisjon med minsten og kunne reise på den tida. Om vi hadde reist i mai nå så hadde vi kommet oss på ferie for 15 000. For meg er 25 000 fryktelig mye penger og det som det står på med hensyn til gjennomførbarhet.

Andre er kanskje aget av penger. Hva vet jeg.

Begynner å bli vant til sånne setninger som den siste her fra deg nå. Utrolig hva du antyder om andre.
For meg er også 25 000 fryktelig mye penger. Vi hadde heller ikke hatt råd til 40 000, så da hadde det ikke blitt noen tur. Vi hadde funnet på noe annet hyggelig isteden. Ref Kaz over her.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:06   #89
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Så flott at dere velger for dere og deres barn og vi andre for oss og våre barn.

Det har da ikke vært snakk om noe annet har det?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:10   #90
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Gleder meg til å ta ungene ut av skolen og dra på rundtur i Sørvest-Kina i april sånn ca. i 2012.

Det blir nok en flott og lærerik tur.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:13   #91
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Begynner å bli vant til sånne setninger som den siste her fra deg nå. Utrolig hva du antyder om andre.
For meg er også 25 000 fryktelig mye penger. Vi hadde heller ikke hatt råd til 40 000, så da hadde det ikke blitt noen tur. Vi hadde funnet på noe annet hyggelig isteden. Ref Kaz over her.

Antyder hva? Jeg vet at de ulike familiene har ulike inntekter og jeg kjenner flere som ikke kjenner det innerst i kontoen når de svir av 40 000 på en tur mens andre har problemer med å stable 10 000 på beina. Det som er mye penger for noen kan faktisk være lommerusk for andre. Det er da ingen antydning, snarere en stadfesting.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:14   #92
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Det har da ikke vært snakk om noe annet har det?

Nei, jeg bare gledet meg på deres vegne siden dere hadde tatt deres standpunkt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:14   #93
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Antyder hva? Jeg vet at de ulike familiene har ulike inntekter og jeg kjenner flere som ikke kjenner det innerst i kontoen når de svir av 40 000 på en tur mens andre har problemer med å stable 10 000 på beina. Det som er mye penger for noen kan faktisk være lommerusk for andre. Det er da ingen antydning, snarere en stadfesting.

Det er jeg enig i, men det er ikke alltid nødvendig å slenge på en slik halvspydig kommentar i en debatt. Siden du er lærer antar jeg at du selv ser at måten du formulerer den på er spydig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:15   #94
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er jeg enig i, men det er ikke alltid nødvendig å slenge på en slik halvspydig kommentar i en debatt. Siden du er lærer antar jeg at du selv ser at måten du formulerer den på er spydig.

Jeg tror heller at det er du som må se at jeg kan skrive og skille person og sak. det går faktisk an.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:16   #95
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nei, jeg bare gledet meg på deres vegne siden dere hadde tatt deres standpunkt.

Så utrolig hyggelig. (Ja, særlig.)

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:17   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Så utrolig hyggelig. (Ja, særlig.)

At du mistror mine motiver får være ditt problem. Jeg er faktisk tilhenger av at man skal få velge det som passer for sin familie. Hva du er er jeg heller usikke på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 11:21   #97
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

At du mistror mine motiver får være ditt problem. Jeg er faktisk tilhenger av at man skal få velge det som passer for sin familie. Hva du er er jeg heller usikke på.

Det er synd at du synes det er vanskelig å tolke hva jeg mener. Jeg er helt enig med Apan i at jeg oppfatter flere av dine innlegg som spydige. At jeg er så dum å gå inn i en slik meningsutveksling som de siste innleggene er derimot dumt. :gir meg, du vant:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 14:40   #98
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Helt riktig.

Og selv om jeg ikke ser det helt store problemet med at ungene er litt borte fra skolen, så synes jeg man skal være klar over at det ikke bare er å "ta seg fri", som noen skriver. Man skal søke om permisjon. Og man overtar opplæringsansvaret.

Nemlig. Og det at man har opplæringsansvaret skal og bør man ikke ta lett på heller.

Vi kommer til å ta med oss alle skolebøkene og alle ark som lærinnen etterhvert skal bruker i klassen, dette får vi med oss, samt utstyr som han trenger.
Lærinnen hjelper oss med utstyr som Løko og bøker som han måtte trenge.
Gutten vår skal ha skole hver dag når han har stått opp, før lek og morro, unntatt i vinterferien.

Og dette vet jeg at vi vil klare veldig fint.
Det er veldig synd hvis foreldre ikke tar det ansvaret når de tar barna ut av skolen på permisjon for å dra på tur.


Skulle vi dratt til Usa i sommerferien ville det kommet på i overkant av 40.000, og det hadde vi ikke hatt råd til.
Denne turen vi har nå har vi spinket og spart til, og ikke hatt noen turer på 2 år, kun familie, hvor vi da bor gratis.

Husker fra jeg selv gikk på skolen.
Pappa ville ikke bruke penger på utenlandsferier eller innenlands for den saks skyld, vi holdt oss i hjemme eller på hytten som var urkjedelig.
Husker jeg nektet å fortelle om ferien etter sommerferien til de andre i klassen da alle andre hadde hatt spennende ferie turer både innenlands og utenlands. Jeg var flau og jeg ble mobbet.
På vår gutts skole idag så snakkes det ikke om ferieturene etter sommerferien, nettopp pga at det er så mange som ikke har råd til ferier. Det blir hilset velkommen til skolen og hun sier at hun håper alle har kost seg i ferien. Thats it.
Tidligere så var det slik at man skulle fortelle om ferien, og skrive en stil om ferien som de da skulle lese for de andre i klassen.
Helt grusomt. Dette er det heldigvis slutt på idag, og med god grunn.

Min mann var en tur i de engelske kanalen og det er den eneste ferien han kan huske fra barndommen, fordi den var full av opplevelser.

Min mor er veldig lei seg i dag at hun ikke pushet mere på min far slik at vi fikk oppleve mer enn bare hytta og et par parker i norge.
Så hun sparte opp lenge uten at vi viste om det, og uten at pappa visste om det og hun tok med meg og min søster på en uforglemmelig 1 ukes ridetur på fjellet rett før jeg traff gubben. (han ble jo sur, da han synes det var sløsing med penger)

Jeg og min mann synes det er viktig å lære om andre land og kjenne ved å besøke og oppleve dem.
En utenlandstur blir ofte billigere enn en ferie innenlands utenom sesongen.
Vi har foreløpig ikke hatt råd til å dra på ferie her i Norge da det er for dyrt, overnattinger koster ofte skjorta, så kommer allt annet i tillegg, så her har vi kjørt til og fra parkene i et strekk, (de som er i nærheten) da vi ikke har hatt råd til overnatting.

Så vi velger utlandet som er billigere utenom sesongen, selv utenlandsturer blir dyre i sesongene, hvor vi ikke har råd til å dra.
Så sparer vi tusenlapper på å reise utenom feriene så gjør vi det med god samvittighet.
Det viktige for oss er at ungene får en lærerrik tur, det er ikke bare en ferie hvor vi går rundt å dasser.

Og dette skjer heller ikke ofte. Sist vi hadde råd til en utenlands tur var for 4 år siden, og da var vi også heldige å få bo hos kjente, slik som nå.

Nå har guttene fått vite at vi skal dra til Usa, og at vi skal være borte lenge, og vi sa med en gang til han eldste at han slipper ikke unna skolearbeid.
Han offet seg litt, men forstod at det var viktig.

Hadde det ikke vært for helsetilstanden til han ene vi skal på besøk til så hadde vi latt disse pengene stå på bok og spart noen år til slik at vi slapp å ta han ut, men da kunne vi ikke dratt på mange år ennå, men han ene vi skal til har ikke mange år igjen.

Både lærer og rektor sa at dette er en flott mulighet for vår gutt, og dette er noe han vil kommet til å lære mye av samt huske.

De som har råd til å dra på ferier i høysesonger, hver så god og og god tur, men det er mange av dem som er nødt til å telle kroner å velge annerledes for få råd til å la ungene få opplevelser.
Mange har ikke råd til ferie og opplevelser i det hele tatt desverre.

Så vi får da være frekke, som tar vårt barn ut av skolen og gi ham hjemmeundervisning på turen.
Og forresten jeg kan ikke se at dette skulle være verre for de andre i klassen som ikke har frekke foreldre, om min gutt drar på ferie nå, enn om vi dro i sommerferien.
Feriene snakker de om seg imellom uansett sommer eller vinter.

Hadde ikke falt meg inn å mene slik om andre foreldre som tar ungene ut fra skolen for å reise.
Jeg synes det er flott at de har den muligheten og bruker den, slik at ungene får en fin opplevelse uansett om det er i skolens ferier eller utenom. Kjenner mange som gjør det slik av enten økonomi og fordi at de skal ha muligheten å har ferien sammen. (foreldre som ikke får til å ha felles ferie på sommeren)

En må gjennomføre det slik det passer hver enkelt familie. For mange kan det bety ferie eller ikke ferie.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 08-02-07 kl 15:40.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 16:30   #99
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg synest det er verre når lærerene tar seg fri for å reise på ferie. Noe mange av lærerne mine på vidergående å gjorde, Spesielt reiselivslærerene, sefølgelig fordi de liker å reise . Men nå lærene reiser på 2-3 ukes turer i løpet av skoleåret går det ut over kvaliteten på undervisningen. for ALLE elevene i en klasse, ikke bare den som reiser.

Ikke snakk om at samme lærern også ofte tok telefoner som gjalt styredrift og bedrifts telefoner som ikke hadde noe med skolen å gjære i undervisningen.

3 sånne lærere har jeg hatt.. har ikke dårlig samvittighet for å ta fri en uke for å kose meg til en pris jeg faktisk har råd til.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 22:56   #100
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg gjør det som passer meg best jeg!!!

Lure meg!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no