Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matvarebutikk med dårlige rutiner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-07, 14:15   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Matvarebutikk med dårlige rutiner

Vår nærbutikk er en skikkelig drittbutikk. De spekulerer i å selge varer utgått på dato (inside information fra en som jobbet der tidligere) og de har ingen rutiner for å rullere varer. Melk kjøpt der blir sur før datoen er der selv om den er uåpnet. Det er omtrent ukentlig at jeg må tilbake og reklamere, enten fordi datoen er dårlig eller varen ødelagt.

Nå kom nettopp enern og en venninde fra drittsjappa med Vestlandslefse kjøpt for ukepengene. Den smakte helt grusomt, og jeg sjekket datoen. Jatta. Gått ut for to uker siden.

Før eller siden kommer noen til å bli syke, og det er utrolig irriterende å få dårlige varer. Hvor melder jeg fra om dette? Jeg vil at de skal bli tatt i en skikkelig razzia!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:17   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Når en butikk har varer som er gått ut på dato, er det et tydelig tegn på at butikken går dårlig. De får neppe nye varer hvis de ike har kapital til det. Jeg ville ha handlet en annen plass.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:18   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Når en butikk har varer som er gått ut på dato, er det et tydelig tegn på at butikken går dårlig. De får neppe nye varer hvis de ike har kapital til det. Jeg ville ha handlet en annen plass.

Vi gjør som regel det, men det er den eneste butikken i gangavstand.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:19   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Er det mattilsynet som har ansvar for dette?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:20   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Jeg vet ikke om mattilsynet kan gjøre noe. Dere kan jo ta det opp med butikken. Vi har vært ute for dette før på 2 forskjellige butikker. Begge gikk konkurs like etter.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:21   #6
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Jeg ville kontaktet mattilsynet ja!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:21   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Det er mattilsynet som har ansvaret, ja (før næringsmiddeltilsynet, men de ligger nå inn under mattilsynet).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:30   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg vet ikke om mattilsynet kan gjøre noe. Dere kan jo ta det opp med butikken. Vi har vært ute for dette før på 2 forskjellige butikker. Begge gikk konkurs like etter.

Noen har jo selvsagt kontroll med matbutikkene, og jeg har funnet ut at det er Mattilsynet. Har nå sendt mail.

Å ta det opp med butikken har jeg jo forsøkt mange ganger, det fungerer jo helt klart ikke.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:35   #9
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Noen har jo selvsagt kontroll med matbutikkene, og jeg har funnet ut at det er Mattilsynet. Har nå sendt mail.

Å ta det opp med butikken har jeg jo forsøkt mange ganger, det fungerer jo helt klart ikke.

Da må du ta kontroll med Mattilsynet. De vil gjerne ha tilbakemeldinger om slikt. Her kan du sende mail direkte og spørre hvordan du kan gå frem:

http://www.mattilsynet.no/kontakt_mattilsynet

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:37   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Takk, Elin - har akkurat gjort det!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 14:48   #11
lila
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 19
lila har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

At det går ann
Godt du har kontaktet mattilsynet. Bare rart at ingen andre også har reagert

lila er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 15:02   #12
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det mattilsynet som har ansvar for dette?

Joda, men de er søren ikke helt gode der heller. I 2002 - da poden var liten baby tok jeg kontakt pga den lokale Menybutikken pga at de ikke fjernet en babygrøt fra Småfolk som Tine hadde tilbakekalt. Jeg hadde da sagt fra i butikken opptil flere ganger og til Tine uten hell. Det var funnet gluten i den og den skulle være glutenfri. I tillegg har de også stadig varer som har gått ut på dato, men ikke i en slik grad hovedinnlegger forteller om.

Dette var like etter at Meny hadde fått solid med pepper, bl.a i mediene pga noen gamle kyllinger og kjøttdeig om jeg ikke husker helt feil.

Svaret jeg fikk fra Mattilsynet da jeg ringte var som følger: Meny har fått så mye negativ omtale i det siste så dette gjør vi ikke noe med. (Eller noe i den duren.)

Jøss da! Heia Mattilsynet.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 16:51   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Jeg håper Mattilsynet gir deg bedre behandling enn hva TM har opplevd. Det er helt klart deres ansvar.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 18:29   #14
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Måtte flire litt da jeg leste dette. Vi bodde en tid på en bitteliten plass. Der var det to dagligvarebutikker, og den ene var helt forferdelig når det gjaldt hygiene og datostempling mm. En kollega av meg skulle kjøpe knekkebrød der, men da hun kom til kassa oppdaget hun at pakken hadde gått ut på dato fire år tidligere. Damen sa fra i butikken og fikk en skikkelig skyllebøtte tilbake. Hun måtte jo ikke plukke varene lengst inne i hyllene, men pent se å ta de forrerste pakkene, nemlig.

Dette var noen år siden, og i sommer så jeg på nyhetene at de i den samme butikken hadde solgt kjøtt som gikk ut for ti!!! år siden. http://www.nettavisen.no/innenriks/article706547.ece Glad vi flyttet derfra.


Sist redigert av Kaija : 07-02-07 kl 19:53.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 18:35   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Jeg hadde brukt pengene mine en annen plass. *enkel*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 19:33   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Hva med å melde ifra til kjedens hovedkontor? Det er nok ikke ønskelig at en av deres butikker har så dårlige rutiner at hyllene er fulle av utgåtte varer.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 19:38   #17
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hva med å melde ifra til kjedens hovedkontor? Det er nok ikke ønskelig at en av deres butikker har så dårlige rutiner at hyllene er fulle av utgåtte varer.

Ja, hvis de er medlem av en kjede er nok dette et godt virkemiddel som du bør prøve ut.

__________________
98, 01, 08, (♥)

Sist redigert av Huldra : 03-02-07 kl 19:38. Årsak: legge til..
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 19:57   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Ja, jeg kunne kanskje sendt en aldri så liten melding til hovedkontoret til SPAR.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 21:32   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Send melding til hovedkontoret, de vil nok ikke ha det på seg med dårlig kvalitet i filialene sine.

Lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:51   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarebutikk med dårlige rutiner

Jeg ble oppringt fra en fyr fra Mattilsynet igår. Han var på vei til butikken jeg hadde rapportert inn, og lurte på hva jeg spesifikt mente de hadde syndet mot. Han kunne også fortelle at varer merket med "best før" kunne butikken fritt selge i 6 mnd etter anbefalt dato … Akkurat det var nytt for meg, og litt merkelig.

Han sa at han dessverre ikke kunne melde tilbake til meg pga taushetsplikten, men at han skulle undersøke. Og så takket han meg for at jeg hadde tatt meg bryet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no