Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta fri fra skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 14:20   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg aner ikke noe om sånt "nå til dags" egentlig, men jeg skjønner ikke helt at det heter "ta fri".

Det heter ikke det heller. Nå har jeg ikke lest hele tråden, men det er som sagt ikke bare å "ta fri". Det er ikke noe som heter skolefri, men man må søke om permisjon. Det kan man få inntil 10 skoledager i året og man må være klar over at man overtar undervisningsansvaret for barnet. Man må også dokumentere hvilke opplæringstiltak man har planlagt for permisjonsperioden.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 14:22   #22
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Her har vi ikke tatt mye fri fra skolen. Synes det er viktig at ungene skjønner at skolen er viktig og at det skal gode grunner til for å ta fri. Men har tatt den største fri en uke fra skolen da vi dro til Spania. Har ikke råd til å reise i skoleferien og mine unger er ikke bortskjemt med ferier akkurat.

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:02   #23
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Siden din eldste går i første klasse og har misset bare tre dager hittil i skoleåret, så hadde jeg tatt den uka fri uten å bekymre meg.

Når de blir eldre og skolehverdagen blir mer krevende, ville jeg lagt feriene til de ferieukene de faktisk har.

Jeg signerer Jolie.
Jeg er lærer og f.eks i 5. klasse går de glipp av ganske mye i løpet av en uke. Spesielt de elevene som ikke tilhører det øverste sjiktet skolelys. Det er helt umulig å sende med tilsvarende arbeidsmengde på ferien, slik at de er ajour når de kommer tilbake.

Men det finnes selvsagt en annen måte å se det på; det er mange spennende steder å dra, hvor barnet får en unik sjanse til å lære om noe helt spesielt. På en tur får man inn både språk, matte (bl.a valuta), kultur, matopplevelser og mye mer.

I første klasse er det ikke så vanskelig å få med seg det faglige på turen: kanskje et par bokstaver, oppdrag å skrive et postkort til klassen eller noe slikt. Så søk på ferieturen med god samvittighet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:07   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg har et avslappet forhold til at mine egne eller andres barn får permisjon fra skolen for ferietur eller familiebesøk. Så lenge man følger opp det som blir gjennomgått på skolen synes jeg at det er helt ok.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:56   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Veldig dumt med barn som blir borte en uke fra skolen i forhold til fag de mister, men det er jo vanlig. I grunnskolen har foreldre lov til å be om 14 dager fri i løpet av de 10 årene grunnskolen er, altså 14 dager tilsammen i løpet av 10 år. Vanlig innvilges søknader om fri utover dette også, men det er ikke helt heldig å være mye borte fra skolen selv om foreldre tar på seg ansvar for læringen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 17:59   #26
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Våre barn kommer neppe til å få mye fri fra skolen for å dra på ferie. Jeg vokste opp med foreldre som sjelden lot meg slippe skolen, da måtte jeg være ordentlig syk. PÅ barneskolen går de kanskje ikke glipp av all verden, men jeg synes det er greit at de lærer seg å ta skolen alvorlig. Da jeg gikk på skolen var det forresten som regel de samme som alltid ble borte en uke i mai for å reise på billig sydentur.

Men jeg har nok lavere terskel for å ta et skoleflinkt barn ut noen dager.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:02   #27
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Har akkurat søkt en ukes fri til min 9-åring. Han har vinterferie i uke 9, jeg i uke 8. Også fikk vi anledning til å låne leilighet i Lillehammer denne uke, samt gratis skipass. Jeg var ikke i tvivl !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:29   #28
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg har 2 ganger blitt tatt ut av skolen for å reise på ferie, ene gangen var første uken etter sommerferien og de andre hadde nesten ikke fått levert ut bøkene engang før jeg kom tilbake. Vi søkte og om fri før sommerferien.

2 gang var kansje litt verre, 17 mai uken i 10 klasse, men det var bare 3 dager fri fra skolen siden 17 mai var på en torsdag og det var fridag på fredagen. Mai er ofte undervisningen mer eller mindre ferdig og. følte aldri at jeg manglet noe undervisning.

Min lillebror ble tatt ut en gang da han fikk reise til syden med besteforeldre. Han fikk med seg mye lekser siden dette var i mai og de var ikke ferdig med undervisningen. Han satt 1-2 timer for dagen sammen med bestefar og jobbet med skoleoppgavene i syden. Når han mye heller ville bade. Grunnen til at dette ble gjort var at Bestefar ville gjøre det, og mente han ikke skulle slippe billig unna selv om han var heldig og fikk reise på ferie.. Gutten lærte mye denne uken men skuffelsen var stor når han kom hjem med fulle leksebøker og læreren ikke gidder å se over de engang. skuffet 3klassing da.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:32   #29
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Vi drar nå til USA og blir borte mer enn de 2 ukene som man kan få innvilget.
Jeg søkte.

Vi fikk innvilget hjemmeundervisning av kommunen, og han blir skrevet ut av skolen i de 3 ukene, den siste uken er vinterferien.

Jeg tar dette alvorlig at det er vi som har ansvaret for hans læring mens han er borte, slik at han ikke henger etter.
Turen i seg selv vil bli lærerik.
Han skal ha skole med oss hver dag i USA, unntatt 1 uke, som da er ferie.

Jeg synes det er greit, men at foreldre må ta ansvar for at barna ikke henger etter faglig og at de må jobbe med skolearbeid i sydenferien etc.

Da jeg var med venninnden min og moren hennes til syden som 11 åring, så fikk vi "lekser" av læreren som skulle leveres 1 skoledag etter ferien.

Og vi slapp ikke unna heller, lekser måtte vi gjøre før moroa startet på dagen.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:37   #30
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å ta henne ut av skolen for å tilbringe en uke eller to i syden.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 18:38   #31
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Reis og kos dere.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:27   #32
chara
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 109
chara er litt kul
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

De som søker får fri, men det er ikke alltid like heldig. Alle permisjoner blir registrert i mappen til eleven. Dette er på en måte en dokumentasjon på den undervisningen barnet mister ved å være borte. Hvis det totale fraværet er veldig stort i løpet av skoleåret er det veldig uheldig.
Har barnet ellers lite fravær ser jeg ikke noe i galt i å ta en uke fri.
Når jeg gikk på ungdomskolen var jeg mye borte for å kjøre på ski. Det var ikke ferie, men som en veldig ivrig alpinist ble det i løpet av vinteren mange fredager og to uker med treningsleir. Jeg var en normalelev og hadde med meg skolearbeid. Etter treningsleir hadde jeg også egen prøve for at læreren skulle kunne følge med på at jeg faktisk leste det jeg skulle.
Jeg var heldig som ikke lå etter i noen fag og hadde en sportsidiot som lærer, han la alt til rette for at jeg kunne få kjørt mest mulig på ski.
___________
Chara

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:43   #33
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Det er ikke mere akseptert nå, apan. Tvert imot er det skjerpet inn. Skal i alle fall være det, men om det i praksis er det er nå en annen sak. Dette kom vel nettopp fordi mange tok barna ut en uke før skoleslutt, f.x., fordi de da kunne få en rimeligere ferie om de bestilte ferieturen da.

Da jeg fikk på barneskolen sluttet jeg ofte en uke før de andre om sommeren med at pappa sin ferie startet da, og vi dro nordover til bestemor da.Var aldri noe problem.Samme med påske, ofte tok jeg påskeferie en del dager før skoleferien startet om vi skulle hjem til finnmark.
Samme før påske når jeg gikk på ungdomsskolen. Var ikke mere en 2-3 dager før, og vi gjore aldri noe da uansett, uten om å se filmer og sånt...

Ser ikke noe problem å ta ferie i et skoleår om man gjør det de andre gjør på skolen mens man har ferie.
Men teit å ta ferie eks siste året på uskolen og på vidregående om det er eksamens tider og sånt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:53   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg mener bare at det må bli veldig vrient å undervise i klasser der stadig deler av klassen er på ferie. Eksempelvis før sommerferien, utrolig kjedelig både for lærer og gjenværende elever at halve klassen forsvinner en uke før slutten. Selv om man gjør lite nyttig den siste uka.
Jeg er ikke bekymret for selve lærdommen man går glipp av, jeg er opptatt av prinsippet, og prinsipielt synes jeg at man kan holde seg til de feriene man har med mindre det er noe spesielt. Både av hensyn til lærere, medelever - og som noen over her var inne på - for å vise at man tar skolen og plikter generelt alvorlig, og at man har en begrenset mengde ferie som man ikke kan ta ut når man vil.
Dette er en generell tanke, ikke en spesiell mening om at hovedinnlegger ikke bør søke om fri altså.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:57   #35
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det heter ikke det heller. Nå har jeg ikke lest hele tråden, men det er som sagt ikke bare å "ta fri". Det er ikke noe som heter skolefri, men man må søke om permisjon. Det kan man få inntil 10 skoledager i året og man må være klar over at man overtar undervisningsansvaret for barnet. Man må også dokumentere hvilke opplæringstiltak man har planlagt for permisjonsperioden.

Vi har ikke fått beskjed om å dokumnetere noe som helst.
Kun klar beskjed om at det er nå vi som foreldre som har et stort ansvar for at vår sønn skal få opplæring og ikke henge etter i de 3 ukene han blir skrevet ut av skolen.
Ikke akkuratt avanserte greier de driver med i 2 klasse, noe som vi helt fint klarer selv.
Ukeplaner og mnd planene til hver enkelt klasse ligger på internett på skolens side her. Også årsplanen.
Der kan jeg ogås ta kontakt med lærer pr e-mail.
Så vi skal nok klare å holde tritt ja.
Pluss at han får mange andre innputt fra det landet vi kommer til, blandt annet språk,geografi, kultur og valuta for å nevne noe.


Innvandrere tar jo ungene sine ut av skolen når de skal til hjemlandet.
Noen blir borte i flere mnd av gangen, uten noen form for skole i det hele tatt.
Mange er flinke til å følge opp barna sine der og med skolegang, men langt i fra alle.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 19:59   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg mener bare at det må bli veldig vrient å undervise i klasser der stadig deler av klassen er på ferie. Eksempelvis før sommerferien, utrolig kjedelig både for lærer og gjenværende elever at halve klassen forsvinner en uke før slutten. Selv om man gjør lite nyttig den siste uka.
Jeg er ikke bekymret for selve lærdommen man går glipp av, jeg er opptatt av prinsippet, og prinsipielt synes jeg at man kan holde seg til de feriene man har med mindre det er noe spesielt. Både av hensyn til lærere, medelever - og som noen over her var inne på - for å vise at man tar skolen og plikter generelt alvorlig, og at man har en begrenset mengde ferie som man ikke kan ta ut når man vil.
Dette er en generell tanke, ikke en spesiell mening om at hovedinnlegger ikke bør søke om fri altså.


Jeg er lærer og jeg har enda tilgode å se at det er mer enn en elev borte om gangen uansett når tid på året det er. Og vanligvis er det ikke så mange som er borte og da ser jeg ikke problemet. Å reise til andre land eller tilbringe tid med besteforeldre eller andre som bor borte har en slik stor verdi i seg selv at jeg har vansker med å se at man ikke tar skolen på alvor om man er borte en gang i blant eller at man går glipp av så enormt mye.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:01   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg er lærer og jeg har enda tilgode å se at det er mer enn en elev borte om gangen uansett når tid på året det er. Og vanligvis er det ikke så mange som er borte og da ser jeg ikke problemet. Å reise til andre land eller tilbringe tid med besteforeldre eller andre som bor borte har en slik stor verdi i seg selv at jeg har vansker med å se at man ikke tar skolen på alvor om man er borte en gang i blant eller at man går glipp av så enormt mye.

Ja, jeg synes bare man også i voksen alder ser ganske mange som ikke er særlig flinke til å følge opp ting de har forpliktet seg til, og som ikke selv innser at deres fravær faktisk får noe å si for andre. Og da mener jeg at man som foreldre bør tenke nøye over om slikt fravær er nødvendig eller ønskelig. Jeg mener ikke at man aldri bør søke om fri, men jeg synes terskelen bør være relativt høy. Men det er jo fint at du som lærer ikke oppfatter det som et problem.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:06   #38
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg synes det er helt greit at folk tar ungene ut av skolen for å dra på ferie, så lenge omfanget er innen rimelighetens grenser og ferien ikke kolliderer med viktige ting som heldagsprøver e.l., eller fraværet skaper problemer for eleven selv av ulike årsaker. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se på det som "umoralsk".

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:07   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Å gjøre skolearbeid som man har fått med seg på ferie er en fin måte å følge opp forpliktelser, tenker jeg. Jeg tror ikke at de som er dårlige til å følge opp forpliktelser blir bedre om de aldri tar permisjon. Det ligger nok mye dypere enn som så.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 20:12   #40
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Å gjøre skolearbeid som man har fått med seg på ferie er en fin måte å følge opp forpliktelser, tenker jeg. Jeg tror ikke at de som er dårlige til å følge opp forpliktelser blir bedre om de aldri tar permisjon. Det ligger nok mye dypere enn som så.

Tviler ikke på det, men jeg mener like fullt at det er et galt signal å gi barna. Og jeg tror vel mange er enig med meg, for ellers tror jeg det hadde vært et mye større problem enn det er.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no