Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta fri fra skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 20:47   #41
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

For å presisere "meg selv": Hadde barna mine hatt besteforeldre eller annen slekt langt borte, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å søke om fri feks et par dager for å få utvidet en helg slik at man slapp å reise igjen før man var kommet fram. Det jeg ville slitt med er å søke om fri en helt "selvstendig" uke for en sydentur eller tilsvarende.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 21:17   #42
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Vi kan ta ut ferie når vi vil, men da må barnet være på skolen i høst eller vinterferie som kompensasjon. ( fleksibel ferie) Du kan ta inntill 2 uker ferie, men da må barnet være på skolen i begge feriene. Skal du ha fri til noe utenom dette gis det bare i helt spesielle tilfeller, og da ikke ren ferie.

Gutten vår har bare vært borte fra skolen når han har vært syk, på sykehuskontroller og hos tannlegen, noe annet er ikke aktuelt. Mange år til vi har råd til ferie.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:08   #43
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg har ikke skolebarn ennå, mulig jeg vil forandre mening senere. Men i utgangspunktet ville jeg helt klart tatt ut barna for å reise en uke eller to til "syden" om vinteren. Eller tatt en fridag en fredag for å reise bort. Selvfølgelig utenom prøve-tentamenperioder og ellers hvis det passer dårlig iht skoleplan. Dette vil jeg forhørt meg om før bestilling av tur/planlegging av langweekend. Jeg hadde også regnet med at de fikk med seg en lekseplan til syden, slik at de ikke ville henge langt bak når de kommer tilbake.
Foreldrene mine tok oss ut på toukers ferier både på barneskolen og i ungdomskolen. De gjorde slik som jeg beskriver ovenfor. Kan ikke helt se det store problemet, så lenge ikke lærer og skole hadde store innvendinger pga et eller annet. Da ville vi selvfølgelig lagt ferien til en annen tid eller avlyst.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:33   #44
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Nå sitter jeg her og er helt sjokkert! Jeg visste ikke at det var lov å ta ungene ut av skolen for å reise på ferie! Barnehagen ja, men skolen?! Det er noe av det verste jeg har hørt! Sikkert fordi jeg ikke er norsk og ikke har hørt om det før, men i utgangspunktet synes jeg det høres helt utrolig ut.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:34   #45
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Nå sitter jeg her og er helt sjokkert! Jeg visste ikke at det var lov å ta ungene ut av skolen for å reise på ferie! Barnehagen ja, men skolen?! Det er noe av det verste jeg har hørt! Sikkert fordi jeg ikke er norsk og ikke har hørt om det før, men i utgangspunktet synes jeg det høres helt utrolig ut.

Ja, for noen år siden var det ganske utrolig også. For mange av oss er det som du skjønner helt utrolig ennå... Den dagen ingen synes det er utrolig lenger, er jeg rimelig sikker på at det blir brå slutt på det. For å si det sånn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:41   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, for noen år siden var det ganske utrolig også. For mange av oss er det som du skjønner helt utrolig ennå... Den dagen ingen synes det er utrolig lenger, er jeg rimelig sikker på at det blir brå slutt på det. For å si det sånn.

Det begynner å bli mange år siden jeg gikk på barne-og ungdomskolen, men det var da ikke utrolig på den tiden. Vi reiste til syden i perioden februar-mars og ellers en langhelg på hytta nå og da. Det var flere som gjorde det, men det krevde at man fulgte opp skolearbeidet på en skikkelig måte. Jeg synes ungene ofte har stressende dager med skole, lekser og aktiviteter. De skal gå mange år på skolen, så litt fri som passer inn med skoleplanen er ingen krise i mine øyne.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:45   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det begynner å bli mange år siden jeg gikk på barne-og ungdomskolen, men det var da ikke utrolig på den tiden. Vi reiste til syden i perioden februar-mars og ellers en langhelg på hytta nå og da. Det var flere som gjorde det, men det krevde at man fulgte opp skolearbeidet på en skikkelig måte. Jeg synes ungene ofte har stressende dager med skole, lekser og aktiviteter. De skal gå mange år på skolen, så litt fri som passer inn med skoleplanen er ingen krise i mine øyne.

Jeg husker at noen gjorde det ja, men det var da absolutt et fåtall. Og de samme hele tiden, og jeg kan ikke huske at det skyldtes nær slekt langt borte for de fleste av dem - det var mer type syden. For resten var det uaktuelt.
Som jeg har sagt før i debatten er det ikke det at jeg tror man går glipp av så mye på skolen, men det er prinsippet. Jeg er på ingen måte enig med deg i at unger bør ha fri fra skolen utover de vanlige feriene fordi det er så hektisk med fritidsaktiviteter altså. Da er det nok på tide å trappe ned litt på DEM først.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 07-02-07 kl 22:54.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:51   #48
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg har aldri bedt fri ungene for å dra på ferie, men det kan være ulike grunner til at mange gjør det. Personlig syns jeg vi har så mange og lange skoleferier at det er mulig å benytte seg av de. Vet ikke om prisen på turene utenom ferier er grunnen til at mange velger å dra da?

Ellers er ungene hjemme fra skolen kun når de er syke eller har time hos tannlegen/legen. Eldstebarnet som er voksen og flyttet hjemmefra var nok noe syk i oppveksten. De to yngste er sjelden syke.

Foreldrene er jo ansvarlige for barnas læring når de ikke er på skolen, så faglig sett er det ikke noe problem. Men jeg gjør det som sagt ikke selv.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:55   #49
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg husker at noen gjorde det ja, men det var da absolutt et fåtall. Og de samme hele tiden, og jeg kan ikke huske at det skyldtes nær slekt langt borte for de fleste av dem - det var mer type syden. For resten var det uaktuelt.
Som jeg har sagt før i debatten er det ikke det at jeg tror man går glipp av så mye på skolen, men det er prinsippet. Jeg er på ingen måte enig med deg i at unger bør ha fri fra skolen utover de vanlige feriene fordi det er så hektisk med fritidsaktiviteter altså. Da er det nok på tide å trappe ned litt på DEM først.

Det var vel ikke helt det jeg mente, at de hadde så mange aktiviteter at de må velge bort noe, selv om det sikkert gjelder mange det. Men at hverdagene ofte kan være hektiske, både for barn og voksne, med vanlig jobb og trening, og at de da bare kan ha godt av noen dager fri utenom. Jeg mener ikke at de skal skulke eller få fri i hytt og pine, men en ferie i løpet av året eller en langhelg eller to er vel ikke mye. Det forutsetter selvfølgelig at de ikke har mye sykdom eller annet som gir mye fravær i tillegg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 22:57   #50
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det var vel ikke helt det jeg mente, at de hadde så mange aktiviteter at de må velge bort noe, selv om det sikkert gjelder mange det. Men at hverdagene ofte kan være hektiske, både for barn og voksne, med vanlig jobb og trening, og at de da bare kan ha godt av noen dager fri utenom. Jeg mener ikke at de skal skulke eller få fri i hytt og pine, men en ferie i løpet av året eller en langhelg eller to er vel ikke mye. Det forutsetter selvfølgelig at de ikke har mye sykdom eller annet som gir mye fravær i tillegg.

Ferie må de ha ja - det er jeg helt enig med deg i. Det er derfor det allerede er vinter-, jule-, høst-, påske- og sommerferie inne i planene, i tillegg til en del andre fridager.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:05   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ferie må de ha ja - det er jeg helt enig med deg i. Det er derfor det allerede er vinter-, jule-, høst-, påske- og sommerferie inne i planene, i tillegg til en del andre fridager.

Men mange foreldre kan ikke alltid ta seg fri i alle disse oppsatte feriene, man er mange som har 5 uker samlet i året og det skal tilpasses arbeidsgiver. Da er ungene kanskje på SFO eller hos familie, men foreldrene kan kanskje ta avspasering eller ferie utenom det oppsatte slik at de får tid sammen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:10   #52
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Men mange foreldre kan ikke alltid ta seg fri i alle disse oppsatte feriene, man er mange som har 5 uker samlet i året og det skal tilpasses arbeidsgiver. Da er ungene kanskje på SFO eller hos familie, men foreldrene kan kanskje ta avspasering eller ferie utenom det oppsatte slik at de får tid sammen.

Joda, det er jeg enig i. Jeg er ikke prinsipielt imot å være borte utenom de oppsatte feriene, men med mindre det er en spesiell grunn til det - type det du nevner her - synes jeg man bør unngå det. Jeg synes ikke billig syden-tur er en god grunn for eksempel.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:12   #53
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Joda, det er jeg enig i. Jeg er ikke prinsipielt imot å være borte utenom de oppsatte feriene, men med mindre det er en spesiell grunn til det - type det du nevner her - synes jeg man bør unngå det. Jeg synes ikke billig syden-tur er en god grunn for eksempel.

Men at den oppsparte avspaseringen eller ferien som kan tas utenom skoleferien benyttes til sydenferie eller være hjemme bør være det samme eller?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:16   #54
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ferie må de ha ja - det er jeg helt enig med deg i. Det er derfor det allerede er vinter-, jule-, høst-, påske- og sommerferie inne i planene, i tillegg til en del andre fridager.

Men mange tenker litt økonomi da de reiser til syden, vi sparte 20.000 kroner på å reise i mai enn f.eks i juli, på akkurat det samme stedet.
Unger på barneskolen ser jeg ikke noe problem med å be fri i en uke, da klarer jeg også å henge med å hjelpe dem med det de skal gå i gjennom på skolen og lekser, de får med seg en ukeplan på turen. de lærer mye da de er ute å reiser, i allefall er jeg sikker på at mine har lært mere på den uken i syden enn hva de hadde gjort ved å bare være på skolen den uken.
På ungdomskolen så har det også gått greit for vår del. det ene året så ble det bestemt at tentamen skulle flyttes 2 dager, det ble bestemt etter at vi hadde betalt turen, men det var ikke noe problem, vår datter fikk ta tentamen dagen før vi skulle reise på turen i stedet. hun hadde en god del lekser å gjøre på ferien,
Nå går hun eldste på vidregående og i år ville vi ikke reise utenom ferien, der går de mer glipp av en uke enn hva de gjør på barne og ungdomskolen. så i år har vi lagt sydenturen til etter skolen er ferdig.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:17   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Men at den oppsparte avspaseringen eller ferien som kan tas utenom skoleferien benyttes til sydenferie eller være hjemme bør være det samme eller?

Jeg tror jeg vel har uttrykt meg klart nok nå. Jeg mener at dersom foreldrene kan ta fri i skolens ferier, bør man primært gjøre det.

Dersom det ikke er mulig for foreldrene å ta fri i skolens ferier slik at man må reise utenom for å få ferie samme, får nå familien velge det reisemålet som passer dem best. Det har ingenting med saken å gjøre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:18   #56
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tror jeg vel har uttrykt meg klart nok nå. Jeg mener at dersom foreldrene kan ta fri i skolens ferier, bør man primært gjøre det.

Dersom det ikke er mulig for foreldrene å ta fri i skolens ferier slik at man må reise utenom for å få ferie samme, får nå familien velge det reisemålet som passer dem best. Det har ingenting med saken å gjøre.

Ikke meningen å kverulere altfor mye da

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:22   #57
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Men mange tenker litt økonomi da de reiser til syden, vi sparte 20.000 kroner på å reise i mai enn f.eks i juli, på akkurat det samme stedet.

Jeg vet det. Jeg tror heller jeg skal starte tråden "Når ble det et grunnleggende behov å dra til syden?". Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være et argument for at barn skal være borte andre uker enn i oppsatte ferier.

Mamma og pappa hadde aldri råd til å ta med oss til syden i skoleferiene, men de kunne da ikke drømme om å be oss fri utenom likevel. Vi led da ingen nød av den grunn. Veldig mange var og er i den situasjonen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 07-02-07 kl 23:33.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 23:35   #58
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg vet det. Jeg tror heller jeg skal starte tråden "Når ble det et grunnleggende behov å dra til syden?". Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være et argument for at barn skal være borte andre uker enn i oppsatte ferier.

Mamma og pappa hadde aldri råd til å ta med oss til syden i skoleferiene, men de kunne da ikke drømme om å be oss fri utenom likevel. Vi led da ingen nød av den grunn.


Mine foreldre tok meg aldri med på ferie, jo en uke i Valdres da jeg var 10-12 år er den eneste ferien jeg har vært på med dem som barn, jeg led ingen nød av det tror jeg, men savnet veldig å reise på ferie,
Første gang vi var i Syden er vel for snart 6 år siden, og vi har vært på 3 sydenturer totalt, og det har vært en opplevelse for familien, En sydentur kan være veldig lærerik, de opplever veldig mye, og så lenge de gjør det de andre som er igjen på skolen gjør (ved å ha med seg ukeplan og bøker) så går de ikke glipp av noe, de får bare noe mer i tilegg, en opplevelsesrik tur,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 01:31   #59
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Jeg er vel styggen selv jeg da, siden jeg tar ut eldste ut av skolen og stikker av til amerika i 4 uker, hvor 1 uke er vinterferien.

Men jeg har GOD samvittighet, samtidig som jeg vet at gutten min har godt av andre innputt (ad/hd)

Rektor og lærinnen sa at dette var en flott ting og gjøre, mye lærerikt,samt at gutten vår kan få ny motivasjon til å gå på skolen etter ferien.
Han hater skolen som pesten selv, det samme gjorde han med barnehagen.

Han slipper ikke unna skolearbeid.
Han skal skrive dagbok om det han gjør i America, samt at vi har ansvar for undervisning.
Vi har fått innvilget hjemmeundervisning, og det tar vi ikke lett på.

Skole skal det bli hver dag, untatt 1 uke.

Har søkt om fri tidligere også i forbindelse med bryllup og dåp 8 timers kjøretur herfra, med god samvittighet.

Dette skjer ikke ofte, og kommer ikke til å skje ofte heller.
Så lenge han ikke henger etter på skolen, ser jeg ikke noe negativt i det.

Vi sparer 26.000 på å dra nå, det blir over dobbelt så dyrt på sommeren og da kunne vi aldri i verden dratt.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 08:19   #60
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta fri fra skolen

Det kan være mange grunner til å dra på ferie utenom skoleferien og jeg tror ikke jeg gidder poengtere videre at det er en haug med tilfeller der det sikkert er utmerket. Jeg føler at jeg har uttrykt meg klart nok på at jeg, i helt ”normalsituasjoner”, ikke er vant til at man tar seg ferie når det passer best ift reisemålet; for meg virker det mer naturlig å se når skolen har satt opp ferie og finne reisemål etter det.

Det er altså bare en uvant tanke for meg. Det kan godt hende det er sånn det fungerer nå. Jeg er bare ikke vant til det og det rimer ikke helt i min verden.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 08-02-07 kl 08:36.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no