Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I dag har jeg fått bursdagsgave

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-07, 18:05   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Burde visst det. Ikke rart de har mye penger, gnitne som de er.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 18:09   #22
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man kan jo håpe, men det blir i så fall langt frem i tid. Butikken det er kjøpt på er ikke i nærheten.

Har vi ikke en slik butikk her nede?
Jeg spanderer kaffe og rundtykker her hjemme etterpå.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 18:53   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Selvsagt skal jeg reise til Haugesund for å bytte et smykke, kjøpt på salg, med et byttekort som er gått ut. Det er forresten Popin.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:15   #24
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selvsagt skal jeg reise til Haugesund for å bytte et smykke, kjøpt på salg, med et byttekort som er gått ut. Det er forresten Popin.


Der kjøpte jeg et pilgrimsmykke i sommer til et bryllup. Brukt det en gang. Det er fint. Men jeg bruker ikke smykker jeg heller.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:16   #25
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selvsagt skal jeg reise til Haugesund for å bytte et smykke, kjøpt på salg, med et byttekort som er gått ut. Det er forresten Popin.


MEn du får jo rundstykker av Vimsen! Det teller da litt

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:21   #26
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

MEn du får jo rundstykker av Vimsen! Det teller da litt

Ja ikke sant? Jeg sitter og vurderer om jeg skal bli fornærmet nå.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:41   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Det blir dyre rundstykker.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 19:45   #28
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det blir dyre rundstykker.

Det er verd det.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 10:54   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Huffda ..

Samboer har også slike faddere. På 30-årsdagen sin fikk han en båt. Altså en veldig forseggjort, ganske stor seilskute som skal stå til pynt ... (de har riktignok aldri vært hos oss da, så de har ikke sett hvor mye/lite pynteting, nips og marine effekter vi har) Sammen med en masse symbolsk vrøvl om livet som går opp og ned i bølger og er en reise på havet etc (til verdens mest pragmatiske fyr).

Kjenner de samboeren min i det hele tatt tru?

Håper du får byttet smykket!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:38   #30
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Må si du virker en smule utakknemlig, Sitron! Jeg har aldri fått noen bursdagsgave av mine faddere, og jeg forventer det heller ikke.

Om smykket er så fryktelig stygt, og du ikke får byttet det, ja da kan du vel bare gi det til noen andre som kanskje liker det, eller bare la det ligge i en skuff og råtne.

Jeg synes det blir for dumt når man skal gå rundt å forvente seg ting. Vi er blitt alt for materialistiske.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 11:45   #31
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Helt enig med Nabojenta.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:18   #32
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Man får ikke byttelapp på varer kjøpt på salg.

Og jeg syntes ikke du burde være så gretten. Hva med å gi det bort i gave selv? Dette er ikke noe du har regnet med, så fatter ikke helt at du er så sur jeg. Greit nok, dumt å få gaver man ikke liker, men ikke noen vits å bli SUR?
Sier mer om deg enn om dem dette...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:30   #33
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Må si jeg forstår Sitron godt, jeg. Om disse menneskene nå først ville gi en oppmerksomhet til fadderbarnet sitt, er det i mine øyne ikke for mye å forvente at de a) gir presangen tidsmessig noenlunde i forhold til bursdagen, b) prøver å finne en ting som jubilanten faktisk vil kunne sette pris på, og c) i det minste sørger for at bytteretten fortsatt gjelder om gaven ikke skulle falle i smak. Her er ingen av delene gjort, og da burde de heller nøyd seg med å sende et fint kort, spør du meg.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:35   #34
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Må si jeg forstår Sitron godt, jeg. Om disse menneskene nå først ville gi en oppmerksomhet til fadderbarnet sitt, er det i mine øyne ikke for mye å forvente at de a) gir presangen tidsmessig noenlunde i forhold til bursdagen, b) prøver å finne en ting som jubilanten faktisk vil kunne sette pris på, og c) i det minste sørger for at bytteretten fortsatt gjelder om gaven ikke skulle falle i smak. Her er ingen av delene gjort, og da burde de heller nøyd seg med å sende et fint kort, spør du meg.


Jeg er enig. De gjorde seg ikke så flid. Men de HAR faktisk kjøpt noe. Man trenger ikke bøye seg i støvet av takknemlighet, men man trenger heller ikke klage syntes jeg.
Gave er gave. Noen liker man, andre ikke. Ingen grunn til å oppføre seg som en bortskjemt unge fordet.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:41   #35
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg er enig. De gjorde seg ikke så flid. Men de HAR faktisk kjøpt noe. Man trenger ikke bøye seg i støvet av takknemlighet, men man trenger heller ikke klage syntes jeg.
Gave er gave. Noen liker man, andre ikke. Ingen grunn til å oppføre seg som en bortskjemt unge fordet.

Greit at ikke alle gaver faller i smak. Men det er ofte ganske tydelig om giveren har lagt litt arbeid i å finne noe som kan falle i smak - og når de ikke har gjort det. Jeg syns dette her vitner litt om dårlig samvittighet og at man vil "ha det ut av verden". Jeg er kanskje gammeldags, men som fadder selv legger jeg alltid litt ekstra i gavene til fadderbarnet mitt. Ikke nødvendigvis i pris, men i innsats. Det skal som regel ikke så mye til å øke sjansene betraktelig for at gaven blir godt mottatt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:48   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Finnes det altså voksne mennesker som går rundt og forventer gaver fra fadderen sin, og er misfornøyd hvis de ikke er bra nok?

Nå lærte jeg noe nytt idag også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 14:55   #37
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Handler dette egentlig om forventninger da? Slik jeg leser det, har Sitron mottatt en gave halvannet år for sent, som overhodet ikke var "henne" og der byttelappen er utgått på dato. Hun sier da ingenting om at hun har sittet og ventet på gaven. Nå kjenner jo ikke jeg til forholdet dem imellom sånn ellers, men hadde nok blitt ørlite oppgitt selv i en lignende situasjon.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 15:14   #38
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Syns du det er så gnient av dem? Pilgrimsmykkene er da ganske kostbare. Ikke som et smykke fra KappAhl eller H&M. Kan du ikke selge det da? Legge det ut på markedsplassen her kanskje?

Jeg syns forresten de fleste pilgrimsmykkene jeg har sett har vært stilige, men jeg er jo definitivt fra en annen planet enn deg, Sitron.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 15:52   #39
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

Hvordan kan det være 1 1/2 år mellom hver bursdag? Har Sitron bursdag 29 februar? Skuddårsdagen?

Sitrons reaksjon bare bekrefter mine tanker om at vi blir mer og mer utakknemlige, etterhvert som verden blir mer og mer materialistisk.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:25   #40
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag har jeg fått bursdagsgave

1) Jeg forventer ingenting av dem

2) Jeg syns det er hyggelig å bli husket på

3) Jeg syns det er tåpelig å måtte gi fordi det er obligatorisk

4) Jeg syns at om det går mer enn et par mnd etter en bursdag, så kan man like gjerne la vær. Å få gave halvannet år etter dagen er tåpelig.

5) Jeg setter pris på disse menneskene, de har stilt opp for meg når jeg har trengt de. Intet sted har jeg sagt at jeg ikke liker disse, men de er SÆRE og de er GNITNE og de har, i mine øyne, dårlig SMAK. (les; glorete polyesterklær til ungene o.l.) På tross av dette, setter jeg PRIS på omtanken. Jeg blir bare litt oppgitt av DEM.

6) Materialistisk, jeg? Som eier 4 bukser, ingen smykker (bortsett fra nå) har mobiltelefoner og annet til det går i stykker, bruker generelt penger på bruksting osv. Ta deg en tur hjem til meg, så skal du få se materialist. Ikke pynteting her i det hele tatt, ikke bilder på veggene eller nips i hyllene. Faktisk har jeg ikke hyller engang. Materialistisk my ass.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no