Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-18, 15:41   #141
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Så flinke dere er! Inspirerende å se hva andre finner på.

I dag blir det vegetarlasagne med rester av bokstomat etter vegetartaco, litt andre grønnsaker og det jeg ellers finner i kjøleskapet. Og så tror jeg de røde jule-eplene skal bli til apple crumble til dessert.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-18, 15:58   #142
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.213
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tok den siste juleølen i kjøleskapet i går kveld. :flink:

Vi fant igjen en POSE juleøl fra 2016 i romjula. SOm gikk ut på dato i fjor høst. Men den smaker like greit, så nå skal jeg vel slite med en juleøl hver fredag fram til påske. (eller jeg kan gi den bort til noen som liker øl, og i særdeleshet årgangsjuleøl)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 11:23   #143
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Jeg har kjøpt kyllingfilet på tilbud - det er jo viktig å hjelpe butikken med restene sine også.

Jeg tror det blir kylling i form - kyllingfilet, fløte, ingefær, paprika, stangselleri og ostelokk.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 11:39   #144
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Fant en rull med ferdig pizzadeig innerst i kjøleskapet som hadde ligget der siden før jul, som gikk ut på dato 3.januar. Lagde pizza til kvelds, og deigen funket perfekt!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 12:47   #145
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Vi spiste siste julekake i går. I dag blir det pinnekjøtt fra julaften (riktignok frosset).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-18, 12:56   #146
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

I dag er det restebonanza. Fiskegrateng for de mer tradisjonelt anlagte varmes, jeg steker potetene som er igjen i biter, råkostrestene skal syltes for å bli litt mer asiatisk, ribberestene skal freses opp med koriander, chili og hoi sin. Den indiske hønsegryten skal varmes. Jeg spanderer bare noen tortillalefser, siden alt kan spises som taco.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 09:57   #147
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Grønnkålgrateng ble lagd av en pose snittet grønnkål (gått ut på dato, men så ok ut etter å ha blitt inspisert), ble smørkokt i vann med en god klikk smør mens jeg skar opp kokte, kalde poteter fra i går.

Kokte inn vannet på grønnkålen før jeg hadde i en rømmerest. Hadde ikke Norvegia som jeg hadde lyst på, men fant en blåmuggost ingen ville ha, og smeltet biter av den med grønnkålen (holdt godt kjeft om at det var blåmuggost i ). Vispet sammen de tre siste eggene med bittelitt kaldt vann, rørte det raskt sammen med grønnkålen før jeg helte det over potetene i det ildfaste fatet og satte det i ovnen til eggene var stivnet. Barna var forbeholdne, men spiste, og det siste hjørnet av gratengen varmet ungen til kvelds av eget tiltak. Så da kan det ikke ha vært så galt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 11:09   #148
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

I går gikk siste rest av ribbe og pølse til middag, det ble mao lapskaus, med lunsj til Frøkna i dag på skolen.
Nå har jeg kun noen glass med sild igjen fra jul, ellers er alt spist opp! Fornøyd med dugnadsinnsatsen vår.
Vi må bli flinkere til å bruke rester og det vi har.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 17:24   #149
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Kassen med klementiner i matboden ble tatt opp og inspisert i dag. 6 klementiner var dårlige og ble kastet, resten har jeg vasket og skåret opp og holder akkurat nå på å koke marmelade av. Det har jeg aldri gjort før, så jeg er spent på resultatet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-18, 23:27   #150
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Kassen med klementiner i matboden ble tatt opp og inspisert i dag. 6 klementiner var dårlige og ble kastet, resten har jeg vasket og skåret opp og holder akkurat nå på å koke marmelade av. Det har jeg aldri gjort før, så jeg er spent på resultatet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 11:38   #151
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Tacorester ble til en slags tacolodd. Litt ekstra løk, paprika og hvitløk i bunnen av en form.Rømmerester over. Kjøttrester og tacosalsa over, osterester og resten av knuste skjell på toppen. Resten av salaten ved siden av. Nam!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 11:45   #152
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Hadde masse potetstappe til overs. Blandet med egg, sennep og pepper og melk, stekte i stekepannen på begge sider.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 13:03   #153
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Helstekt kylling i går, plukket kyllingen etterpå og hadde i sausen, så det blir gryte eller suppe i dag.

Tips til hva annet som er godt å ha i? (Ganske standard saus med kraft og litt appelsin).

Vi har typ brokkoli, purre, paprika, tomater, gulrot.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 14:24   #154
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Kan det være godt med litt eple i?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-18, 14:36   #155
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Mm!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 12:09   #156
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Har mange skrukkete grønnsaker i kjøleskapet, så i dag blir det pasta med kjøttsaus.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 18:16   #157
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Spiser fra fryseren nå. Passet godt med laks siden agurken nærmet seg må spises nå. Ovnsstekte laks med sitron, olivenolje, salt, peppermix og urter. Lagde båtpoteter i ovnen også. Så ble det agurksalat og blomkålpure. Sistnevnte ble ekstra god i dag, litt sånn farlig god. Hadde en liten rest hjemmelagd kryddersmør i kjøleskapet som vi fikk brukt opp også.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-18, 18:22   #158
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Hadde torsk til middag i dag, og heiv på massemasse reker som var igjen fra julefrokostene. De gikk ut på dato for flere uker siden, men jeg aner ikke hvordan reker holder seg. De luktet og smakte bra i dag, iallfall.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-18, 11:24   #159
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.170
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Kassen med klementiner i matboden ble tatt opp og inspisert i dag. 6 klementiner var dårlige og ble kastet, resten har jeg vasket og skåret opp og holder akkurat nå på å koke marmelade av. Det har jeg aldri gjort før, så jeg er spent på resultatet.

Her har jeg et tips, syltede skiver av klementin er så godt og lekkert. Kan brukes på skiva, til kaker og desserter og til ost.

https://coop.no/extra/tid--penger/sy...SAAEgIOA_D_BwE

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-18, 00:11   #160
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Inspirasjon] Restefest i kjøleskapet

7,5 dl kremfløte og to beger med seterrømme (alle tre gikk ut på dato like etter nyttår) ble ingredienser til en boks med hvitløkssmør og pannekaker. NAM!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no