|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sviiisj!!
|
![]() Det glutenfrie spiskammersetEn oversikt over basisprodukter som er nyttig å ha i skapet, slik at man er nogenlunde forberedt på det meste av middager.
![]()
Sist redigert av Kanina : 09-01-10 kl 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Det glutenfrie spisskammersetI tillegg til dette er det en fordel med et par kakestykker, lomper og rundstykker i fryseren. Særlig for oss som har unger som av og til skal bort på besøk.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det glutenfrie spisskammersetToro langpanne sjokoladekake er glutenfri
![]() |
#5 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Det glutenfrie spisskammersetVi har alltid glutenfrie havregryn på lager. Anbefalingene varierer litt, men det ser ut til at barna våre tåler det.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Det glutenfrie spisskammersetgreit å ha : Glutenfrie rett-i-koppensupper, glutenfri sånn tilsett-vann-måltid i engangsplastkopp (hva heter nå sånt igjen?), engangsposer med "havregrøt med eple" (bare juks - uten både havre og annet)-supert alternativ til havregrøt og ferdig på en vips - dog temmelig søt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Det glutenfrie spisskammersetJeg må bare si at Toro glutenfri vaffelmix blir veldig rare vafler. Når jeg lager dem, pleier de å dele seg i to i vaffeljernet, slik at oversiden følger med det øverste jernet, mens nedsiden av vaffelen blir igjen i bunnen. Og hvis jeg får med hele vaffelen i en del, så er de helt "tomme" inni, på en måte. Jeg synes det er mye mer praktisk å lage vaffelrøra selv. Selv om det tar to minutter ekstra å lage røra, sparer jeg inn tiden på å slippe å knote med stekinga!
![]() |
#13 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Det glutenfrie spisskammersetKanina - kjøp inn muffinsmix i Sverige. Den blir det skikkelig gode vafler av.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Det glutenfrie spisskammerset
![]() |
#15 |
VeloppDragen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
VeloppDragen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Det glutenfrie spisskammersetHirseflak, maismel, rismel, bokhvete i ulike varianter, amaranth, sesamfrø og linfrø i tillegg til nøtter er ting jeg bruker mye i matlagingen.
![]() |
![]() |
#20 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Det glutenfrie spiskammersetGlutenfrie flatbrød og en boks med trøndersodd er også utrolig kjekt å ha i matskapet til en regnværsdag.
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|