Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva legger dere i pakkekalenderne?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 08:33   #1
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Hva legger dere i pakkekalenderne?

Kanskje vi kan gi hverandre tips og inspirasjon?

Jeg skal legge dette i kalenderen i år (men vil gjren ha flere tips; det er mange luker å fylle):

– Hårspenner
– Hårstrikker
– Tur til Jul på Liseberg
– En dag på det lokale lekeland
– Kanskje en dag i svømmehallen
– En godteriting i ny og ne

__________________
Snuppene 02 • 07
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 08:51   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Ny tannbørste
Minitannkrem
Leppepomade ("Leppestift!!! Jippi!")
Klistremerker
Mønstersaks (sånn som klipper bølgemønster o.l.)
Stempel
Limstift
Mer eller mindre hele stæsj-seksjonen til H&M og Accessorize


En venninne kjøpte et stort sett med 48 tusjer i god kvalitet, og så fikk de (to døtre) en hver hver dag. På julaften fikk de de to siste - i hvert sitt flotte pennal. En billig, praktisk og litt anti-kommers løsning.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 08:56   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Var innom Maxbo her om dagen og de hadde en svær kasse med mye stæsj

Kjøpte til 21 dager (begge guttene)

Det blir
Linjal
Blyanter i forskjellige varianter
Blyantspisser
Viskelær i forskjellige varianter
Liten skrivebok
Trefigur til å sette bilde i
Klistremerker og endel annet rart

De tre dagene jeg mangler skal det være kinobillett i en av de

Mangler da to dager
Det var mye lettere å kjøpe til jentene enn til guttene

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 09:00   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Blir mye av det som er nevnt. Skal også legge lapper hvor det står aktiviteter. 13 desember skal vi bake lussekatter. 15 desember(lørdag tror jeg) så skal det ligge en pepperkakeform til dem hver, da må de gjette hva vi skal. Dagen etter ligger det en ny lapp med tur til en fin lekeplass vi har i nærheten, med kakao og mat.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 09:12   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Jeg har hamstret ting over lang tid. Så en del ting ser dyre ut på papiret. F.eks råsa håndveske. Men den var det 90% på på Nille så den kostet nok under 5 kroner.

Ellers blir det noen bøker,

Noen legofigurer (fra en legokalender vi ødela i fjor)
Noen lekeverktøy deler.
Noen klistremerker.
Nisseklær til nissefest i barnehagen
Ballerinakakeform til pepperkakebaking.
BarneTV kallender.
Julebøker.
osv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 10:12   #6
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

I tilegg til en del av det som er nevnt her kan jeg nevne nye truser, trøyer og strømpebukser. Det er jo litt dyre gaver, men siden det er ting hun uansett trenger så synes jeg det er ok.
Også har jeg kjøpt en sånn "kloss" som blir en prinsesseklut når man legger den i vann.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 10:36   #7
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Den kalenderen jeg har kjøpt, har forholdsvis små skuffer, så jeg må ha små ting.
Truser, sokker og strømpebukser er jo sjennialt, men det får jo ikke plass.

__________________
Snuppene 02 • 07
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 10:46   #8
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Ekkir; der minnet du meg på at jeg må begynne på mine.........

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 10:50   #9
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Ekkir; der minnet du meg på at jeg må begynne på mine.........

Ja, det er jo ikke lenge igjen nå

__________________
Snuppene 02 • 07
Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 10:51   #10
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Ja, det er jo ikke lenge igjen nå

24+24+24= 72 pakker! Det ER på tide å begynne

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 10:55   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

I år blir det noe sånt:

Påfyll av strykeperler
strømpebukse
hårspenner
påfyll av fargeblyanter
tape med motiv
skriveblokk
muligens noe tøy
3 DVDer
julepynt på lillejulaften
en bok eller et puslespill på julaften
kluter (sånne som løser seg opp i vann. Vesla elsker dem)
armbånd til å sette knapper i og knapper (sånne crocspynt-ting)
gullsko fra H&M
barnetannkrem
godteri på lørdagene

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 10:59   #12
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

I fjor la jeg mye tid og energi i en fin pakkekalender til storebror, men han syntes ikke noe særlig om det. Så i år blir det billig sjokoladekalender og den Barnas Supershowkalenderen. :lat:

Men i fjor bestilte jeg en god del småting fra www.alveslottet.no

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:18   #13
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Av erfaring blir det mye som ligger og slenger av disse pakkekalenderene, og selv om man prøver å være praktisk, er det jo grenser for hvor mye hårpynt og hvor mange truser og sokker barna trenger. I år skal sjuåringen få hovedsakelig Flax-lodd i kalenderen sin. Hun "samler" på penger, så det må jo være midt i blinken. Jeg kommer nok til å spe på med enkelte andre ting, men jeg aner ikke hva enda. Og det er nok på tide å få ut fingeren ... Lillesøster på 1 1/2 klarer seg uten. Hun får heller involveres fra neste år.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:46   #14
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Den kalenderen jeg har kjøpt, har forholdsvis små skuffer, så jeg må ha små ting.
Truser, sokker og strømpebukser er jo sjennialt, men det får jo ikke plass.


Du kan jo legge et skattekart til litt større ting i de små skuffene da. Også ligger det en litt større sak der hvor skatten er.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 12:51   #15
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

1. Liten godis + pepperkakehus+ bok
2. Panduro-
3. Puslespill
4. Tusjer
5. Saks + fargeark
6. Bading + godis
7. Bok
8. Godis + blyant + blyantvesser
9. Pepperkakebaking
10.Film
11. Badekuler
12. Baking
13. Bading + luciakjole
14. Panduro
15. Stempeltusjer + godis
16. Magnetbok
17. Prinsesselego
18. Strømpebukse + godis
19. Bok
20. Bading + ?
21. Maling + malebok
22. Magnetbok
23. Egen julepynt
24. Pc-spill


Dette er årets kalendergaver

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:19   #16
Shannon
Fullverdig medlem
 
Shannon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 79
Shannon er litt kul
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Ikke rart at mange er bortskjemte i dag. Ikke nok med en haug med pakker på julaften, de skal i tillegg ha én hver dag frem mot jul også.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:21   #17
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Ikke rart at mange er bortskjemte i dag. Ikke nok med en haug med pakker på julaften, de skal i tillegg ha én hver dag frem mot jul også.


Hvem har biti deg i dag?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:28   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Ikke rart at mange er bortskjemte i dag. Ikke nok med en haug med pakker på julaften, de skal i tillegg ha én hver dag frem mot jul også.

Ja, for man blir bortskjemt av en morsom og spennende førjulstid. Jeg, for eksempel, er fryktelig bortskjemt fordi jeg fikk pakkekalender. Det var det som påvirket meg mest av alt som skjedde i barndommen min og annen sosialisering bet ikke på meg etter dette. Pakker på julaften fikk jeg også, enda jeg vokste opp for 30 år siden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:30   #19
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Vi har kjøpt plastdyr - 16 stk (120 kr) , 4 esker rosiner (lørdager) og 4 hårspenner.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:33   #20
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva legger dere i pakkekalenderne?

Opprinnelig lagt inn av Shannon, her.

Ikke rart at mange er bortskjemte i dag. Ikke nok med en haug med pakker på julaften, de skal i tillegg ha én hver dag frem mot jul også.


Barn skal bortskjemmes når det er jul

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no