Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 18:20   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Jeg steker noen kyllingfileter nå, og hadde tenkt å gjøre en enkel saus. Rett og slett bare ha fløte i panna (etter at filetene er ute) og la det koke inn. Men jeg er redd det blir tynt og smakløst. Tips for fylde og smak mottas med takk (har aldri gjort noe lignende før, bare sett det bli gjort på tv... )

Ps. Jeg har ikke Maizenna i huset.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 18:25   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Ps. Jeg har ikke Maizenna i huset.

Hvis jeg kommer ilende med Maizenna, får jeg bli til middag da? .

Jeg har selvsagt ikke peiling, men lykke til.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 18:26   #3
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Opprinnelig lagt inn av Marte, her.

Hvis jeg kommer ilende med Maizenna, får jeg bli til middag da? .

Klart det!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 18:34   #4
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Salt, pepper, HVITLØK, litt paprikapulver. Pleier å gjøre susen

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 18:59   #5
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Salt, pepper, HVITLØK, litt paprikapulver. Pleier å gjøre susen

Det prøver jeg jammen neste gang, så ikke tipset før nå, med maten godt forvart i magen (jada, jeg stilte saus-spørsmålet rett før vi skulle sette oss til bordet )
I dag ble det salt, pepper og rosmarin. Og sausen ble ikke tynn, fløte tykner jo når den koker inn.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 10:49   #6
Mammateur
sjeftepine
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 61
Mammateur er litt kul
Standard

Sv: Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Vet at middagen er over, men et tips til neste gang er å smelte inn litt norzola eller normanna i fløten. Kjempegodt!

Mammateur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 11:25   #7
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Evt litt kyllingbuljongpulver i, det setter god smak.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 12:12   #8
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Når jeg har stekt kjøttkaker eller lignende, tar jeg gjerne en god klatt rømme eller creme fraiche i pannen, litt matfløte og kokende vann. Rører godt og lar det putre seg litt fyldigere, tar også en dæsj (jepp, nøyaktige mål... ) av Knorrs mørk oksefond på flaske (eller kyllingfond). Har du krydret kyllingene eller kjøttkakene, synes jeg det blir salt nok, så jeg bruker ikke mer krydder.

Jeg pleier å lage en pose Toro sjysaus samtidig, så heller jeg pannesausen oppi der. Da er jeg sikker på å ha nok saus.

Blåmuggost er kjempegodt i sausen. Jeg har ikke tatt det i pannen, men jeg lager en saus med ca en boks matfløte, 1/2 eller 3/4 Royal Blue, litt soyasaus og gjerne en skvett sherry eller konjakk. Nam!

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:20   #9
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Takk for enda flere tips! Nå kan jeg jo bli rene saus-dronningen.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:23   #10
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.092
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster: Fløtesaus igjen - enkel sak

Husk også en klype sukker. Sukker gjør at de andre smakene kommer bedre frem.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no