Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-10, 09:03   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Jeg kunne nesten ikke få meg til å tro det var 20 år siden Twin Peaks? Men det står å lese i vg i dag, så da er det vel sant.

Tv-serien som i mine kretser fikk selv en heidundranes vgs. fest til å stoppe opp, for å se kveldens episode og så feste videre. FBI agenten Dale, Skumle Bob, dvergen som snakket baklengst og ikke minst Audrey Horne.
Husker jeg skulle se reprisen noen år senere og kunne ikke fatte hva det var som gjorde at vi ble så bergtatt av den serien. Men det ble vi altså. Og etter ekspertuttalelser å lese ser det ut til at serien endret sjangeren for alltid.

Noen flere som husker og fulgte med?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:09   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Ja, jeg er gammel nok til å huske denne

"A damn fine cup of coffee".

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:12   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Å, ja! Hugsar spesielt dens scena der Bob kom klatrande over sofaen
Og så han ekle Leo som satt der i rullestolen og liksom var grønnsak, men så viste det seg at han ikkje var det likevel.

Eg satt ofte oppe aleine og såg på den etter at mamma hadde lagt seg.
Dette var også på den tida då eg var ein rebelsk fjortis som klatra ut av vinduet midt på natta for å treffe kjæresten på fredags-kveldane, etter at Twin Peaks var slutt. Hugsar ei natt eg måtte ta ein snarveg gjennom skogen fordi eg plutselig oppdaga at faren til veninna mi gjekk tur med hunden på vegen. Då var eg ikkje høg i hatten! Hadde vel puls på 200 når eg kom fram til kjæresten

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 11:09   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Å, ja! Hugsar spesielt dens scena der Bob kom klatrande over sofaen

!!!!!!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:12   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.396
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Jepp. I tillegg fikk jeg serien til jul av mannen for to år siden, så vi så hele om igjen. Han husket mye mer enn meg, og dormet litt på sofaen innimellom, og våknet til ville hyl fra meg hver gang Bob viste seg. Eller når jeg bare var redd for at han kom til å gjøre det.

Det var jo en virkelig banebrytende serie, med tanke på absurditet, humor og fortellerteknikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:12   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Jeg husker at jeg så to episoder, og så måtte jeg bare la være. Jeg var rett og slett for ung og den var for skummel. Men fimmusikken, den var herlig den!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:13   #7
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Vi har også serien på DVD. Syns faktisk den var bra når eg såg den om igjen også. Men det tar litt av i dei siste episodane. Då blir det liksom litt for absurd.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:15   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Jeg så litt av den, men syntes den var litt kjedelig (og jeg er bare 30 år, så jeg var temmelig ung da jeg så den hehe, men har jo aldri blitt særlig redd av sånt). Jeg fikk sesong 1 til jul for noen år siden og så den da, da var den spennende. Ikke skummel, men spennende. Jeg har bare sett den ene sesongen (i tillegg til litt av noen episoder utover, bla. den sofascenen med Bob), siden sesong 2 lot vente på seg på dvd så lenge, men har planer om å se videre etterhvert.

Jeg har alltid elsket filmmusikken.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:15   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Å, jada. Gjett om! Jeg hadde nettopp kommet tilbake etter en lengre jobbopphold på Mallorca, og hadde gått glipp av første episode, men jeg skjønte at dette var noe jeg bare MÅTTE følge med på, for alle snakket om serien. Jeg hadde en førjulsjobb på et gartneri, hvor jeg sto alene i en gedigen gartnerhall og satte julestjerner i brett, og jeg husker at jeg nesten fikk panikkangst og syntes jeg så Killer Bob snike seg mellom radene. Etter jul flyttet jeg til Oslo og til et studenterhus hvor vi hadde én tv på 70 beboere. Fredag kveld var vi samlet som sild i tønne inne i stua, for alle ville se. Og det var ikke snakk om å gå ut en fredag, for da MÅTTE man jo se Twin Peaks. Jeg har sett serien to ganger i ettertid, og jeg synes fortsatt den kan være ufattelig skummel noen ganger (eks. "Sometimes my arms bend back" og "How's Annie?"), men jeg må jo innrømme at siste halvdel er rimelig såpeoperaete og ganske elendig til tider.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:21   #10
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Den fulgte jeg med på, ja.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:18   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Hm, jeg må kanskje kjøpe den og gi den en sjanse til. Den var tross alt en stor del av livet mitt når den varte.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:22   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.396
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Jeg fikk alt riktig på VG-quizen. Ikke at den var særlig vanskelig da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:23   #13
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Jeg har Twin Peaks-kokeboka (med oppskrift på cherry pie)

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:30   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.396
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg har Twin Peaks-kokeboka (med oppskrift på cherry pie)

Åh! Hvor har du fått tak i den?

Glittermannen og jeg har lyst til å reise på Twin Peaks Fest en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:54   #15
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Åh! Hvor har du fått tak i den?

Glittermannen og jeg har lyst til å reise på Twin Peaks Fest en gang.

Fikk det av broren min dengangen. Jeg har faktisk ikke prøvd oppskriften, men nå som eldstemann er så opptatt av denne desserten, får jeg prøve den.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:34   #16
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Jeg så litt på den, men syntes det var litt for skummelt. Serien gikk jo i reprise for ikke så lenge siden og vi begynte å se den. Min mann mistet interessen og da ble det som med Surre. Jeg torte ikke se den alene.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:39   #17
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Fekk ikkje lov til å sjå den av mamma. Eg var vist for liten

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:07   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Fekk ikkje lov til å sjå den av mamma. Eg var vist for liten

Ditto. Jeg har i hvert fall ikke sett mye av den, det var skummelt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:52   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Klart jeg husker den! Jeg var student og hadde ikke egen TV, og vi (blant annet Benmurphy, som jeg ikke var sammen med riktig enda, og så tror jeg Esme også var med) pleide å bytte litt på hvem vi så den hos. Jeg fikk filmmusikken på CD til jul, og kjøpte meg CD-spiller i januar.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:18   #20
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 20 år siden Laura Palmer ble funnet død

Jeg var elleve år når den gikk, såg litt av den, men var nok litt for skummelt. Det jeg husker best av den er når Bob hoppet over sofaen!



(Kilde:
(Kilde:
(Kilde:
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)
)
)
)

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no