Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-08, 15:41   #1
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Hva er best; å være en som starter tråder eller en som svarer? Jeg tenker det kommer an på hva innleggene inneholder. Så hva kjennetegner et kvalitetsinnlegg? Hvilke innlegg klarer vi oss uten?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 15:44   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Jeg har nok ganske få "kvalitetsinnlegg".

Syntes mange skriver mye bra generelt. Men noen ganger føler jeg kanskje at enkelte prøver litt for mye å skrive noe som er bra. I den forstand at man egentlig da bare skriver noe som alle vil høre, men kanskje på en litt mer snedig måte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 15:49   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Begge deler er naturligvis bra og viktig. Forumet må ha folk som er villige til å starte interessante tråder, og det må ha folk som er villige til å følge opp trådene med gode svar og innspill. Men det er vel lite som tilsier at dette må være akkurat de samme menneskene.

Kanskje er likevel de gode trådstarterne aller viktigst. Jeg føler i hvert fall ofte at jeg bør ta meg sammen og starte flere tråder selv, for det er jo det mest effektive måten å påvirke forumtonen og -nivået på, tror jeg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 15:49   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Hva er best; å være en som starter tråder eller en som svarer? Jeg tenker det kommer an på hva innleggene inneholder. Så hva kjennetegner et kvalitetsinnlegg? Hvilke innlegg klarer vi oss uten?

Det som er genialt med forum er jo enkelt nok at noen spør, og andre svarer. Så blir det opp til den som leser å avgjøre om han/hun har interesse av det som diskuteres i den aktuelle tråden.

Innlegg man klarer seg uten? Hmm, det vil jo også være veldig individuelt å avgjøre for hver enkelt, men noen ganger kan det være at det samme spørsmålet dukker opp igjen og igjen. Om man lurer på noe (typisk om spebarn, trassalder, solkrem osvosv.) kan det være en idé å søke etter det for å se om det er noe å finne i tidligere tråder. Samtidig må ikke folk være redde for å starte nye tråder når de vil diskutere noe eller lurer på noe. Det blir vel en gylden middelvei dette

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 15:54   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Jeg tror vi trenger både trådstartere og svarere. De som leser bidrar jo ikke akkurat med så mye, så skaplesere kom dere ut.

Når det gjelder kvalitet så tenker jeg at fjaseinnlegg både kan være av typen uinteressant dustefjas og kvalitetsfjas. Det samme gjelder alvorstyngede innlegg. "Lar dere barna spise farsemat!?? " er vel ikke av typen jeg vil karakterisere som kvalitetspregede, men tråder av typen "Hvor mye farsemat bør barna få?" passer litt bedre. Blir ikke like mye underholdning da. I all hovedsak synes jeg det er mye kvalitetsinnlegg på FP, det er derfor jeg er mye her.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 15:55   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.345
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Jeg tør ikke svare. Bortsett fra å svare at jeg ikke tør svare.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 18:08   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.126
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Hva er best; å være en som starter tråder eller en som svarer? Jeg tenker det kommer an på hva innleggene inneholder. Så hva kjennetegner et kvalitetsinnlegg? Hvilke innlegg klarer vi oss uten?

Jeg starter sjelden tråder, og kvalitetsinnlegg varierer selvsagt etter om temaet fenger eller ikke.

Hvilke innlegg vi klarer oss uten?
Jeg klarer meg fint uten babyinnlegg (grøt, bæsj, mat, melk), fordi jeg ikke er så opptatt av babyer for tiden. Jeg er sikker på at andre klarer seg godt uten innlegg om fotball, noe jeg mener er viktige kvalitetsinnlegg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 19:18   #8
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Selv synes jeg et kvalitetsinnlegg er et godt svar det som diskuteres, gjerne noe som gir meg et nytt perspektiv eller ny informasjon/kunnskap. Det kan også være morsomheter som gjør at det er morsomt å lese. De kjedeligste innleggene er de som bare er "Signerer!", men de har kanskje sin misjon de også (gi mer tyngde til andres innlegg).

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 19:20   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er et kvalitetsinnlegg på forum? (spin-off av antall innlegg pr startet tråd)

Et kvalitetsinnlegg pr. min definisjon, er et innlegg som får meg til å tenke, og som engasjerer meg på en eller annen måte.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no