Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsforsetter 2019

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-18, 15:38   #21
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Shoppe mindre og det som skal handles skal handles lokalt så langt det bare er mulig. Legge meg tidligere så jeg får nok søvn å lese mere bøker. Legge meg tidligere blir nok det jeg trenger å jobbe mest med.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 16:03   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Kjøpe mer brukt er min tanke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 16:06   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Prøve å komme meg i form. Det skal ikke mye til, for den er all time low. Og prøve å kontrollere kosten på et vis.

Ellers kjøpe brukt er lurt. Har akkurat skaffet meg et par Hooka fjellsko til 500. Nydelige sko.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 16:18   #24
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Trene opp kroppen styrkemessig. Jeg er i gang med øvelser for ryggen. Trene systematisk med veiledning fra fysioterapeut.

Holde meg i jobb hele året. Det tror jeg skal gå bra!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 18:18   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg har allerede kuttet ut alkohol, men har ikke bestemt meg for hvor lenge det skal vare. Får se hvordan det går.
Ellers vil jeg trene mer, gå mer på tur og kose meg mer med barna.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 18:34   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg shopper ikke så veldig mye og skal holde det der. Skal fortsette trening og har bestemt meg for å ikke spise sukker i januar. så får vi se om det skjer noe utifra det.

Og så skal jeg bli flinkere til å komme meg ut i skogen. Særlig når snøen blir borte.

Og så skal jeg bli flinkere til å invitere venninner hjem. Det høres så koselig ut å ha en klubb.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 18:58   #27
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

I 2018 bestemte jeg meg for bare å kjøpe noe, både til meg selv og familien, dersom det faktisk var noe vi trengte. Det har i praksis blitt til 11 måneder shoppestopp for eget vedkommende, noen få innkjøp av klær og utstyr til ungene. Det er fasinerende hvor mye man egentlug ikke trenger, og hvor hyggelig det blir med gaver når man ikke kjøper noe til seg selv ellers. Jeg fortsetter med samme målet i 2019, og regner med det blir veldig få innkjøp også i det nye året.

Ellers er målet å få sykla til jobb minst to dager i uka i det nye året. Det gjør godt både for kropp og sjel når jeg klarer det.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 18:59   #28
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal dra på ferie med familien hvor vi skal ha minimum to uker på en strand. Jeg skal strikke mer. Og så skal jeg få kontroll over klesskapet mitt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 20:01   #29
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Fortsette min gode fremgang med sunn mat og ingen brus.

Gjøre mer av ting jeg liker. Strikke, sy, drikke champagne og fremst av alt; være mer sosial!

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 20:31   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg er litt ambivalent til nyttårsløfter, men jeg skal i hvert fall fortsette i det gode sporet jeg har vært i siden april når det kommer til trening og mat. Det har blitt normalen min nå, og det føles bra. Men vin er det plass til.

Ellers blir det viktigste i året som kommer å passe på å puste.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 20:37   #31
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Gå mer tur, slutte å drikke brus og spise sjokolade. Det første blir nok tyngst å komme ordentlig i gang med.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 00:29   #32
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Målet for 2018 var minst 5 treningsøkter i uka, det har jeg klart, så det blir samme forsett i 2019. Ellers skal jeg synge mer, danse mer, smile mer og prøve å glede meg over små ting så ofte jeg kan.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 00:38   #33
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg har 217 treningsøkter til nå i år, mulig jeg skal gå ned litt.Det er travelt å trene 4-5 dager i uken. Jeg har gått ned 10 kg, og skulle ønske å gå ned 10 til, iallefall 5.
Skal tenke litt mer på meg selv, og ikke drikke meg full på rødvin i 2019.
Være litt mer tålmodig med de rundt meg og generelt bli litt mer positiv.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 01:26   #34
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg skal skifte jobb hvis våren blir like ille som høsten.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 01:56   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg (eller vi) skal kaste mindre mat.
Jeg skal ta noen grep om egen helse. Jeg veier for mye (men det har jeg gjort lenge)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 02:04   #36
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Mitt år starter i august (lærer), så jeg fortsetter der jeg slapp:
- Mer bevegelse, det blir styrketrening nå etter nyttår + fortsette med jogging
- Kjøpe dyrere klær som holder en stund. Handle i hovedsak brukt.
- Mindre karber, mer proteiner
- I seng før kl 23
- Mindre alkohol, null røyk (Røykfri fra november 2017). Kutte ned på nikotinsubstitutter

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 03:27   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg har skrevet en liste, men tanken er at de skal bli innført i løpet av året og ikke at alt skal være på plass 1 januar.

-Kaste mindre mat. Planen er å fortsette med ukesplan for middager og i tillegg innføre faste basisvarer. Vi har for mye i skapene som bare tar opp plass og vi ikke får brukt før det går ut. Da får vi heller spise litt kjedeligere for å unngå at for mye mat blir kastet. Og kutte ut usunne impulskjøp på butikken.

-Få orden på skap og skuffer. Jeg føler huset flyter over og vi har for lett for at det blir ute av syne, ute av sinn. I dag puttet jeg 9 poser med sko, gardiner og klær i kleskontainer og det var bare et lite innhugg i alt vi har av ting vi aldri bruker.

-Få på plass 10000 skritt daglig igjen, det hadde jeg lenge, men det har gått trått det siste halve året.

-Spise faste måltider og ikke spise masse tull imellom måltidene.

-Bli enda flinkere til å ta gjennomtenkte valg når det kommer til å kjøpe ting og klær. Vurdere om noe faktisk blir brukt, om det gir nytte/glede lenger enn bare akkurat rett etter at det ble kjøpt og om vi kan klare oss godt uten.

-Få inn litt faste rutiner for husarbeid og husvask. Ikke at vi har det skittent, men det blir mye skippertak og det trives jeg egentlig ikke med.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 09:26   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Jeg pleier ikke ha nyttårsforsetter, så dette blir det første i mitt 33-årige liv. Men: jeg skal gjenfinne gleden jeg har i friluftsliv. Den har jeg rotet bort i en depresjon for flere år siden, og må nok letes frem. Men jeg skal klare det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 10:28   #39
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Mitt nyttårsforsett er å ikke ha nyttårsforsett og heller go with the flow.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 10:56   #40
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2019

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg pleier ikke ha nyttårsforsetter, så dette blir det første i mitt 33-årige liv. Men: jeg skal gjenfinne gleden jeg har i friluftsliv. Den har jeg rotet bort i en depresjon for flere år siden, og må nok letes frem. Men jeg skal klare det.

Lykke til! Jeg har virkelig fått ny glede i å gå i fjellet, spesielt om sommeren. Det er noe så magisk og majestetisk med fjelltopper så langt øyet kan se.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no