Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken trehjulsykkel?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-07, 18:50   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hvilken trehjulsykkel?

Posøren digger å sykle. Nå er det på tide å gi ham en trehjulsykkel. Jeg har forelsket meg i denne:



En Puky-sykkel.

Noen som har erfaring med denne?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 19:05   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Jeg tror ztjerna skal få en Bambo fra DBS. Det er liksom "den orginale trehjulssykkelen" i mitt hode. I rødt. Men den er kanskje større enn mange andre? For tidlig å få når man er to år kanskje?



Sist redigert av Mei : 19-03-07 kl 19:11.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 19:10   #3
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.727
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Har ikke sett den før, men det var en tøff sykkel!

Tabben vi gjorde var å kjøpe en sykkel hvor setet ikke kan reguleres noe særlig. Det begrenser bruken for min lange 3 åring. Enten må vi kjøpe ny trehjulssykkel til våren, eller så må han over på to hjul (og det kunne jeg egentlig tenke meg å vente et år med)

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 19:14   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Har ikke sett den før, men det var en tøff sykkel!

Tabben vi gjorde var å kjøpe en sykkel hvor setet ikke kan reguleres noe særlig. Det begrenser bruken for min lange 3 åring. Enten må vi kjøpe ny trehjulssykkel til våren, eller så må han over på to hjul (og det kunne jeg egentlig tenke meg å vente et år med)


Det var jo et poeng. Vi har en toåring i mai og tenker på å kjøpe trehjulsykkel her også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 20:28   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg tror ztjerna skal få en Bambo fra DBS. Det er liksom "den orginale trehjulssykkelen" i mitt hode. I rødt. Men den er kanskje større enn mange andre? For tidlig å få når man er to år kanskje?

Vi kjøpte denne i fjor til storesøster som da var 2,5 år. Vi kjøpte 17.mai-varianten. De har sluttet å produsere den største trehjulsykkelen, så denne er ikke så stor. Men stor nok altså. Setet og styret kan reguleres så det er litt å gå på. Vi har satt på stang bakpå også. Veldig greit når hun ikke gidder å tråkke.

Dette er "den orginale" for meg også. Føles også mer solid enn de plastikksaken man får i de fleste lekebutikker.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 20:32   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Turbo arvet en DBS 3hjulesykkel da han var litt over året[på høsten så han var vel 1 1\2 år]. Sykklet inne med den hele vinteren. og bare gletet seg til det blr vår å han kunne sykkle ute

I vår da han ble 3 var han alt for lang for den, for det om vi skrudde opp stete og styret så da fikk vi over til 2hjuls sykkel

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 20:34   #7
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

DBSen er best. Mine jenter herjer med syklene og den har holdt siden eldste var 2,5 år. Nå er hun 6 år og kan bruke den enda pga reguleringen.
Vi har hatt flere "plastikk" saker, selv om deler er metall så er det bare noe plastikk så knekker det, eller sprekker.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 20:39   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.230
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg tror ztjerna skal få en Bambo fra DBS. Det er liksom "den orginale trehjulssykkelen" i mitt hode. I rødt. Men den er kanskje større enn mange andre? For tidlig å få når man er to år kanskje?

Snuppa mi fikk en rød Bambo til jul, hun fylte 2 år i februar. Hun elsker den! Hun lærte seg ganske raskt å sykle med pedalene, og hun er ikke spesielt stor for alderen. Jeg syns den er knalltøff, og det tror jeg ungene i gangen syns også. De ringer i hvert fall stadig på døra for å få Snuppa til å sykle i gangen, sånn at de kan låne den!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:28   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Mathias har fått en "Smart Trike". Han har aldeles trehjulssykkeldilla (vi har nabogutt som er ett år eldre), men DBS Bambo er alt for stor. Smart Trike'en er mindre, har styrestang, fothvilere (han trør minimalt selv, gitt) og sele på setet. Han sitter som en konge på den, og må ofte brekkes løs fra den.





Den er veldig plæstikk, så vi ønsker han en DBS Bambo til toårsdagen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 09:27   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Jeg liker også Bambo best, hadde rød selv.

Jeg var på Riktige leker i går, og ble anbefalt Pukysykkelen, nettopp fordi den har stang bak, mulighet til å koble ut pedaler og styret, og ikke minst, at den har få plastikkdeler. Eneste jeg ikke likte var setet, men det ser jo stabilt og godt ut.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 09:51   #11
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Ingen er bedre enn Bambo - synes jeg Jentene har sykla på en sånn fra de lærte seg å gå.
Stry unna dem med masse plast aillfall.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 09:53   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Hm.

Jeg må hente Posøren tidlig slik at vi kan gå på sykkeljakt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:27   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Tror Bambo blir for liten enda for ztjernas nusselige 83 cm - og korte bein. Han har en sparkesykkel som han akkurat såvidt når nedi med tærne på. Den får duge i månedene fremover. Så får vi vurdere Bambo i bursdagsgave.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 16:25   #14
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Sykkelstangen som selges på Biltema til 80kr funker veldig fint til Bamboo, med noen enkle endringer.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 16:28   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Storebror har en kul en som ser ut som en Harley

Og så har vi en rød gammel DBS som er arvet av noen naboer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:52   #16
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.



Den er veldig plæstikk, så vi ønsker han en DBS Bambo til toårsdagen.

Jepp, den er virkelig plæstikk. Ener´n fikk en slik til 1-årsdagen sin, og den er allerede ødelagt. De gummi-ringene på hjula ble rimelig raskt for romslige og bare hang og slang, så de måtte vi bare klippe av. Styrestangen knakk senhøstes. Og pedalene er ikke særlig lette å tråkke rundt, altså er det ikke akkurat en sykkel å sykle på for en nybegynner.
Vi kjøpte en DBS Bambo til han i forrige uke, og han elsker den. Freser rundt i gata med bena i bakken, og det er nok ikke lenge før han knekker sykle-koden.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:56   #17
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.698
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Atte...

Det ble en Puky-sykkel. I blå. Og den er langt fra så plæstic som den Niobe viser frem. I dag har storebrødrene (tenåringer) syklet på den, med Posøren stående i tippen.

Han er veldig fornøyd og stolt, trår som en helt og koser seg.

Det blir nok en Bambo etterhvert likevel. Jeg vil ikke ha ham på firhjuling, heller trehjul til han trygler om 2-hjul.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 21:17   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Hvor kjøper man Puky da. Lillebror skal få etter påske.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:01   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

DBSen er best. Mine jenter herjer med syklene og den har holdt siden eldste var 2,5 år. Nå er hun 6 år og kan bruke den enda pga reguleringen.
Vi har hatt flere "plastikk" saker, selv om deler er metall så er det bare noe plastikk så knekker det, eller sprekker.

Vi har hatt to plastikksykler, begge arvet. Tror de heter et eller annet på K ...
De er like fine (M fyller 20 år i år og den ene sykkelen er etter ham),
men plastikkhjulene bråker noe helt vannvittig på asfalten.
Da er DBS-syklene et eventyr i forhold.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:23   #20
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.434
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken trehjulsykkel?

Junior har Puky sykkelen som du viser frem og vi er veldig fornøyd med den. Vi kjøpte den ifjor sommer når han var 18 mnd og kjøpta da med hvilestativet til bena, helt genialt på tur

Nå i disse dager knekker han pedalkoden og farter rundt i full fart. Men denne blir nok for liten neste sommer, så da blir det enten en liten tohjuling eller en større trehjulsykkel.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no