Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kan du anbefale meg et headset?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-16, 16:52   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du anbefale meg et headset?

Jeg trenger et "utenpå hodet"- headset, med ledning og uten mikrofon, som kan brukes når jeg spiller piano. Det viktigste er derfor at det er lett og ikke klemmer i stykker ørene mine, siden det blir brukt flere timer hver dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 18:08   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Spaceworld har noen gode AKG-headsett på tilbud til 1000 kroner. De er gigantiske, men går da altså rundt ørene, ikke på.

Ellers er jo sånt et spørsmål om pris egentlig. Jeg er ikke så fin på det når det kommer til høretelefoner, komfort er nesten det viktigste for meg. Jeg hører så dårlig i utgangspunktet, så det er litt perler for svin med alt for dyre sett til mine ører føler jeg - og det samme i motsatt retning, de kan ikke være for dårlige heller. Ungene mine har en tendens til å ødelegge mine sett, så jeg holder meg på et rimelig nivå - dvs. rundt 500-ich kroner. Kjøpte et nytt i går, som jeg har planer om å aldri låne bort - et fantastisk fint headsett fra Sennheiser til 750 kroner - var satt ned fra 1300. Sennheiser momentum on ear tror jeg det heter. Men det går ikke rundt øret, selv om det så langt virker utrolig komfortabelt og har skikkelig fin lyd.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 18:52   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Vi har et AKG til det bruket her. Stort og godt, blir ikke klamt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 19:49   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Jeg tror du bare må dra til hi-fi klubben eller liknende og prøve. På meg gnager mange headset fordi litt av øret går borti høyttalerelementet. Jeg prøvde meg gjennom hvertfall 20 stykker før jeg fant ett med både god lyd og som satt godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 20:38   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Jeg kjøpte meg noen fra Bose med noise reduction.
Fantastisk å bruke på tog eller fly, men jeg synes de blir litt for tette til å være komfortable for langvarig bruk. Føler at jeg blir litt "kokt" på et vis.

Hvis jeg skulle velge noen jeg skulle sitte stille med (altså ikke trene, og heller ikke bruke ute blant folk, så ville jeg ha sett etter noen med skumgummi. Jeg synes de som er enormt "paddet" blir for tette rundt ørene. Men enig - dra et sted med bra utvalg og prøv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 20:43   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Ja, må kanskje det. Trenger absolutt ikke støyreduserte, det er stille i rommet når jeg spiller, stort sett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 21:21   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Jeg prøvde flere Bose også, problemet er at den støyreduksjonsgreia ødelegger lydbildet veldig. Så til ditt bruk vil jeg ikke anbefale det.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 10-01-16 kl 21:44.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 21:30   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg prøvde fere Bose også, problemet er at den støyreduksjonsgreia ødelegger lydbildet veldig. Så til ditt bruk vil jeg ikke anbefale det.

Jeg skjønner hva du mener. Men det er en funksjon man kan slå av og på, så hvis man liker de og behøver det av og til, så kan man godt kjøpe de altså.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 21:43   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg skjønner hva du mener. Men det er en funksjon man kan slå av og på, så hvis man liker de og behøver det av og til, så kan man godt kjøpe de altså.

Ja, jeg vet man kan slå det av og på. Men jeg, som i all hovedsak ikke trenger noise reduction, vil heller legge pengene i bedre lyd enn en funksjon jeg syns ødelegger lyden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 22:21   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg vet man kan slå det av og på. Men jeg, som i all hovedsak ikke trenger noise reduction, vil heller legge pengene i bedre lyd enn en funksjon jeg syns ødelegger lyden.

Jepp!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 21:26   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Ja, jeg leste noe om det, faktisk. Så jeg dropper det, ja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 22:28   #12
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Vi har noen helt fantastiske fra Beyerdynamic. De koster litt, men er fantastiske på.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-16, 23:05   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg et headset?

Jeg flyr en del og ønsker meg absolutt bose med støyreduksjon til reise. Men hjemme ved pianoet vil jeg ikke bruke det nei.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no