Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-12, 14:11   #41
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Har noen forskere beskyld dem for noe som helst? TROR er vel et viktig ord her.

Blir ikkje det det samme då?
Dersom eg seier at eg trur du er psykopat eller at eg trur du er trygdesvindler, så beskylder eg deg vel for å vere det?
I alle fall slik eg forstår ordet "beskylde".

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:14   #42
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Uansett når abortene blir foretatt så syns jeg at abort på grunnlag av at barnet er ei jente er bare trist. Veldig trist.


Det er eg einig i. Men eg syns seinabortar er verre. Abort før veke 12 er sjølvbestemt og skjer av langt meir banale grunnar enn kjønn.

Men vi veit jo ikkje om det har foregått systematiske abortar i det heile tatt i dette tilfellet.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:18   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Nå ser jeg at strålende Mala Wang-Naveen har banket VG ned i støvlene allerede, her en enda en kronikk med fiskedasking av VG: http://www.vg.no/nyheter/meninger/ar...artid=10075022

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:19   #44
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Anbefaler "Jentene som ble borte" fra Aftenposten i dag.

http://www.aftenposten.no/meninger/k...e-6738216.html

Dette er utvilsomt et enormt problem i India og i land som Kina men litt mer varsomhet bør vises før man bekrefter dette i Norge.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:20   #45
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Tallulah, du slo meg med et minutt.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:22   #46
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Oooops, jeg bør virkelig lære meg å lese hele tråden før jeg svarer ...
Ser at Jentene som ble borte er lagt ut før meg og at det er en annen artikkel T lenker til ...

jaja ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:33   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 14:42   #48
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Uansett når abortene blir foretatt så syns jeg at abort på grunnlag av at barnet er ei jente er bare trist. Veldig trist.

Visst er det trist. Men når de triste tingene har skjedd er en ganske interessant opplysning, når det nå altså nærmest presenteres som dagens praksis.

Dette her minner vel ganske mye om hvordan de rasistiske og muslimfiendtlige miljøene opererer? Finne fram tall og statistikk, og sjonglere dem dit man vil? Da sikter jeg ikke til forskernes resultater, men hvordan VG legger fram resultatene.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:04   #49
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Her er en link til artikkelen VG refererer til.

Jeg synes forresten kommentaren til Mala Wang-Naveen i Aftenposten var på grensa til flåsete, den fra Preben Aavitsland var mye bedre

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 15:14   #50
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror norsk-indiske jentebarn blir valgt bort

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Blir ikkje det det samme då?
Dersom eg seier at eg trur du er psykopat eller at eg trur du er trygdesvindler, så beskylder eg deg vel for å vere det?
I alle fall slik eg forstår ordet "beskylde".

Jeg har ikke lest rapporten, så jeg vet ikke om forskerene har benyttet termen "tror". Jeg antar de ikkehar det;-)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no