Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

California med barn - hjelp!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-07, 21:42   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

California med barn - hjelp!

Jeg har nå i et par dager søkt etter turer til California. Jeg sliter med å finne overnatting til en saklig pris. Vi reiser med en toåring, og det er da et poeng at vi bor et sted som kan avlaste oss litt, altså badebasseng, andre barn etc. Jeg har tittet på noen resorts i San Diego, Santa Barbara og San Fransisco. Herregud for noen priser! 3500 kr per natt blir heavy når vi skal være der i en måned.

Jeg har ikke vært i California tidligere. Så nå trenger jeg rett og slett litt hjelp til å finne frem til en bra sommerferie der borte. Hvis noen kjenner til et ålreit sted å bo, eller har link til et sted som kan hjelpe oss videre så blir jeg kjempeglad!

(Må dog legge til at vi ikke har bestilt flybilletter ennå, så det kan være at vi ombestemmer oss dersom det blir for mye pes. Altså er vi kun på drømmestadiet. Vi hadde egentlig bestilt en chartertur, men vi ble aldri helt fortrolige med å skulle reise til Mallorca, så vi avbestilte den i går. Så nå er det bare å starte planleggingen igjen!)

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 22:07   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Jeg anbefaler at du sjekker www.tripadvisor.com og www.babygoes2.com

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 13:15   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Tusen takk for kjempefine linker, liefje. Tripadvisor kjenner jeg til, men den siden for reiser med barn var ny for meg. Den var super!

Jeg har lett opp et par ting selv, i tilfelle andre skulle være interessert i California.

www.flyaway.no - hjelper til med å sette sammen reiser som passer dine behov. Har også diverse kampanjetilbud på flyreiser.

www.usaspesialisten.no - samme som flyaway.

http://forbruker.no/reise/article1579963.ece - "Barnas amerikanske drøm", artikkel i Aftenposten om barnevennlig tur til California. Inneholder diverse linker til fornøyelsesparker som er verdt å besøke.

www.sandiego.com - her kan man finne leiligheter til leie, hoteller etc.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 11:41   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Da fortsetter jeg å tipse meg selv i min egen tråd.

Etter å ha konferert med locals har jeg funnet ut at i San Diego er det bra å bo i Mission Beach og Pacific Beach. Downtown har lite å by på, og det er bedre å kjøre til Sea World og heller bo ved disse strendene.

Jeg har nå bedt om pristilbud på følgende hotell i Los Angeles: http://www.loewshotels.com/en/Hotels.../Overview.aspx Skal være bra. Og ligger på stranden. (Note to self: Trene, trene, trene før du begir deg ut på stranden i bikini her.)

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 11:52   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

California er fantastisk! Men jeg har bare vært der uten barn da. Skal dere reise litt rundt, eller er det mer an alternativ "sydenferie"?

Det er nok sånn at om dere forventer store bassengområder som på en vanlig sydenferie, så vil det bli dyrt. Men dere kan finne mange hotell med utendørsbasseng. Best Western er ok standard, og har ofte basseng. Mener vi betalte ca 600 kr natta der, men det lå litt avsides. Men når man er i California må man uasett ha bil.

Tror ikke jeg hadde dratt til California for å bare ligge ved et basseng. Da er det mye billigere og lettere å reise til feks Mallorca (som vi skal i år). Men om man har såpass store barn at man kan farte litt, er det helt fantastisk!

Man har alt: shopping, Hollywood, strender, fornøyelsesparker og flott natur om man feks drar litt opp i fjellene eller langs kysten.

Er skikkelig misunnelig nå, kjenner jeg.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 12:59   #6
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Jeg har vært mye i California ettersom familien min har mange venner der fra da moren min bodde der da hun var ung. Jeg har venner både i L.A. og i San Diego. Har ikke vært i San Diego selv, men mye i L.A., mange småsteder oppover langs kysten mot San Fransisco og i San Fransisco.

Nå ligger sykdomståken tykk her hjemme, skal se om jeg har noen tips når den letter litt.

Når planlegger dere å dra, forresten?

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 17:36   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Tusen takk for svar, Apple og Cielo!

Apple; det blir nok en blanding av sydenferie og opplevelser. Vi planlegger å være en del på stranden, samtidig som vi ønsker å få med oss Disneyworld, Universal Studios etc. Vi skal leie bil, men siden vi har med oss en toåring ønsker vi å tilbringe minst mulig tid i bilen. Etter å ha vært i LA i et par uker tenker vi å fly til San Fransisco og være der en uke. Her har min mann vært veldig mye, så han har ørtogfjørti ting han ønsker å ta oss med på.

Cielo; vi reiser forhåpentligvis i begynnelsen av juli, kjempeflott om du har noen bra tips! Og god bedring!

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 23:43   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Regner med du har kikket her ?

Mission Bay er kjempefint! Husker vi bodde på hotell der.
Kan dessverre ikke hjelpe med hotell og slikt; vi leide hus når vi bodde der, så jeg har rett og slett ikke peiling i det hele tatt.
Ender dere opp i San Diego, så må dere innom La Jolla. Det var der vi bodde!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 00:33   #9
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Denne tråden må jeg abonnere på, for vi skal til Santa Barbara til høsten, og kanskje reise litt rundt i California etter hvert.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 19:19   #10
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Vi var 1 mnd i California/Nevada i fjor sommer. Vi bodde hele tiden på Ramada Inn (ramada.com), det er en motell kjede, men grei standar, basseng på omtrent alle plassene (dog ikke oppvarmet). Vi betalte vel litt i overkant av 12 000 for 1 mnd.

Jeg har vært omtrent i hele California da jeg har bodd der i 1 år, og vært på ferie der 3 ganger utenom (giftet meg der i fjor sommer ). San Francisco er min "hjemby" og en by som har mye spennende å tilby. Det er en by som jeg alltid vil ha i mitt hjerte

Monterey/Carmel, er absolutt verdt et besøk. I Monterey har de verdens største akvarium (var iallefall det i -97). Carmel er en sjarmerende liten by.

LA synes jeg ikke noe om. Disneyland er og blir favoritten Det samme med Hollywood (husker jeg var skuffet første gang jeg var der, men andre gangen oppdaget jeg alle de kule butikkene ). Og Beverly Hills er absolutt verdt et besøk. Der har de forresten en veldig god indisk restaurante.

San Diego er min favoritt by Der har jeg familie, og jeg elsker å være der. Desverre var jeg ikke der i sommer for vi prioriterte Las Vegas, men neste gang jeg skal til California så blir det til San Diego! Absolutt!!Det er byen som resulterte i at jeg flyttet til California for 1 år

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:44   #11
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Blir det California på dere, Monsoon?

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 10:49   #12
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Denne tråden må jeg abonnere på, for vi skal til Santa Barbara til høsten, og kanskje reise litt rundt i California etter hvert.

Gled deg ,Santa Barbara er bare så koselig. Vi stortrivdes da vi kjørte vestkysten i 2006. Hadde med alle 4 barna .Vi vil tilbake så snart som mulig

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:59   #13
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Blir det California på dere, Monsoon?

Nei, det blir det ikke. Vi skal til østkysten (NY, Boston og Martha's Vineyard). Jobbissues. Men det blir nok bra!

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 20:03   #14
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nei, det blir det ikke. Vi skal til østkysten (NY, Boston og Martha's Vineyard). Jobbissues. Men det blir nok bra!


Det blir helt sikkert knall. Håper vi får tid til en tur der også om ikke så alt for lenge. Kunne tenkt meg 3 ukers rundtur der i høst ....nyyydelige farger der da. Har kun vært i Washington og New York på østkysten.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 04:03   #15
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Gled deg ,Santa Barbara er bare så koselig. Vi stortrivdes da vi kjørte vestkysten i 2006. Hadde med alle 4 barna .Vi vil tilbake så snart som mulig

Godt å høre!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:21   #16
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av morgana, her.

Det blir helt sikkert knall. Håper vi får tid til en tur der også om ikke så alt for lenge. Kunne tenkt meg 3 ukers rundtur der i høst ....nyyydelige farger der da.

Å ja, nydelige farger! Vi var på Long Island en tur i fjor, på Jones Beach. Dette er i NY da, så det er vel ikke akkurat New England. Men det var i hvert fall de mest fantastiske farger. Stranden var blå, lilla og rosa. Helt vanvittig. Jeg samlet med meg en mengde skjell, de var så vakre. Jeg gleder meg til å komme tilbake.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 12:28   #17
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: California med barn - hjelp!

Martha's Vineyard er nydelig, der var jeg flere ganger med familien min da jeg var liten. God tur!

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no