Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-07, 21:15   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Har prøvd å sette en grense for 40.000 for reisen (fly+hotell)
Vi er to voksne og to barn....
Det er ikke lett å finne noe som ikke koster mer enn 40.000, ihvertfall
ikke ferdige pakker...
Prøvde å søke på fly og finne hotell utenom på nettet, men bare flyreisen
kommer på over 30.000
Vil jo ha litt ok standard på hotellet også da
Kan kanskje klare å få skrapet sammen til 42-44.000, men helst ikke over 40.000kr.

Reisemål jeg har tittet på:
Mexico, Isla de Margarita, Cuba, Mauritius, Dom. Republikk, Brasil.

Har du noe tips til hvor det er fint for en barnefamilie å reise? (ikke canariøyene
e.l.)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 06:55   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eksotisk reise-hvor skal vi dra?

Har dere tenkt på å reise i andre retningen, altså mot asia? Kanskje det kan være billigere å reise den veien? *grønn*

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 06:59   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eksotisk reise-hvor skal vi dra?

Bare for moroskyld så prøvde jeg litt på www.klm.com og fikk to voksne og to barn t/r Hongkong (fra 17. juni-24. juni bare sånn for å velge en dato) til 26 632 kr.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 07:02   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eksotisk reise-hvor skal vi dra?

Vil forresten også tipse om www.hotell.no (selv om du sikkert har blitt tipset om de fra før.)

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 08:31   #5
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Takk for tips!

Må bare legge til at vi skal være borte i to uker....
Og det må være fin strand der

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 08:37   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Hmm... Er ikke noe strandmenneske selv, så jeg vet faktisk ikke.

Men hva med Egypt?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:32   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Jeg ville valgt Brasil. Jeg ville reist til Rio, Foz do Iguassu og Ilha do Mel.
Prisklasse avhenger veldig av hvilken standard dere mener er bra nok.
Jeg hadde glatt funnet på å ta med meg mann og begge barn på buss rundt i Brasil. De har virkelig flotte busser og det er billig. Man kan også bestille sovebuss hvor man kan ligge. Hoteller finnes i alle prisklasser. Vi bodde superbillig i Foz på et hotell som hadde en standard som for meg er mer enn nok. Det finnes også luksushoteller hvis man vil ha det.
På Ilha do mel finnes bare små gjestehus.Der er det ingen biler og bare stille og fredelig.

Dette er min ultimate drømmeferie. Byliv i Rio, storslått natur i Foz og deilig badeferie på Ilha do mel.
Avstander er store. Man kan ta fly, leie bil eller reise med buss.

Jeg vet ikke hva totalpris på noe sånt kan komme på. Hotell og lokal transport varierer veldig i pris avhengig av hva man velger.

Bare ikke velg å overnatte på motell i Brasil .. eller det kan jo være eksotisk nok det

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:35   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksotisk reise-hvor skal vi dra?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Bare for moroskyld så prøvde jeg litt på www.klm.com og fikk to voksne og to barn t/r Hongkong (fra 17. juni-24. juni bare sånn for å velge en dato) til 26 632 kr.

Hong Kong er et kjempegodt valg. Storby, shopping på grensa til Kina og flotte øyer med strender like utenfor. Disneyland like ved flyplassen. Buss, tog og metrosystem som er enklere enn noe annet sted og koster nesten ingen ting. Taxi er også veldig billig. Man kan ta ferge over til Macao og man kan ta noen dager inne i Kina.

Hong Kong om sommeren er varmt og fuktig. Om høsten kan det bli forrykende uvær. Ellers er det ganske bra klima.

Jeg har en drøm om familieferie også der. *drømme*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 15:04   #9
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Bali er også et flott reisemål for barnefamilier. Balinesere er veldig barnekjære, det er flotte strender, spennende kulturtilbud (musikk, dans) og fantastiske natur- og kulturlandskaper.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 21:39   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ville valgt Brasil. Jeg ville reist til Rio, Foz do Iguassu og Ilha do Mel.
Prisklasse avhenger veldig av hvilken standard dere mener er bra nok.
Jeg hadde glatt funnet på å ta med meg mann og begge barn på buss rundt i Brasil. De har virkelig flotte busser og det er billig. Man kan også bestille sovebuss hvor man kan ligge. Hoteller finnes i alle prisklasser. Vi bodde superbillig i Foz på et hotell som hadde en standard som for meg er mer enn nok. Det finnes også luksushoteller hvis man vil ha det.
På Ilha do mel finnes bare små gjestehus.Der er det ingen biler og bare stille og fredelig.

Dette er min ultimate drømmeferie. Byliv i Rio, storslått natur i Foz og deilig badeferie på Ilha do mel.
Avstander er store. Man kan ta fly, leie bil eller reise med buss.

Jeg vet ikke hva totalpris på noe sånt kan komme på. Hotell og lokal transport varierer veldig i pris avhengig av hva man velger.

Bare ikke velg å overnatte på motell i Brasil .. eller det kan jo være eksotisk nok det

Hørtes spennende ut!
Meeen tror nok det blir for mye for oss som er vant til charter
Tenkte mer en pakkereise fra Startour, Apollo, Ving etc., eller å bestille fly
og hotell selv, tør nok ikke å begi oss ut på for mye.....
Hadde det vært uten barn hadde saken stilt seg annerledes

Frister veldig med Mauritius da.....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 21:45   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Vi skal til Brasil og har bestilt sommerhus gjennom finn (norske eiere) for slikk og ingenting. Du kan sikkert finne andre steder også.

Nordkysten av Dom Rep er flott, jeg synes all inclusive er dørgende kjedelige, men meg om det. I Cabarete kan du få litt av begge deler.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 21:53   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Vi skal til Brasil og har bestilt sommerhus gjennom finn (norske eiere) for slikk og ingenting. Du kan sikkert finne andre steder også.

Nordkysten av Dom Rep er flott, jeg synes all inclusive er dørgende kjedelige, men meg om det. I Cabarete kan du få litt av begge deler.

Brasil er jo også noe vi har tittet litt på.
Hvor i Brasil er dette? og hva måtte dere betale for reisen?
Vi ønsker å reise til vinteren, er vel kanskje best i nov.?
Har aldri vært på all inclusive, men hører flere sier at det ikke er noe særlig....
(tenkte det var litt praktisk med barn jeg da )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 14:57   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Det er nok praktisk, men ulempen er at de fleste av denne typen hoteller ligger ganske isolert, og man må da spise på samme sted kveld etter kveld etter kveld. Alle aktiviteter må vanligvis bestilles gjennom resorten, man blir ofte advart og skremt mot å ta kontakt med den farlige lokalbefolkningen. Det er vanskelig å gå fritt og rusle rundt i byene, som er mer enn halve ferien for min del. Ikke umulig, selvsagt, men vanskeligere (og resorten er selvsagt interessert i å holde folk på området). Det er en smakssak, men jeg liker det ikke.

Vi har ikke fått bestilt fly enda, vi venter på et tilbud. Men det finnes gode ruter både til Natal og Fortaleza, som ligger ganske langt nord i Brasil. Jeg er enig med Hattifnatten at sør-Brasil er mer tiltalende, men til dette formålet synes jeg nord er litt enklere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 15:49   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Du har fått mange gode tips her.

Jeg syns absolutt at dere bør teste noen annet enn charter. Vi reiser mye og gidder aldri å reise charter. Mye enklere og behageligere. Charterfly er trange, man må alltid vente mye og flyene er ofte forsinkede. Det eneste tipset jeg har som du bør tenke på når du ikke reiser charter er å sjekke taxipriser med flere, de som står inne på flyplassene og skal "selge" taxireiser er ofte dyre.

Jeg håper dere finner noe som dere blir fornøyde med, uansett om det er charter eller ikke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:43   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Dere bør selvfølgelig reise til Karibien!! Bestill en startpakke dvs. fly og hotell t/r Miami, og reis på cruise en uke eller 10 dager. Da kan dere virkelig slappe av, alt inkludert, samtidig som dere får sett og opplevd forskjellige steder og masse aktiviteter.

Og velger dere cruise i østlige Karibien, skal jeg ta på meg guide-oppdrag den dagen dere er på St.Maarten

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 19:33   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dere bør selvfølgelig reise til Karibien!! Bestill en startpakke dvs. fly og hotell t/r Miami, og reis på cruise en uke eller 10 dager. Da kan dere virkelig slappe av, alt inkludert, samtidig som dere får sett og opplevd forskjellige steder og masse aktiviteter.

Og velger dere cruise i østlige Karibien, skal jeg ta på meg guide-oppdrag den dagen dere er på St.Maarten

Hørtes fortryllende ut
Men hvor billig er ikke det...he..he

Har begynt å se litt på Brasil, sett mange flotte leiligheter på finn.no

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 00:14   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eksotisk reise - hvor skal vi dra?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hørtes fortryllende ut
Men hvor billig er ikke det...he..he

Har begynt å se litt på Brasil, sett mange flotte leiligheter på finn.no

Joda, dere kommer ikke noe særlig over 40 000,- for cruise inkl. flyreise. Mange tilbud som man kan hoppe på!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no