Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syklist-krenk! Innafor?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-16, 16:17   #61
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syklist-krenk! Innafor?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo et idiotisk prinsipprytteri! Hensikten med at man ikke har vikeplikt når de sykler er for å sikre at syklister ikke kommer bråfort uti fotgjengerfeltet. Om man ser at bilen har registrert syklisten og senker farten, så er det da i alles interesse at han bremser trafikken og seg selv minst mulig, og sykler over!

Poenget er jo ofte at de ofte kommer i stor fart og tar som en selvfølge at man ser de og stopper uansett. Fordi det er et fotgjengerfelt der. Spesielt ett sted har dette skjedd flere ganger. Det er et sted sykkelfeltet slutter. Sykler de videre i veien har de vikeplikt selv, defor er det mye enklere å ta forgjengerfeltet og håpe biler stopper for de.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 16:18   #62
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syklist-krenk! Innafor?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo et idiotisk prinsipprytteri! Hensikten med at man ikke har vikeplikt når de sykler er for å sikre at syklister ikke kommer bråfort uti fotgjengerfeltet. Om man ser at bilen har registrert syklisten og senker farten, så er det da i alles interesse at han bremser trafikken og seg selv minst mulig, og sykler over!

Jepp.
Jeg får kløe av de som ikke har som hovedfokus på å få trafikken til å flyte.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 16:41   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syklist-krenk! Innafor?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Poenget er jo ofte at de ofte kommer i stor fart og tar som en selvfølge at man ser de og stopper uansett. Fordi det er et fotgjengerfelt der. Spesielt ett sted har dette skjedd flere ganger. Det er et sted sykkelfeltet slutter. Sykler de videre i veien har de vikeplikt selv, defor er det mye enklere å ta forgjengerfeltet og håpe biler stopper for de.

Men hva er alternativet da, kjøre på dem? Du er jo nødt til å stoppe, samme hvor idiotisk du syns det er, syklisten er en mykere trafikant enn deg. Jeg skjønner godt at du blir irritert og sint, akkurat som jeg blir når syklistene ikke tar hensyn til meg, en med-syklist, men alternativet er jo ikke akkurat å stå å krava.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 16:58   #64
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Syklist-krenk! Innafor?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hva er alternativet da, kjøre på dem? Du er jo nødt til å stoppe, samme hvor idiotisk du syns det er, syklisten er en mykere trafikant enn deg. Jeg skjønner godt at du blir irritert og sint, akkurat som jeg blir når syklistene ikke tar hensyn til meg, en med-syklist, men alternativet er jo ikke akkurat å stå å krava.

Selvfølgelig stopper jeg om de er nære nok. Det er jo ikke noe alternativ til akkurat det. Jeg kjører de ikke ned.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-16, 18:00   #65
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syklist-krenk! Innafor?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Syklister som ønsker å sykle over fotgjengerfeltet. De sakker fartet, når bilisten stopper går de ikke av, men gir fart og sykler over. Jeg stopper kun om de går av sykkelen. Man kan ikke forvente få alle fordelene.

. Hvorfor ikke la en syklist rulle forbi?


Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jepp.
Jeg får kløe av de som ikke har som hovedfokus på å få trafikken til å flyte.

Jeg nikker til sjåføren som en bekreftelse på at jeg er sett, så tråkker jeg fort over, det er det mest smidige med føttene festet i pedalene. Bilistene i Oslo kjører i tett trafikk uansett og tar fort igjen køen. Hvorfor bruke mer tid på å la en syklist passere.

De overmodige hiver seg i veibanen, det er ikke meg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no