Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-12, 22:52   #1
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Jeg la merke til dette i dagens papirutgave av VG, og reagerte da på hvordan dette ble framstilt. Et skandaleoppslag. Jeg så også Hagen på tv i kveld, og han virket som man kan vente etter noe sånt, lei seg og fortvilet. Greit nok at man kan være uenig med ham i mange saker, men utover det så er han jo også et vanlig menneske. Jeg tenker det fort kan skje en ulykke hvis folk går rett ut i veien, og ikke sjekker at biler som kommer faktisk ser én og faktisk stopper. Dette lærer vi også ungene. Det er jo noe av det verste som kan skje i en bil at man kjører på noen. Så å dra dette fram på denne måten i avisen syntes jeg egentlig var litt lavmål. Her lå Hagen nede. Hvor godt kan det ta føles å "ta han" da. Informasjonsmessig forstår jeg at det kan være relevant, men vinklingen var spekulativ. Dette kunne fort skjedd oss alle.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:55   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Enig, det var litt lavmål.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:56   #3
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Samme snakket mannen min og jeg om i dag også, da vi så avisforsiden.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:56   #4
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Vet du - jeg satt og tenkte eksakt det samme som deg når jeg hørte en gråtkvalt Carl I. Hagen på radio i dag. Man kan si mangt og meget om fyren og hans meninger, men dette kunne/skjer hvem som helst. Han har ikke kjørt for fort, han har ikke kjørt i påvirket tilstand, han har vært uoppmerksom, hvilket kan skje "den beste".

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:57   #5
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Dette kunne absolutt skjedd hvem som helst av oss. Lurer på om dem som ble påkjørt brukte refleks.....Bare trist for alle parter det som skjedde. Føler faktisk med Carl jeg.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:59   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Jeg har også reagert. Det skal sies at jeg ikke har sett på filmer fra sykesenga og Carl I. Hagens krokodilletårer, så jeg vet ikke helt hva jeg reagerer på. Det går litt på det å dras inn i noe unødvendig privat, det føles litt klamt rett og slett. Og iscenesatt med penger og blomster og i det hele tatt. En notis i avisa hadde holdt lenge.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:59   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Det ble brukt refleks, Pelikan.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:59   #8
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Har ikke fått med meg de overskriftene eller noe slikt, så kan ikke uttale meg om det.

Men så midt inne i et innlegg der hun som var blitt påkjørt hadde fått 2000 av han. Jeg mener, 2000?! Hva skulle nå det være liksom? Da må jeg innrømme at jeg lo litt form meg selv.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 22:59   #9
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Det er ikke ofte jeg føler på den store sympatien for Carl, men i dag hadde jeg vondt av ham. Må si at jeg undres over journalister av og til altså. Når de presterer å skrive at paret som ble utsatt for ulykken håpet Carl skulle kjøpe ny bukse til henne for å erstatte den som var blitt klippet opp av ambulansepersonalet. Ikke akkurat nyheter i mine øyne.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:00   #10
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Jeg er enig. For meg er det underlig at noen stiller på forsiden i VG fra sykesenga på den måten.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:02   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Jeg fikk vondt av mannen da jeg så han på nyhetene nå i kveld. Vi snakket også om dette her hjemme. Det er trist og kjipt, men det kunne jo skjedd med absolutt hvilken som helst bilfører !



Som aktiv Venstrepolitiker har jeg lite til overs for Frp, men det har jo virkelig ikke noe med denne saken å gjøre.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:03   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Dette kunne absolutt skjedd hvem som helst av oss. Lurer på om dem som ble påkjørt brukte refleks.....Bare trist for alle parter det som skjedde. Føler faktisk med Carl jeg.

Jeg tror faktisk at de brukte refleks. Men selv en liten refleks kan jo være vanskelig å få øye på og dette var på et sted hvor flere slike lignende ulykker har skjedd. Utydelig gangfelt og mørkt.
En så kjent person må nok regne med å komme i søkelyset i slike saker men det går en grense.
Jeg reagerte også på tv 2 nyheter hvor de "passet" opp Carl I Hagen etter endt sykebesøk. Kunne de ikke latt mannen i fred. Tv 2 ligner mere og mere på Se og Hør.
Er overhodet ikke tilhenger av Carl I og politikken men her føler jeg med han. Dette kan skje oss alle.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:03   #13
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Det var helt voldsomt ja.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:04   #14
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Jeg kjenner jeg har blitt irritert hver gang jeg har vært innpå vg i dag. Var ikke innpå å leste saken bare overskriften og så hadde de det på nyhetene i morges.

Når jeg så fremsiden tenkte jeg at det var virkelig et par oppmerksomhetssyke personer. De hadde ikke vært på fremsiden om noen andre hadde kjørt på de.
Offentlige personer er og mennesker som begår feil og havner i ulykker som oss andre dødelige.

Jeg syns synd på Hagen i denne situasjonen.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:04   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Men så midt inne i et innlegg der hun som var blitt påkjørt hadde fått 2000 av han. Jeg mener, 2000?! Hva skulle nå det være liksom? Da må jeg innrømme at jeg lo litt form meg selv.

Det var for å dekke den ødelagte buksa. Den skadde uttalte i VG at det hjalp ganske mye.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:08   #16
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Jeg har og tenkt på dette i dag.
Det er mye ved Carl I Hagen som jeg ikke liker eller skjønner når det kommer til politikk og hvordan han er verbal.
Men akkurat i denne situasjonen så er jo mannen, en man som har gjort noe som er veldig vondt, og som kan skje den beste, hvis man er uheldig. Og ikke har han kjørt med promille. Han såg de rett og slett ikke når de kom rundt svingen i et kryss. Og det kan dessverre skje alle.
Lavmål fra VG. Er dessverre ikke overrasket på hva som kom på trykk fra VG om dene saken.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:08   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Jeg kan jo si at jeg ikke føler for å ta parti med Carl I. Hagen i selve handlingen. For alt jeg vet kan han ha kjørt veldig uvettig. Og det å kjøre på noen i et gangfelt hvor vedkommede faktisk har på seg refleks - jeg synes det blir for lettvint å si litt sånn pyttsann at det er sånt som kan skje alle. Det er ganske alvorlig. Når det er sagt, så tenker jeg ikke at det aldri kunne ha skjedd meg. Det blir bare litt fjernt når all sympati går Hagens vei, og ikke til de som har skadet. Her tror jeg at media kan ha gjort de skadde en bjørnetjeneste, rett og slett.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:09   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kan jo si at jeg ikke føler for å ta parti med Carl I. Hagen i selve handlingen. For alt jeg vet kan han ha kjørt veldig uvettig. Og det å kjøre på noen i et gangfelt hvor vedkommede faktisk har på seg refleks - jeg synes det blir for lettvint å si litt sånn pyttsann at det er sånt som kan skje alle. Det er ganske alvorlig. Når det er sagt, så tenker jeg ikke at det aldri kunne ha skjedd meg. Det blir bare litt fjernt når all sympati går Hagens vei, og ikke til de som har skadet. Her tror jeg at media kan ha gjort de skadde en bjørnetjeneste, rett og slett.


Enig med deg i det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:10   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

Jeg fikk litt vondt av han da jeg så han på tv.
Jeg deler ikke hans meninger om mangt og meget, men fikk vondt av han.
Klart han er er opprørt over det som er skjedd. Unødvendig av journalisten å spørre han ut på den måten etter sykehusbesøket.

Jeg synes ikke selve besøket hans på sykehuset virket suspekt. Jeg ville nok gjort det samme selv om jeg var i hans situasjon. For å beklage, og se med egne øyne at det gikk bra med de. Blomster ville jeg også hatt med meg.
Pengene var for at hun kunne kjøpe seg ny bukse. Det var jo tross alt favorittbuksen hennes.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 23:12   #20
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avisopplaget om Carl I. Hagen og påkjørsel

I kveld var jeg ute å kjørte og mange var uten refleks og noen få hadde en lite brikke hengende på siden. Utrolig vanskelig å få øye på på mørke steder.
En sortkledd kom til og med trillende på ei barnevogn også den helt mørk.
Jeg føler med den skadde og ja jeg føler med den som kjørte.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no