Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tvillinger født med 5 års mellomrom

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-12, 23:24   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Tvillinger født med 5 års mellomrom

På nrk.no kunne man lese i dag om et tvillingpar født med 5 års mellomrom.

Men er de da egentlig tvillinger? Logikken min rekker ikke helt fram her kjenner jeg.

Sitat:

Den spesielle historien startet da ekteparet startet med prøverørsbefruktning i 2005. Et års tid senere kom sønnen Reuben til verden, men familien hadde også valgt å fryse ned et embryo – som er et foster i et svært tidlig utviklingsstadium.
Fikk full klaff

Fire år senere valgte familien å benytte seg av det samme embryoet og fikk full klaff på prøverørsbefruktningen.

Ok, i mitt hode er det egentlig det samme som om hun skulle blitt gravid med han først, født han, blitt gravid 5 år senere og født henne. Altså søsken men ikke tvillinger?
Det er jo snakk om to egg?

Jeg har jo tvillinger som er født med noen få min mellomrom. Ja de går for å være tvillinger, men er så ulike som bare det. De er SØSKEN. Og hadde de vært født noen år fra hverandre hadde ingen trodd de var tvillinger. (det er bare like klær og samme vogn som gjør at folk tror det er tvillinger nå.)

Er jeg helt på jorde nå når jeg tenker at disse to som er skrevet om her ikke er tvillinger, men vanlige søsken? Har jeg gått glipp av noe i lesingen her?
Hva mener dere?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:26   #2
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

I mitt hode er tvillinger to søsken som har bodd samtidig i samme livmor.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:28   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Jeg syns ikke det er tvillinger - man må ha vært i samme livmor på samme tid for å være tvilling i mine øyne. Hvis det er snakk om eneggede tvillinger som er født med flere års mellomrom syns jeg det teller som tvillinger.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:29   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

I mitt hode er tvillinger to søsken som har bodd samtidig i samme livmor

Enig med deg. Men man KAN strengt tatt definere tvillinger som to helsøsken som er befruktet samtidig.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:30   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Enig med livmordefinisjonen.

Men hva mener HI med :Det er jo snakk om to egg.
Er ikke de fleste tvillinger fra to egg?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:31   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

I mine øyne er ikke dette tvillinger, men søsken. En storebror og en lillesøster, født med 5 års mellomrom.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:34   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Selvfølgelig er de ikke tvillinger.
Men jeg vet at mange i IVF-karusellen leker litt med tanker rundt det å benytte fryste egg. Det er jo ganske spesielt å sette inn et egg som ble befruktet på akkurat samme tid som et søsken som ble født flere år tidligere. Og da kommer det en del tanker. Men det er å dra det ganske så langt om man klarer å overbevise seg selv om at man har tvillinger.

Man kan jo leke litt med tanken om at det blir som toeggede tvillinger, siden eggene kommer fra samme eggløsning, og blir befruktet samtidig, men født på ulikt tidspunkt. Men det ER jo ikke tvillinger.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:36   #8
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Enig med livmordefinisjonen.

Men hva mener HI med :Det er jo snakk om to egg.
Er ikke de fleste tvillinger fra to egg?

Men hvis utgangspunktet hadde vært ett befruktet egg, som hadde utviklet seg til to embryo, og det ene hadde blitt fryst ned, så ville jeg vært med på at de var tvillinger født med fem års mellomrom. Men eggene settes vel inn før utviklingen har kommet så langt, vil jeg tro.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:37   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Jeg er mest forbauset over at dette er en nyhetssak - det er jo veldig valig i prøverørskretser. I alle fall kjenner jeg til flere tilfeller.

Logisk sett er de jo på en måte tvillinger også, ettersom embryoene har samme genmateriale og er like gamle. Dét er en fascinerende tanke, synes jeg, at et nyfødt barn "egentlig" er f.eks. 4 år gammelt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:39   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kan noen forklare meg hva som er spesielt her? Det er da "dagligdags" at befruktede egg legges på frys og settes inn noen år senere. Kan man liksom kalle alle barn født etter fryseforsøk "tvillinger", "trillinger", "firlinger" osv?

Hvis både "grunnforsøket" som fryseeggene stammer fra og de nedfryste forsøkene gir resultat, så. Det skal jo litt til statistisk sett, men er ganske vanlig, som du skriver.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:39   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Enig med livmordefinisjonen.

Men hva mener HI med :Det er jo snakk om to egg.
Er ikke de fleste tvillinger fra to egg?

Det kan jo være eneggede tvillinger vet du.

Men ja, jeg skrev litt fort og sleivete. Jeg mener som LittLemen sier at tvillinger er søsken som har delt livmor samtidig.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:41   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kan noen forklare meg hva som er spesielt her? Det er da "dagligdags" at befruktede egg legges på frys og settes inn noen år senere. Kan man liksom kalle alle barn født etter fryseforsøk "tvillinger", "trillinger", "firlinger" osv?

Ja nettopp, det er der jeg også er.
Da har jeg en "trilling" i fryser'n i Haugesund.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:45   #13
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ganske mange som får lagt flere befruktede egg på frys etter samme uttak. Jeg vet om flere som har hatt kun ett uttak og som har fått barn på fryseforsøk etterpå.

Jeg fikk flere egg på frys etter første uttak. Et frys gikk adundas etter en del uker og det neste ble tvillingene.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:47   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ganske mange som får lagt flere befruktede egg på frys etter samme uttak. Jeg vet om flere som har hatt kun ett uttak og som har fått barn på fryseforsøk etterpå.

Jeg har ti befruktede egg i fryseren. roduktiv:
Kanskje jeg skal satse på å bli som kate+8? Bare at de komme rmed litt mellomrom da. Blir sliten av tanken her kjenner jeg.

Men rent teoretisk kan man jo dra det så langt som å si at de er som toeggede tvillinger osv, men i praksis syns jeg dette blir litt utpå jordet et sted.
Uansett er jeg der at jeg syns det er ganske fasinerende å tenke på at snuppa er ute i friskluft for tredje gang. Først for befruktning, ned i fryseren, så opp for tining, og så ble hun født.

Hun har forøvrig en bitteliten storebror som aldri ble, og jeg har aldri tenkt på dem som tvillinger.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:28   #15
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Selvfølgelig er de ikke tvillinger.
Men jeg vet at mange i IVF-karusellen leker litt med tanker rundt det å benytte fryste egg. Det er jo ganske spesielt å sette inn et egg som ble befruktet på akkurat samme tid som et søsken som ble født flere år tidligere. Og da kommer det en del tanker. Men det er å dra det ganske så langt om man klarer å overbevise seg selv om at man har tvillinger.

Man kan jo leke litt med tanken om at det blir som toeggede tvillinger, siden eggene kommer fra samme eggløsning, og blir befruktet samtidig, men født på ulikt tidspunkt. Men det ER jo ikke tvillinger.

Jeg husker jeg alltid synes det var rart å tenke på at embryoene var like gamle da vi holdt på med forsøk + frys, og tenkte en del over hvordan man forholder seg til akkurat dette, men det var aldri et stort tema (spesielt siden vi aldri lyktes med noen av fryseforsøkene og til slutt valgte å langtidsodle fremfor å fryse ned på de siste forsøkene).

Jeg er forøvrig enig i "samtidig i livmoren"-definisjonen når det gjelder tvillinger. Selv om embryoene ble befruktet samtidig har jo eggene og råmaterialet til sædcellene sånn sett ligger der fra fødselen av allikevel.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 07:38   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ganske mange som får lagt flere befruktede egg på frys etter samme uttak. Jeg vet om flere som har hatt kun ett uttak og som har fått barn på fryseforsøk etterpå.

Ja, det gjør jeg også, som sagt - jeg har jo flere år bak meg i dette gamet og kjenner veldig mange IVF-ere, men jeg mener likevel at det skal litt til statistisk sett for at både hovedforsøket og fryseforsøket skal lykkes. Ved et vanlig IVF-forsøk er det vel 30-40 % for klaff, og for fryseforsøk en god del lavere (ettersom mange egg ikke overlever opptiningen). Så kan man jo begynne å regne.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:22   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja men siden antall på frys fra samme uttak kan være ganske høyt så vil mange lykkes med minst to. I alle fall såpass mange at jeg ikke har sett på det som noen sensasjon.

Nei, det var jo mitt poeng i det første innlegget jeg skrev også - at dette absolutt ikke er uvanlig. Men husk også at mange (f.eks. meg, med fire ordinære forsøk) aldri får noen fryseegg i det hele tatt. Det er (eller var, i alle fall) stor forskjell på hvor mange egg det er vanlig å få på frys ved de ulike klinikkene. Da jeg var i gamet, var St. Olavs blant de klinikkene som hadde flest fryseegg. Ullevaal hadde ikke engang tilbudet. Hvis jeg tipper at jeg kjenner 100 IVF-ere, er det bare et par-tre av disse som har to barn i ulik alder fra samme forsøket (men langt flere som har fått "ordentlige" tvillinger).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:30   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Enig med livmordefinisjonen.

Men hva mener HI med :Det er jo snakk om to egg.
Er ikke de fleste tvillinger fra to egg?

Eneggede tvillinger er fra ett egg, Bæret. Som deler seg noen dager etter det er befruktet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:58   #19
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom

Så i følge denne artikkelene, så ville jeg hatt trillinger, om fryseforsøket i februar 2011 hadde ført frem?????

Nei, da hadde det blitt et søsken som tilfeldigvis var befruktet på samme tidspunkt som tvillingene.
Tvillinger/triller er det kun når det deles livmor.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 10:15   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tvillinger født med 5 års mellomrom

Jeg skulle gått med p åat de var tvillinger dersom de egentlig var eneggede, som hadde delt seg så tidlig at et ble satt inn og et lagt på frys. Men slikt skjer vel ikke.

Så nei, de er søsken, ikke tvillinger. Tvillinger må ha vært samtidig i livmora ja. Eller komme fra samme egg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no