Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 12:43   #1
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Jeg har stort sett merket tøy med en penn på vaskelappen, og er fornøyd med det. Men hjemmestrikket ulltøy er det jo ingen vaskelapp, og jeg får aldri sydd på de båndene jeg har. Har hørt at det finnes noen lapper som festes med en liten plastdings, noen som vet hva jeg snakker om?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:57   #2
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Sabo har, se her: http://www.sabo.no/display.aspx?menuid=0&prodid=72

Vi har sånne, og de er finfine til ulltøy Bare pass på at du fester "riktig" vei så ikke den delen du har knekt av gnager.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 13:30   #3
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Flott! Takk for hjelpen, de er bestilt.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 13:40   #4
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Sabo sine er kjempefine. Lager "hengeløkke" på klær som ikke har noe å henge etter.
(Husk å bestille tagits også.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:44   #5
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

De har vi også :nikkerivrig: De er kjempefine

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:35   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Jeg har selv dette stemplet og det er supert. Stempler rett i klærne og det holder lenge.

PSI - tåler maskinvask!
Premium Self-Inker
PSI selvfargende stempel er en av de nyeste teknologiene innen gummistempel. Disse stempelene bruker en oljebasert farge som holder 2-3 ganger lengre enn tradisjonelle gummistempel. Avtrykkene vil på grunn av den oljebaserte fargen, ligne mer på trykk enn tradisjonelt stempel.

Med PSI-stempelet kan du raskt og enkelt merke barnas tøy! Tåler 60 graders vask.
Anbefales til alle småbarnsforeldre!

Du får stemplene i fargene: rød - blå - svart - grønn

Størrelser PSI
PSI 1444 44x14 mm 195,-
PSI 1854 54x18 mm 250,-
PSI 1479 79x14 mm 300,-
PSI 3255 55x32 mm 450,-
PSI 2773 73x22 mm 450,-

Alle priser er eks.mva

les mer her

http://www.stempelgravoren.no/psi.html

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 17:26   #7
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Kan ikke helt skjønne at det vil syns noe særlig med stempelgreiene..

Har du ett bildet som du kan vise fram?

Hadde jo vært deilig å sluppet å gjøre noe mer enn å stemple på klærne. Men det høres litt for godt ut til å være sant!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 17:48   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Kan ikke helt skjønne at det vil syns noe særlig med stempelgreiene..

Har du ett bildet som du kan vise fram?

Hadde jo vært deilig å sluppet å gjøre noe mer enn å stemple på klærne. Men det høres litt for godt ut til å være sant!

Har ikke bilder på denne maskinen desverre men det fungerer flott.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 17:56   #9
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Jeg har også et stempel faktisk, og har vært fornøyd med det( kjøpte det for noen år siden, har ikke brukt det i det siste). Men det fungerer vel ikke noe særlig på hjemmestrikka ullklær?!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 17:59   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Det vi har fungerer selv på ullklær, mulig vi har vært heldige, ikke vet jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:15   #11
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Da har jeg bestilt 2 stempel. Så da er det bare å vente og se hvordan det blir da!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:13   #12
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Jeg har bestilt slike som man kan stryke på av navnelapper.no. De sitter veldig bra på strikket tøy

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:09   #13
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Da fikk jeg også bestilt fine merkelapper

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:13   #14
Solsikka82
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Trondheim, x ranværing
Innlegg: 24
Solsikka82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Oji her var det mange fine tips! takk

Solsikka82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 22:56   #15
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

Har strøket på vanlige merkelapper i ulltøyet og jeg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:05   #16
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du anbefale et tøymerkesystem?

ALdri likt de klipsene, jeg - de løsner.... (erfaring fra flere typer, som mor og som pedleder i bhge).

Her strykes det på de fleste klærne, mens noe har jeg sånne tøylapper som jeg syr fast. I ullgensre og ullbukser syr jeg fast hver ende av lappen, sånn at jeg får ei god hempe.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no