Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-14, 22:07   #61
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Vel, jeg tror det er mer vanlig med rom for ekstremt allergiske, enn får rom hvor det kun er lov med hund.

Jeg har liggi på en del hoteller rundtom i landet da i forbindelse med utstilling, da er hotellet FULLT av hunder og deres eiere.

Så jeg vil nok tro at på da spesielt sånne steder, så er det nok med vanlig med allergirom enn motsatt.

Men dere som er så allergisk. Husker dere å gi beskjed om dette når dere er ute å flyr?? Regner med dere vet at dere kan risikere at noen har med valpen inn på flyet. (Ja i kabinen) og da er det den som meldte ifra først som får lov å fly, og de andre som eventuelt må gå av flyet eller infinne seg med det.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 22:18   #62
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg har vært på jobbreise med kollega som hadde med hund, og han (og hunden) fikk rom i en annen etasje enn meg. "Hund? Da må du bo i sjette." Men hunden tok jo samme heisen og brukte samme inngang, så for veldig allergiske folk vil jo det være nok til å reagere, tenker jeg? Det fins hoteller som ikke tar imot hund, da. I den byen var det bare ett av tre hotell som tillot hund, f.eks.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 18:55   #63
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Men dere som er så allergisk. Husker dere å gi beskjed om dette når dere er ute å flyr?? Regner med dere vet at dere kan risikere at noen har med valpen inn på flyet. (Ja i kabinen) og da er det den som meldte ifra først som får lov å fly, og de andre som eventuelt må gå av flyet eller infinne seg med det.

Ja, dette fikk vi beskjed om da vi ville bestille flybillett til hunden. At vi maatte vaere ute i god tid for hvis en allergiker hadde bestilt för oss, ville vi ikke faa plass paa det bestemte flyet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:01   #64
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, dette fikk vi beskjed om da vi ville bestille flybillett til hunden. At vi maatte vaere ute i god tid for hvis en allergiker hadde bestilt för oss, ville vi ikke faa plass paa det bestemte flyet.

Men hvorfor i helvete skal man ha med de jævla hundene inne i flyet da? De er jo bare til plage for alle andre. Jeg synes virkelig allergikere skulle gå først uansett. Det er en større menneskerett å få fly uten å bli syk enn at lille illeluktende FiFi skal sitte i fanget.

Fra nå av skal jeg alltid bestille allergibillett. Selv om jeg ikke er allergisk. Så kanskje allergikere får et hundefritt fly selv om de måtte reise på kort varsel.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:16   #65
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Ja, dette fikk vi beskjed om da vi ville bestille flybillett til hunden. At vi maatte vaere ute i god tid for hvis en allergiker hadde bestilt för oss, ville vi ikke faa plass paa det bestemte flyet.

Jeg er så glad for foreldreportalen, for dette visste jeg ikke før jeg leste det her for en stund siden. Etter det har vi alltid bestilt "allergibillett." 2 av oss 4 er allergiske da.

Det med hotell har jeg ikke tenkt på, men jaggu greit å bli gjort obs på det og.

liefje, så bra at du undersøker først, tydelig at det er store forskjeller.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:16   #66
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men hvorfor i helvete skal man ha med de jævla hundene inne i flyet da? De er jo bare til plage for alle andre. Jeg synes virkelig allergikere skulle gå først uansett. Det er en større menneskerett å få fly uten å bli syk enn at lille illeluktende FiFi skal sitte i fanget.

Fra nå av skal jeg alltid bestille allergibillett. Selv om jeg ikke er allergisk. Så kanskje allergikere får et hundefritt fly selv om de måtte reise på kort varsel.



Fordi at noen ganger så er valpen man kjøper ikke hos naboen.
Og å sette en 8uker gammel valp under m bagasjen er litt velkommen til herpa hund fra dag 1. Samt at det ikke alltid passer å kjøre de 10-12timene hver vei, for å hente valpen.

Ikke snakk om å ha bikkja i fanget, den må være i bur under setet hele veien.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:18   #67
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.



Fordi at noen ganger så er valpen man kjøper ikke hos naboen.
Og å sette en 8uker gammel valp under m bagasjen er litt velkommen til herpa hund fra dag 1. Samt at det ikke alltid passer å kjøre de 10-12timene hver vei, for å hente valpen.

Ikke snakk om å ha bikkja i fanget, den må være i bur under setet hele veien.

Det er da ikke hovedsaklig valper som er i flyet. Da jeg reiste sist med fly så var det med tre hunder. Så det er absolutt ikke noe man må. Folk gjør det fordi bikkja er bortskjemt og så driter de i de andre på flyet.

En annen ting er at selv om en bestiller allergitur så er det jo hår og sånt fra forrige tur om noen har hatt med seg katt eller hund. Det burde vært forbudt. Og jeg har virkelig ingenting til over for folk som tar med seg dyr, vel vitende om at de påfører andre plager.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 08-04-14 kl 19:24.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:23   #68
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Fra nå av skal jeg alltid bestille allergibillett. Selv om jeg ikke er allergisk. Så kanskje allergikere får et hundefritt fly selv om de måtte reise på kort varsel.

Tusen takk!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:32   #69
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er da ikke hovedsaklig valper som er i flyet. Da jeg reiste sist med fly så var det med tre hunder. Så det er absolutt ikke noe man må. Folk gjør det fordi bikkja er bortskjemt og så driter de i de andre på flyet.

En annen ting er at selv om en bestiller allergitur så er det jo hår og sånt fra forrige tur om noen har hatt med seg katt eller hund. Det burde vært forbudt. Og jeg har virkelig ingenting til over for folk som tar med seg dyr, vel vitende om at de påfører andre plager.

Nå er maksvekten på hund i kabinen 8kg inkl bur. Så jo det blir i hovedsak valper som er med flyet.

Hundehår, kattehår, fjør fra fugler osv. Vil fortsatt være igjen på flyet så lenge personer som har dyr har vært der. Regner vel ikke med at du mener at alle som har dyr aldri skal få fly??

Blir jo helt usakelig skal jeg være helt ærlig.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:35   #70
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Nå er maksvekten på hund i kabinen 8kg inkl bur. Så jo det blir i hovedsak valper som er med flyet.

Hundehår, kattehår, fjør fra fugler osv. Vil fortsatt være igjen på flyet så lenge personer som har dyr har vært der. Regner vel ikke med at du mener at alle som har dyr aldri skal få fly??

Blir jo helt usakelig skal jeg være helt ærlig.

Usaklig? Det er du som er usaklig her. Det er klart det hjelper om man ikke har dyr i kabinen!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:37   #71
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Usaklig? Det er du som er usaklig her. Det er klart det hjelper om man ikke har dyr i kabinen!

Men om man er så allergisk er det jo som sagt bare å gi beskjed når man bestiller fly. På samme måte som de som skal ha med seg hund må gi beskjed om at de skal ha det med seg.

Da er det naturlig nok den som bestiller først, som får førsteretten på å fly med akkurat det flyet.


En liten valp som ligger i buret sitt den korte tiden flyturen tar, den gir ikke fra seg særlig mer pels en buksa mi som er nyvaska for å si det sånn.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:40   #72
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Men om man er så allergisk er det jo som sagt bare å gi beskjed når man bestiller fly. På samme måte som de som skal ha med seg hund må gi beskjed om at de skal ha det med seg.

Da er det naturlig nok den som bestiller først, som får førsteretten på å fly med akkurat det flyet.


En liten valp som ligger i buret sitt den korte tiden flyturen tar, den gir ikke fra seg særlig mer pels en buksa mi som er nyvaska for å si det sånn.

Nei. Folk sin helse teller mer enn at andre skal ta med dyrene sine, noe som ikke er viktig i det hele tatt. Dette er verre enn røyking fordi det er ingen som blir like syke av røyking som pelsdyrallergikere kan bli det.

Og det siste avsnittet ditt er bare vås.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:43   #73
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men hvorfor i helvete skal man ha med de jævla hundene inne i flyet da? De er jo bare til plage for alle andre. Jeg synes virkelig allergikere skulle gå først uansett. Det er en større menneskerett å få fly uten å bli syk enn at lille illeluktende FiFi skal sitte i fanget.

Fra nå av skal jeg alltid bestille allergibillett. Selv om jeg ikke er allergisk. Så kanskje allergikere får et hundefritt fly selv om de måtte reise på kort varsel.

Det selskapet vi flyr med tillater bare hunder i kabinen (under 8 kilo i bur). Ingen hunder i bagasjerommet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:44   #74
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei. Folk sin helse teller mer enn at andre skal ta med dyrene sine, noe som ikke er viktig i det hele tatt. Dette er verre enn røyking fordi det er ingen som blir like syke av røyking som pelsdyrallergikere kan bli det.

Og det siste avsnittet ditt er bare vås.

Hvordan kan du si at det bare er vås???

Jeg kan virkelig ikke fatte hvordan du kan si at folk ska ha med dyrene sine ikke er viktig. For oss som henter det dyret så er det dyret grådig viktig.

Og hvis jeg bestiller først, så er det en selvfølge at jeg får ha med min hund. Så får de andre eventuelt ta flyet som går en time senere.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 19:46   #75
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er da ikke hovedsaklig valper som er i flyet. Da jeg reiste sist med fly så var det med tre hunder. Så det er absolutt ikke noe man må. Folk gjør det fordi bikkja er bortskjemt og så driter de i de andre på flyet.

En annen ting er at selv om en bestiller allergitur så er det jo hår og sånt fra forrige tur om noen har hatt med seg katt eller hund. Det burde vært forbudt. Og jeg har virkelig ingenting til over for folk som tar med seg dyr, vel vitende om at de påfører andre plager.

Jeg fölger reglene. Mulig hunden min er bortskjemt, men jeg hadde heller latt den bli igjen hjemme hos noen som kunne passe enn aa latt den fly i bagasjerommet. Men som sagt over her, var det uansett ikke tillatt med hund i bagasjerommet for dette flyselskapet.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:06   #76
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Hvordan kan du si at det bare er vås???

Jeg kan virkelig ikke fatte hvordan du kan si at folk ska ha med dyrene sine ikke er viktig. For oss som henter det dyret så er det dyret grådig viktig.

Og hvis jeg bestiller først, så er det en selvfølge at jeg får ha med min hund. Så får de andre eventuelt ta flyet som går en time senere.

Nei, det er ikke grådig viktig, for du blir ikke syk av å ikke ha med bikkja. Du blander "sjikkli, sjikkli lyst til" med viktig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:09   #77
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, det er ikke grådig viktig, for du blir ikke syk av å ikke ha med bikkja. Du blander "sjikkli, sjikkli lyst til" med viktig.

Hvordan kan du si at hunden til folk kun er lysst og ikke viktig?

At DU ikke liker hunder, betyr ikke at andre har samme syn. For noen er hunden hele livet dems.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:22   #78
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Hvordan kan du si at hunden til folk kun er lysst og ikke viktig?

At DU ikke liker hunder, betyr ikke at andre har samme syn. For noen er hunden hele livet dems.

Du skjønner ikke hva Esme sier. Esme setter to behov opp mot hverandre:
1) Hundeeiers behov for å være sammen med hunden sin og ta hensyn til denne, uten å måtte ulempe seg med å bringe hunden i bil.
2) Allergikeres behov for å ikke bli alvorlig syk.

Alle med et halvveis akseptabelt menneskesyn rangerer punkt 2 over punkt 1 i viktighet. Så er spørsmålet "Hvordan kan man kombinere punkt 1 og 2, slik at det ikke blir veldig store ulemper for den ene gruppen og begge kan ha det så ok som mulig?".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:24   #79
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du skjønner ikke hva Esme sier. Esme setter to behov opp mot hverandre:
1) Hundeeiers behov for å være sammen med hunden sin og ta hensyn til denne, uten å måtte ulempe seg med å bringe hunden i bil.
2) Allergikeres behov for å ikke bli alvorlig syk.

Alle med et halvveis akseptabelt menneskesyn rangerer punkt 2 over punkt 1 i viktighet. Så er spørsmålet "Hvordan kan man kombinere punkt 1 og 2, slik at det ikke blir veldig store ulemper for den ene gruppen og begge kan ha det så ok som mulig?".

Vel, som sagt, at man gir beskjed om at man er allergisk når man bestiller.

Jeg skjønner hva hun sier, men jeg syns der er urimelig.

Dette er KUN snakk om innenlands flyvninger.
Altså, hvorfor kan ikke allergikeren ta 10 flyet istedenfor 9 flyet om hundepersonen ringte å bestilte først?

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:28   #80
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Vel, som sagt, at man gir beskjed om at man er allergisk når man bestiller.

Jeg skjønner hva hun sier, men jeg syns der er urimelig.

Dette er KUN snakk om innenlands flyvninger.
Altså, hvorfor kan ikke allergikeren ta 10 flyet istedenfor 9 flyet om hundepersonen ringte å bestilte først?

Fordi mennesker har prioritet framfor dyr. :enkel:

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no