Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-14, 20:33   #81
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Fordi mennesker har prioritet framfor dyr. :enkel:

Men den som har med hunden er også ett menneske. :endaenklere:

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:36   #82
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Men den som har med hunden er også ett menneske. :endaenklere:

Ja, men hundeeieren kan gjerne sitte i kabinen. :edel:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:37   #83
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, men hundeeieren kan gjerne sitte i kabinen. :edel:

Jo, men ingen med vett i behold ønsker å ødelegge valpen man har betalt noen tusen for, ved å stappe den under med bagasjen.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:48   #84
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jo, men ingen med vett i behold ønsker å ødelegge valpen man har betalt noen tusen for, ved å stappe den under med bagasjen.

Ja, men da er det jo ikke verre enn at du må ta ti-flyet i stedet for ni-flyet, siden Esme og jeg har booket åtte- og niflyet som allergikere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:51   #85
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Men jeg synes Esme har et godt poeng altså: hunder bør, så sant det er mulig, ikke kjøre i kabinen på fly. Det er usolidarisk mot folk som trenger at andre viser hensyn og som kan bli syke hvis det ikke tas hensyn. Og jo flere som booker plass til hunden sin, jo vanskeligere blir det for allergikere å reise noe sted.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:52   #86
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, men da er det jo ikke verre enn at du må ta ti-flyet i stedet for ni-flyet, siden Esme og jeg har booket åtte- og niflyet som allergikere.

Når jeg bruker 2år på å planlegge en hund, så er det temmelig uaktuelt for meg å vike plassen for at en allergiker skal få reise en time før.

Det er nå engang førstemann til mølla på bestilling for å si det sånn.

Heldigvis er det også sånn flyselskapene har det, at førstemann skal få førsterett.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:52   #87
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Det finnes lovverk om hvordan man skal forholde seg til funksjonshemming hos mennesker. Allergi er en funksjonshemming. Førerhund stiller på lik linje og ved snakk om dette er det snakk om først til mølla. Verdifullt hobbydyr omfattes ikke av lovverket.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 20:56   #88
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Og dersom det er snakk om viktig reise for allergikeren må denne prioriteres. Kanskje er det ikke sånn, men da skal jeg personlig kjempe for at det blir sånn. En allergiker skal ikke miste en viktig sykehustime som haster fordi noen skal ha fido med i kabinen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 21:01   #89
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg skjønner godt at man ikke vil sende hunden sin i lasterommet. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å tenke at man skal ha samme rett som allergikere til å fly når man har med hund. Mennesker er viktigere enn hunder - så enkelt er det, og fly er beregna på transport av folk. Ja, det gjør det mye vanskeligere å være hundeeier - men om man nå insisterer på å ha hund, så får man bære byrdene ved det sjøl.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 21:09   #90
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg skjønner godt at man ikke vil sende hunden sin i lasterommet. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å tenke at man skal ha samme rett som allergikere til å fly når man har med hund. Mennesker er viktigere enn hunder - så enkelt er det, og fly er beregna på transport av folk. Ja, det gjør det mye vanskeligere å være hundeeier - men om man nå insisterer på å ha hund, så får man bære byrdene ved det sjøl.

Nå er det nå en gang sånn at flyselskapene har disse reglene, og jeg syns ikke hundeeiere gjør noe galt når de benytter seg av muligheten til å reise med fly. Jeg har aldri hatt hunden min med meg på fly, men jeg har reist med både tog og buss - er det også galt?

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 21:10   #91
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nå er det nå en gang sånn at flyselskapene har disse reglene, og jeg syns ikke hundeeiere gjør noe galt når de benytter seg av muligheten til å reise med fly. Jeg har aldri hatt hunden min med meg på fly, men jeg har reist med både tog og buss - er det også galt?

Ikke galt etter loven, men lite hensynsfullt på buss synes jeg.
På tog er man forvist til eget sted heldigvis og på enkelte hotell sammen med røykerne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 21:11   #92
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Vel reglene flyselskapene har, er førstemann til mølla.
Sånn er det nå engang.

Så lenge man bestiller i god tid å gir beskjed om allergien sin så er jo problemet løst.

Jeg står fortsatt på det at når jeg bruker åresvis på å planlegge en tur, og flyet mitt går kl 9 som passer best for meg og hunden. Vel da reiser jeg kl 9. Så må allergikeren vente til kl 10.

Selvfølgelig, hadde de sagt at personen må til en himla viktig sykehusavtale, begravelse osv. Så er jeg nå jaggu ikke dum heller. Jeg hadde selvfølgelig viket plassen. Men igjen, det er noe med og planlegge tidlig. Det må jeg gjøre, og det bør de med kraftig allergi også gjøre.

Kanskje faktisk ENDA viktigere for de med kraftig allergi å da planlegge og bestille tidlig.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 21:17   #93
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Det er allergikere veldig vant til sneglo.
Akutte sykehustimer og en del andre ting kan selv ikke en allergiker bestille tidlig. For sykehus er alternativet å ha egen transport og det er kanskje verd prisen?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 21:18   #94
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er allergikere veldig vant til sneglo.
Akutte sykehustimer og en del andre ting kan selv ikke en allergiker bestille tidlig. For sykehus er alternativet å ha egen transport og det er kanskje verd prisen?

Som sagt. Er det noe akutt så er man vel oppegående nok til å bli enige.

Men nå tenker jeg på alt som ikke er akutt.

Jeg er som sagt ikke så blåst at jeg ikke ville viket plassen min for begravelse, sykehus osv. Som skrevet.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 21:26   #95
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nå er det nå en gang sånn at flyselskapene har disse reglene, og jeg syns ikke hundeeiere gjør noe galt når de benytter seg av muligheten til å reise med fly. Jeg har aldri hatt hunden min med meg på fly, men jeg har reist med både tog og buss - er det også galt?

Jeg synes reglene burde vært annerledes. Allergikere burde alltid ha førsterett. Og jeg er ikke sånn veldig hypp på hunder på tog eller buss heller, nei, med mindre det er hunder som er på jobb. Og ja, jeg har hund sjøl. Mitt problem.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 21:52   #96
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Hittil har jeg - til tross for at jeg kjenner mange som har hatt med hunden paa fly - vaert mest redd for hvordan hunden skal reagere paa reisen. Naa er jeg mer bekymret for menneskene jeg kommer til aa möte paa veien. Og for mitt fly er det ikke snakk om aa reise en time senere. Det gaar bare to tur-retur flygninger i uken.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 21:57   #97
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg synes reglene burde vært annerledes. Allergikere burde alltid ha førsterett. Og jeg er ikke sånn veldig hypp på hunder på tog eller buss heller, nei, med mindre det er hunder som er på jobb. Og ja, jeg har hund sjøl. Mitt problem.

Hvis holder nödstilfeller utenom, vil jo dette ikke fungere i praksis. Enten maa man ha hundeforbud paa fly, ellers maa man ha en först-til-mölla prinsipp. Man maa jo kunne ha mulighet til aa planlegge reiser (pga. ferier etc.), og ikke risikere at alt evt. snus paa hodet pga. flyreisen i siste liten ogsaa hvis man skal ha med dyret. Har man booket en tur - ikke bare reisen men ogsaa overnatting etc. - for flere personer og hund, gaar det jo ikke an aa forandre det paa sparket. Hvem skal da evt. dekke kostnader ift. f.eks. hotell som er betalt og som ikke kan kanselleres paa kort frist? Bare for aa se paa ökonomien i det hele.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:00   #98
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Gjerne hundeforbud for min del!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:03   #99
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Fordi mennesker har prioritet framfor dyr. :enkel:

Jeg synes ikke det er en menneskerett å få reiser med fly klokken 9 fremfor klokken 10.

Digresjon: I Australia var det ikke båndtvang. Veldig rart å være i parker ol med løse hunder rundt meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 22:03   #100
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Gjerne hundeforbud for min del!

Det skjönte jeg. Ville bare egentlig sette strek for diskusjonen om hvem som skal ha försterett dersom dagens regler fortsatt skal gjelde. For det maa jo bli den som reserverte först.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no