Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-07, 21:12   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Får bare pakke setet supergodt inn når det skal ut og fly.

Spør butikken om du kan få et som ikke er utpakket. De er sikkert pakket for å tåle transport.
Hvis du kjøper nytt da. Evt. få tak i et pakkefirma som kan fylle en diger eske med sånne chips, da er det rimelig trygt for støt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 22:08   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Britax Two-Way. Hvis du verver litt i bokklubben så får du setet for under 800kr.

Hvem i alledager sier at jeg er medlem i bokklubben?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 23:34   #23
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvem i alledager sier at jeg er medlem i bokklubben?

Enda bedre. Da trenger du bare å finne en til som kan verves.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:23   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

---------------------------------


Sist redigert av Mei : 25-11-07 kl 00:14.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:40   #25
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Jeg ville allikevel ikke kjøpt brukt av ukjente. Skal setet kanskje få røff behandling på flyet ville jeg vært trygg på at det ikke hadde fått røff behandling tidligere. Kjøpe brukt av kjente man stoler på er jo en annen ting.

Om setet regnes som trygt kommer jo helt ann på behandlingen det får underveis. Men jeg ville nok selv heller brukt et sete utsatt for støt enn å ikke bruke sete. Hvis det er alternativene.

Det som hadde vært kjekt var jo å fått med setet inn på flyet. Kunne jo brukes der også egentlig. I USA bruker man bilstoler på fly til barn. Det forutsetter jo at barnet har egen stol og ztjerna har kanskje ikke fylt to år når dere drar?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:42   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Det som hadde vært kjekt var jo å fått med setet inn på flyet. Kunne jo brukes der også egentlig. I USA bruker man bilstoler på fly til barn. Det forutsetter jo at barnet har egen stol og ztjerna har kanskje ikke fylt to år når dere drar?

Han har ikke fylt 2 år, reiser gratis, men har ikke eget sete nei. Og vi kjenner ingen som skal selge et Britax two-way nå. Men jeg ser de selges for alt fra 500 til 1500 på finn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 01:01   #27
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Hm. Vi reiste ikke utenlands da barna var så små, men jeg hadde nok funnet en eller annen form for sikring. Er jeg teit hvis jeg foreslår leiebil?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 01:43   #28
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Jeg ville allikevel ikke kjøpt brukt av ukjente. Skal setet kanskje få røff behandling på flyet ville jeg vært trygg på at det ikke hadde fått røff behandling tidligere. Kjøpe brukt av kjente man stoler på er jo en annen ting.

Om setet regnes som trygt kommer jo helt ann på behandlingen det får underveis. Men jeg ville nok selv heller brukt et sete utsatt for støt enn å ikke bruke sete. Hvis det er alternativene.

Det som hadde vært kjekt var jo å fått med setet inn på flyet. Kunne jo brukes der også egentlig. I USA bruker man bilstoler på fly til barn. Det forutsetter jo at barnet har egen stol og ztjerna har kanskje ikke fylt to år når dere drar?

Bilseter, barnevogner, rullestoler, instrumenter og annen spesialbagasje SKAL få en annen behandling enn vanlige kofferter, det er derfor det sendes som s.k. spesialbagasje fordi det legges i et annet egnet cargo enn koffert-cargo.

Jeg tror dette setet er for stort for å brukes i flysetet, og det forutsetter at det er ledig sete og eller at man har betalt for eget sete for barnet. Barn under 2 år kan sitte i et slikt sete under flyturen DERSOM det er plass til det i setet slik at det kan festes forsvarlig.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 01:55   #29
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Elin: La oss si at setet passer i et flysete. Det kan også festes med to-punktsele så burde jo gå greit i fly også. Dette er ikke babysetet men størrelsen over. Betyr det at jeg kan ta det med inn i flyet til min 3-åring? Bare lurer jeg altså.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 02:41   #30
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Elin: La oss si at setet passer i et flysete. Det kan også festes med to-punktsele så burde jo gå greit i fly også. Dette er ikke babysetet men størrelsen over. Betyr det at jeg kan ta det med inn i flyet til min 3-åring? Bare lurer jeg altså.

Nei, barn over 2 år MÅ sitte i eget sete.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 08:46   #31
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Jeg hadde leid bil hos avis der nede. har har bilseter. eller tatt med en beltestol.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 10:09   #32
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Elin: barn over 2 år må sitte i eget sete, men er det greit å ta med et passende bilsete i flyet da? Som gjør at ikke ungen sklir ned på gulvet under selen? Eller er ikke det tillatt?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 10:59   #33
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, barn over 2 år MÅ sitte i eget sete.

Ja det vet jeg. Men hvorfor kan hun ikke da sitte i eget bilsete montert i eget flysete?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:40   #34
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Elin: barn over 2 år må sitte i eget sete, men er det greit å ta med et passende bilsete i flyet da? Som gjør at ikke ungen sklir ned på gulvet under selen? Eller er ikke det tillatt?

Nei, det er ikke lov med bilsete for barn over 2 år. Jeg vet at noen tillater slike løse puter (for at de skal komme høyere), men seter er ikke lov.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 12:46   #35
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Ja det vet jeg. Men hvorfor kan hun ikke da sitte i eget bilsete montert i eget flysete?

Fordi det er intenasjonale luftfarts-regler, dvs. slik er det bare. Det ER tillatt med bilseter montert i flysetet for barn under 2 år, og etter den tid er bilsetene også for store for å få plass i flysetet (dvs. det er for trangt). Maxi-Cosi CabrioFix (og tilsvarende størrelse) går med ett nødskrik an å montere.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:00   #36
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, det er ikke lov med bilsete for barn over 2 år. Jeg vet at noen tillater slike løse puter (for at de skal komme høyere), men seter er ikke lov.

Takk for svar

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:56   #37
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Fordi det er intenasjonale luftfarts-regler, dvs. slik er det bare. Det ER tillatt med bilseter montert i flysetet for barn under 2 år, og etter den tid er bilsetene også for store for å få plass i flysetet (dvs. det er for trangt). Maxi-Cosi CabrioFix (og tilsvarende størrelse) går med ett nødskrik an å montere.


I USA så anbefales det jo å bruke bilstol på fly til de minste barna. FAA anbefaler at barn under 4 år bruker sete. Er det andre regler som gjelder der borte? Hva med dette babybeltet som er vanlig å bruke her. I USA er tydligvis dette ikke lov. Virker ikke som det finnes internasjonale regler for sikring av barn som gjelder overralt. Eller er det bare USA som er litt sære og har sine egne regler?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:56   #38
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Jeg ville definitivt kjøpt et brukt Two-Way Elite (eller nytt hvis du ikke stoler på selger; det er på tilbud til 1699,- hos Barnas Hus nå). Det er et genialt ekstra-sete, kan brukes begge veier, er i EN del og veier lite - og er lite "dillete". Utrolig greitt til reisebruk. Da sparer du på hjemmesetet ditt som tross alt er det du skal bruke mest.

Og ved å ha med et bra, godkjent sete tur/retur utlandet har du gjort ditt for å bilsikre deg og kan ha god samvittighet, også om det skulle skje noe. (bank i bordet). Synes jeg.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:13   #39
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

I USA så anbefales det jo å bruke bilstol på fly til de minste barna. FAA anbefaler at barn under 4 år bruker sete. Er det andre regler som gjelder der borte? Hva med dette babybeltet som er vanlig å bruke her. I USA er tydligvis dette ikke lov. Virker ikke som det finnes internasjonale regler for sikring av barn som gjelder overralt. Eller er det bare USA som er litt sære og har sine egne regler?

Man skal også være klar over at flyselskapene kan ha sine egne regler så lenge de ikke strider med internasjonale luftfarts-regler. USA og Storbritannia har mange egne regler ja, men luftfartsindustrien samarbeider allikevel svært tett når det gjelder sikkerhetsrelaterte spørsmål.

Det er feil som du skriver at FAA anbefaler sete. FAA anbefaler et eget beltesystem for barn, men dette er ikke innført hos mange selskaper, selv om det er på trappene at et slikt system vil komme. Et slikt nytt system krever en rekke godkjennelser og forandringer i flyselskapenes logistikk, rutiner m.m. så det vil nok ta en god stund før vi ser dette systemet brukt hos alle selskaper i praksis. Inntil da, er bilseter tillatt, og i USA har de utarbeidet en egen liste med godkjente seter for bil og fly. I praksis er det svært få seter som er godkjent for fly, samt at de som er godkjent i praksis ofte er for store til å kunne festes etter forskriftene. Disse setene har kun begrensninger for vekt av barnet, og går vel mindre på alder vil jeg anta.

Her kan du lese mer om det systemet jeg tror du tenker på,som altså ikke er seter, men belter:

http://www.faa.gov/news/conferences_events/2006_us_europe_conference/presentations/media/Child-Restraints.ppt#10

Her kan du lese mer om plassering av bilseter i USA, regler fastsatt av FAA:

http://www.faa.gov/safety/programs_i...ia/acob949.rtf


Ja, infant-belter eller belly-belts som de kaller det i USA er forbudt i USA. Men herom blir det også diskusjoner hva som er tillatt og ikke tillatt for luftfartsselskaper som er registrert i f.eks. Europa og som flyr til destinasjoner i USA bruker disse beltene, og i Norge bruker vi det ja, inntil et evt. bedre sikringssystem kommer.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:54   #40
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet

Tenkte ikke på noe beltesystem. Har lest at det er lovforslag på vei om at barn skal få egne seter med belter. Bakovervendt for de under 1 år og 20lbs og framovervendt for de som er større men fortsatt under 40lbs. Tror du dette er noe som ønskes og vil komme som internasjonale regler også? Det vil vel påvirke flyprisen for de under 2 år. I dag er det jo nesten gratis for de minste, men må de ha eget sete så koster det vel straks mer.

Fram til det så står det jo at FAA anbefaler bruk av seter, som jo i dag kun er bilseter. Står også i linken du la ut. Ettersom jeg har lest er det flere seter i USA som er godkjent for bruk på fly og passer i flysetene. Har lest litt på et amerikansk forum og der snakkes det stadig om bilseter når de skal ut å fly.

Men en ting til. Da kan det vel ikke stå noe i de internasjonale reglene om at bilstoler på fly for de større enn 2 år, som har eget sete, er forbudt? For da ville jo FAA's regler vært i strid med de internasjonale, ville de ikke?

Ganske interessant tema dette her. Beklager avsporingen Zol.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no