Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overreagerer - fire barn i baksete?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 19:38   #1
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Overreagerer - fire barn i baksete?

En foreldre i klassen skulle ha med seg fem barn hjem. Vi ble forespeilet at de skulle ta bussen, men det viste seg at de ble hentet med bil og fire satt i baksetet. Er det jeg som overreagerer når jeg ble sint? Hadde vi visst om det så hadde vi heller kommet og kjørt vi også. Hva mener andre?

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:39   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Da hadde vi også reagert, de har jo ikke fått sikret alle forsvarlig;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:43   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Jeg hadde også blitt sint, og ikke latt barnet mitt få sitte på flere ganger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:43   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Jeg hadde blitt spinnvill. Og sagt at jeg kommer og kjører barnet mitt selv om det er fare for gjentagelse.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:44   #5
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Hvis det ikke er slik 7 seter med to seter i bagasjerommet så hadde jeg blitt litt sinna.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:47   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Det samme har skjedd her, og jeg ble så sjokkert at jeg mistet munn og mæle da datteren vår fortalte det. Dette var dog noe som skjedde uten at vi visste det, og datteren min satt og sa hele turen "håper jeg ikke dør nå" - så får håpe sjåføren tok det til seg

Det er selvsagt uakseptabelt, og datteren vår gjør selvsagt ikke det igjen. Da ender det heller med at hun går alene eller ringer oss slik at vi henter henne.

Men hva andre foreldre får seg til å gjøre ift bilsikring sjokkerer meg egentlig ikke lenger - og det er trist. Det er jo virkelig snakk om liv og død.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:48   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:49   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Hadde blitt irritert, men kjenner jeg meg selv rett hadde jeg ikke laget noen sak av det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 19:52   #9
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Det er ikke noe 7-seter nei. De hadde sittet to barn i samme beltet da... Det som irriterer meg mest er at de kunne spurt om noen kunne kjøre ikke forespeile at de skulle ta bussen. Hadde vi blitt fortalt de skulle bli hentet med bil så hadde jo bjellene ringt!!

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:08   #10
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Jeg hadde blitt ganske sint og gitt klar beskjed om at det ikke fikk gjenta seg. Synes det er grovt respektløst å gi villedende informasjon for så å utsette barn for den risikoen det er å sitte flere i én sele.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:36   #11
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

To barn i samme belte?!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:55   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Dette hadde jeg reagert veldig på ja,og mest sannsynlig gitt klart uttrykk for det overfor de som kjørte slik også. Det skal ikke, under noen omstendighet, flere i baksetet i en bil enn det er seler til. Seler som det bare skal sitte en person i...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:59   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Det kommer an på om det var bilbelter i bussen de var forespeilet å ta, og om det var langt de skulle.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 21:14   #14
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Bussene her har belter ja, og det er altfor langt å gå...

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 23:12   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det kommer an på om det var bilbelter i bussen de var forespeilet å ta, og om det var langt de skulle.

Du kan ikke mene at det er like sikkert å kjøre to barn i samme beltet, i en personbil, som det er å kjøre uten belter i en buss?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 09:26   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Jeg mener bare at jeg er lei av alle dånesmileyene og hysteriske kvinnfolk i slike tråder og at jeg heller vil fokusere energien på sultne barn i Afrika eller noe sånt. Evt. bare la være å lese i den? Jo, jeg tror jeg går for det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 09:34   #17
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde også blitt sint, og ikke latt barnet mitt få sitte på flere ganger.

Signerer.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 09:40   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Jeg synes også at folk er så sløve med dette. Særlig på barn nr. 2 osv..
I klassen til minstemann er det mange av gutta som har sluttet med bilstol forlengst.
Når de skal hente barn og skal kjøre felles til bursdager er det ikke snakk om bilseter til alle og tom. gutta selv sier at bilsete er for babyer. Off. Jeg synes det er så vanskelig å si ifra.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:24   #19
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Hadde ikke likt det, men hadde ikke laget noen sak ut av det og sier meg mest enig med rine her.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 12:38   #20
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overreagerer - fire barn i baksete?

Jeg hadde reagert kraftig på dette! Om det er slik jeg forstår, en helt vanlig familiebil, der de har presset inn 4 barn i baksetet, med 2 i samme beltet? Ville tatt meg en prat med sjåføren av denne bilen.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no