Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Restitusjon/stølhet og trening

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-16, 11:25   #1
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Restitusjon/stølhet og trening

Jeg trente hardt med PT på fredag. Så hardt, at jeg bortimot var ute av stand til å gå både lørdag og søndag. Jeg går fremdeles som om jeg har hatt polio, men er noe bedre enn i går. :klynk: og

At det blir SÅ ille, regner jeg med at gir seg med tiden. Men det jeg lurer på, er trening når man er så støl. Det blir veldig lenge mellom hver trening hvis jeg skal ha en halv uke restitusjon etter hver gang?

Hva anbefaler dere?
Gode råd?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 11:27   #2
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Kjent fenomen! Har egentlig ikke peiling sånn formelt sett, men synes det hjelper å trene litt rolig når jeg er superstøl. Hos meg er gjerne dag 2 etter treningen verst.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 11:27   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Det går an å trene litt annerledes de dagene man er veldig støl. Mange opplever at f.eks. en lett joggetur eller en runde på sykkel bidrar til å få melkesyra ut av musklene også, slik at man blir raskere bra.

Den voldsomme stølheten gir seg litt etter hvert som man blir vant til treninga, men man blir også mer vant til å være støl, på et vis. I den (ekstremt korte ) perioden jeg hadde styrketrening med PT, kunne jeg fortsatt være plagsomt støl en dag etterpå, men jeg trener videre uansett, så å si hver dag. (Det er mest kondistrening på meg, da, noe som er mindre stølhetsfremmende, men jeg har alltid litt støle lår, f.eks. Alltid, og iblant ymse gangsperrer i tillegg.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:02   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Ikke lovende at du fortsatt blir støl, Bluen.

Jeg trasset meg til et par runder med trillebår i hagen i går, bare fordi jeg sløste bort en hel, utmerket hagedag på lørdag med å være så støl. Trillebårturene har nok ikke gjort noe verre.

Ettersom jeg var døden nær på fredag, har jeg fremdeles en sykkel som må hentes (håper jeg), så da sykler jeg en tur i dag og håper jeg ikke dauer.
Satser på trening som vanlig i morgen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:07   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Det er jo ikke farlig å trene når man er støl, hvis man ikke er på rabdogrensen, liksom. Det er vondt de første 5 minuttene, så er problemet borte. Og jeg er stadig vekk så støl at jeg ser ut som dette. Med ansiktsuttrykk og stønning og alt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:09   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Jeg har vært omtrent der hele helgen, Candy.

Så det går over når man blir varm?

PT, ass. Jeg har aldri greid å gjøre meg selv så himla støl på egenhånd.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:11   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

På det aller verste har eg tatt ein dose Ibux og forsøkt med lett aktivitet som ein sykkeltur eller rusletur i variert terreng. Men det er uhyre sjeldan eg blir støl av ein eller annan grunn.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:13   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Ikke jeg heller, Luftslottet, det er bare så mange repetisjoner og/eller så tungt at jeg har tunnelsyn - og det gjør man hver uke, lzm.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:15   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Gjør noe så kroppen blir gjennomvarm. Da går det gjerne over. Men gi kroppen en hviledag hvis det kjennes ut som den trenger det.
Er jeg superstøl går jeg meg en lang tur med hunden, eller sykler en rolig tur (ikke begynn rett på bakker...) . Når alle muskler er gjennomvarme kjenner jeg ikke mye til stølheten, og det går raskere over.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:24   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Jeg startet med styrke to ganger i uken helt først i april. Gangsperren ga seg etter 6 uker hos meg. To siste ukene har vært levelige. :hjelpsom:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:26   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg trente hardt med PT på fredag. Så hardt, at jeg bortimot var ute av stand til å gå både lørdag og søndag. Jeg går fremdeles som om jeg har hatt polio, men er noe bedre enn i går. :klynk: og

At det blir SÅ ille, regner jeg med at gir seg med tiden. Men det jeg lurer på, er trening når man er så støl. Det blir veldig lenge mellom hver trening hvis jeg skal ha en halv uke restitusjon etter hver gang?

Hva anbefaler dere?
Gode råd?

Jeg hadde det sånn nylig. Jeg hadde da ikke trent styrke på årevis. Ga meg selv en uke (trengte det) og da var jeg klar for en ny runde. Selv om den ble hardere enn den første, så var jeg ikke i nærheten så støl etterpå. Så det blir raskt bedre!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:29   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Jeg hadde forresten ikke hatt SJANGS til en jogge eller sykketur, de første dagene.. Klarte ikke sette meg ned på do kontrollert engang og måtte kaste meg ned i sofan når jeg skulle sette meg. Hadde NULL kontroll på beina, føltes det som. Fortauskanter og trapper var et lite helvete..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:34   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Joika. Så godt å høre at det blir raskt bedre!

Det er først i dag det er arbeidsdag, og det er jammen bra. Doen her har nemlig ikke noe å dra seg opp etter for å komme seg opp fra setet. Det har jeg trengt hittil.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:35   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Jeg har også vært så støl at det ikke har vært sjanse, altså, men det er overraskende hvor mye stølhet man tross alt kan trene med hvis man bare presser seg i gang. Det blir ikke fartsrekorder, da. Det føles som om rumpemusklene bare er et vedheng som sitter fast utenpå rumpa.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:36   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Og på det verste er det sånn at hvis man mister en hundrelapp på gata, så blir det litt huff, jaja, det får bare gå til et godt formål.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:38   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Candy. I-landsproblemer i et nøtteskall.

"Har trent for hardt på treningssenter til å greie å plukke opp penger fra gata."

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:40   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

"Betaler hundrevis av kroner hver gang", faktisk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 12:42   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Joika. Så godt å høre at det blir raskt bedre!

Det er først i dag det er arbeidsdag, og det er jammen bra. Doen her har nemlig ikke noe å dra seg opp etter for å komme seg opp fra setet. Det har jeg trengt hittil.

Slet veldig med nedsittingen jeg. Måtte holde med begge hender på dolokket og heiset meg ned med mine jævlig støle armer . Gruet meg leeeenge før jeg gikk.

Jeg hadde time en mandag, og uka var rett og slett dritslitsom. Var ikke noe i nærheten av menneske igjen før torsdag/fredag.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 13:06   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Jeg trener styrke tre ganger pr uke, og har trent en av disse med PT den siste måneden. Jeg er sånn skrudd sammen at jeg blir innmari støl av styrketrening selv om jeg trener regelmessig (dessverre), men dagen derpå kjører jeg ingen styrketrening, og enten løping, turer eller sykling. Jeg har også erfart i begynnelsen at dag 2 etter trening er den absolutt verste, men nå for tiden er det kun dagen etter at jeg kjenner noe.

Mitt råd er derfor å gjøre noe slik at du blir varm i kroppen og får opp blodsirkulasjonen, men ikke nødvendigvis trene styrke.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 14:01   #20
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restitusjon/stølhet og trening

Min fysioterapeut seier og bevegelse, men noko heilt anna på restitusjonsdagar. Og så seier ho at det er ein fin målestokk om det slipper ved oppvarming eller ikkje. Viss lett oppvarming gjer at det slipper, er det bare å køyre på. Men viss ein ikkje klarer lett oppvarming er ikkje musklene klar for ny runde.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no