Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trives du i varmen vi har nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-20, 09:46   #41
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.605
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Hvis jeg kunne valgt vær så hadde det vært lettskyet, 23 grader og lett bris. Idag er det meldt tretti grader og jeg synes det er i overkant. Sitter aldri i solsteken og foretrekker skygge. Men en bok i skyggen med kald drikke er perfekt. Sitte på et varmt kontor og prøve å jobbe... not so much.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 09:47   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

I feriene er det litt annerledes, der trenger jeg ikke å fungere på samme nivå, og kan gjøre mer av det jeg har lyst til, i det tempoet som passer for meg. Da er det greit at ting går i litt langsomt tempo. Men for sightseeing i storby bør det helst ikke være mer enn 23 grader.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 09:59   #43
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

18-20 grader er mitt sweet spot, da elsker jeg det - så mye mer enn det gjør meg til et dovendyr.

Jeg blir doven, muggen og lat, særlig nå når temperaturen bikker 30 grader (som det gjorde i går).

Det er noe annet når jeg er på ferie, helst ved sjøen. Da tilbringes mesteparten av tiden i vannet og det liker jeg. Det er denne varmen i hverdagen som plager meg, jeg får gjort alt for lite, er tiltaksløs og ekstremt lite kreativ.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 09:59   #44
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Varme er fælt. Jeg trives best i 14 grader og lett yr. Varme over 23 grader og kulde under 14 minus er de eneste værtypene jeg sutrer over.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:15   #45
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Nei, jeg liker ikke temperaturer over 20 grader, faktisk. Men det er betraktelig lettere å takle etter jeg gikk ned 56 kg. Sommeren 2018 var helt jævlig. Også har jeg økende grad av klimaangst, så sånne unormalt varme perioder gjør meg stressa, selv om jeg intellektuelt vet veldig godt at det er forskjell på vær og klima.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:32   #46
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Elsker dette været🌞

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:39   #47
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.338
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Når det passerer 25 grader blir det for varmt for meg. Trives best med overskyet, vindstille og temperatur rundt 23 grader. Det som redder meg nå er skygge og aircondition.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:45   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg synes det er i overkant varmt, har aldri likt temperaturer særlig over 20 grader, og blir direkte muggen i heten vi har nå over store deler av landet Men er jeg alene om det? Det er visst ikke sosialt akseptert å ikke like så mye varme og sol som mulig, for jeg blir nærmest sablet ned når jeg drister meg til å nevne dette for noen.

Har ikke lest svarene her, men jeg startet en tilsvarende tråd for flere år siden. Mener den het noe i retning av «Er det lov å klage på varmen?»

Det er visst ikke sosialt akseptert, nei. Men det er da like lov å klage på varmen som på kulden. Jeg blir sur av de som sier noe annet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:46   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Jeg liker varmen riktignok bedre enn før.

Og her er det rundt 22-24 for tiden. Det er mer enn nok. 30 er ikke deilig. Bare i syden, der man likevel er svett og kan bade og slipper å støvsuge, jobbe og lage middag.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:50   #50
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.994
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Jeg syns det er grusomt, så du er ikke alene.

Opp til 20 grader fungerer jeg, etter det blir det gradvis økende daffhet og amperhet, og irritasjon over å ikke få gjort noe.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:52   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal være sosialt akseptert å klage på varmen, hver gang det er varmebølger er det jo en haug som klager på det? Noen digger det, noen klager. Samme når det er kaldt eller om det er mye snø.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:54   #52
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Tja 8-10 grader og kald vind er ikke så mye å være heftig begeistret for. Skulle gjerne hatt 20-25 grader.

Tenkte også "hvilken pokkers varme?!" da jeg leste overskriften.

18-20 grader holder dog for meg, jeg er ikke skapt for høye temperaturer. Ser det er meldt 26 grader her til helga - jeg tror det riktignok ikke før jeg får se det, men om det slår til kommer jeg til å synes det er deilig i en halvtime, før jeg begynner å savne de 8 gradene.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:57   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Men når det er sagt, så elsker jeg årstiden. Jeg ELSKER lyse dager! Jeg liker også varme som flere har beskrevet i tråden her, og jeg liker å være ute hele dagen. Men over 25 er for varmt, og over 30 er altfor varmt. Spesielt til å trene i. Noe jeg liker å gjøre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:58   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal være sosialt akseptert å klage på varmen, hver gang det er varmebølger er det jo en haug som klager på det? Noen digger det, noen klager. Samme når det er kaldt eller om det er mye snø.

Det er jo nesten blitt et ordtak det der «Det er ikke lov å klage på varmen!» hver gang noen ymter fram noe om at det kanskje er litt vel varmt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 10:59   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Det har jeg lest mange ganger på forum men aldri hørt fra andre enn svært godt voksne IRL.

Det er nok en generasjonsgreie.

:OKboomer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:02   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Jeg hører det fra kollegaer. Jevnlig. Derfor holder jeg stort sett kjeft. Og det ER deilig her i Stavanger nå. Hadde 27 grader i helga, men da var det overskyet og vind. Herlig. Nå er det ca 24, kanskje. Sol. Og helt fint.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:03   #57
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Det er litt i kjøligste laget for min del.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:04   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

En gang var vi i Sevilla i 46 grader. I kid you not. Tok bilder av termometre, faktisk. Det var midt i juli, og vi dro ungene rundt på turer og severdigheter. Det var ingen andre turister der, ikke innfødte heller. I ettertid skjønner jeg hvorfor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:06   #59
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det har jeg lest mange ganger på forum men aldri hørt fra andre enn svært godt voksne IRL.

Det er nok en generasjonsgreie.


Det er muligens noe der. Det er oftest godt voksne jeg hører det fra at "vi må være glad for alt vi får av sol og varme", men jeg hører det da også fra yngre mennesker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-20, 11:08   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.862
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trives du i varmen vi har nå?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det er muligens noe der. Det er oftest godt voksne jeg hører det fra at "vi må være glad for alt vi får av sol og varme", men jeg hører det da også fra yngre mennesker.

Jepp.

Og jeg glad i det. Bare ikke for mye.

Egentlig koker det ned til at jeg hater å svette. Men etter stor vektnedgang sluttet jeg nesten å svette. Det er veldig kjekt og ikke noe jeg forutså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no